تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817477192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل صفایی‌فراهانی از پایگاه رأی احمدی‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


موسوی‌لاری: کاندیداتوری بقایی شوخی است
تحلیل صفایی‌فراهانی از پایگاه رأی احمدی‌نژاد
بازگشت احمدی‌نژادی‌ها به سرخط اخبار، اصلاح‌طلبان را هم به واکنش واداشته است. ایلنا با حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری، نایب‌رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره تاکتیک‌های انتخاباتی اصولگرایان، بقایی و احمدی‌نژاد گفت‌وگو کرده و بخشی از گفت‌وگوی طولانی محسن صفایی‌فراهانی هم به همین موضوع اختصاص دارد.
روز نو :  
 
بازگشت احمدی‌نژادی‌ها به سرخط اخبار، اصلاح‌طلبان را هم به واکنش واداشته است. ایلنا با حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری، نایب‌رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره تاکتیک‌های انتخاباتی اصولگرایان، بقایی و احمدی‌نژاد گفت‌وگو کرده و بخشی از گفت‌وگوی طولانی محسن صفایی‌فراهانی هم به همین موضوع اختصاص دارد.

به گزارش روز نو؛ موسوی‌لاری برگزاری کنگره اصولگرایان و رسیدن به اجماع به روش مشورت و رأی‌دهی را یک قدم رو به جلو در سیاست‌ورزی اصولگرایان و مثبت تلقی کرده است. اگرچه هم‌زمان معتقد است که‌ آنها به نامزد واحد نخواهند رسید. او با بیان اینکه تلاش اصولگرایان برای دستیابی به اجماع از طریق نظرخواهی نشان‌دهنده استیلای فرهنگ سیاسی مدنظر اصلاحات در جامعه است، توفیق اصولگرایان در این راستا را غیرممکن دانسته است. او همچنین احمدی‌نژاد را یک مهره سیاسی سوخته و کاندیداتوری بقایی را هم شوخی دانسته است.وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه جریان اصولگرایی معمولا چنین رویکردی نداشت و عموما به‌فرموده عمل می‌کند، افزود: «اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که از پایین به بالا تصمیم‌گیری کنند و این مسئله یک گام به جلو است و نشان می‌دهد فرهنگی که مدنظر داشتیم، در حال جاافتادن است». او ادامه داد: «این مهم را محصول تلاش جریان نواندیشی می‌دانیم که در این سال‌ها در سطوح مختلف جامعه کار کرده‌اند؛ اینکه اصولگرایان به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند، اتفاق مبارک و خوبی است».  
موسوی‌لاری در پاسخ به این سؤال که آیا با این شرایط اصولگرایان به اجماع نهایی دست خواهند یافت، اعلام کرد: «خیر! امکان ندارد که در نهایت به اجماع برسند». نایب‌رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره علل عدم توفیق اصولگرایان در دستیابی به اجماع نهایی، گفت: «علت این است که معمولا همه افراد اصولگرا علاقه دارند صد باشند و هیچ‌کدام حاضر نیستند جایگاه‌های پایین‌تر را بپذیرند و ٧٠ و ٨٠ باشند».
محسن صفایی‌فراهانی هم درباره ورود بقایی به کارزار انتخابات گفته است که او خودش اصلا پایگاه اجتماعی ندارد.
 او در پاسخ به این سؤال که اما مشایی گفته که بقایی همان احمدی‌نژاد است، هم گفته: «این حنا رنگ ندارد!» او در پاسخ به این سؤال که بعضی از اصولگرایان می‌گویند اگر نظرسنجی‌ها را نگاه کنید،‌ احمدی‌نژاد همین الان ٣٠ درصد آرا را دارد و ممکن است به کاندیدای مورد حمایت این طیف منتقل شود هم گفته است: «اینکه نظرسنجی‌ها را در ایران چه کسی انجام دهد و از سوی چه بخش‌هایی انجام شود، مهم است. اگر نظرسنجی‌ را در حاشیه شهر انجام دهید ممکن است جوابی که می‌خواهند بگیرند، ولی اگر یک سبد کامل از اقشار مختلف را رصد کنند آن‌موقع می‌توان روی نظرسنجی حساب کرد. آیا می‌خواهند نظرسازی کنند یا نظرسنجی کنند؟ متأسفانه می‌توان گفت که عمده اینها نظرسازی است تا نظرسنجی».صفایی‌فراهانی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد، هم در دوره ریاست‌جمهوری و هم در این دوره نشان داد که خواسته‌های خودش را دارد و مصالح کشور چندان برایش حائزاهمیت نیست، افزود: «همین الان هم بحث‌های اقتصادی که در مجلس درباره اتفاقات دوره او می‌شود، گزارش اخیر دیوان مناسبات که راجع به عملکردهای دوره او و درآمدهای نفتی است، نشان‌دهنده این است که بی‌قانونی را در کشور رونق و گسترش داده. بعد از آن هم با عملکردش نشان داد که وقتی برای انجام کاری، مشورت و نظرخواهی کرد و مصلحت کار را جویا شد، با وجودی که جواب منفی شنید، اما ذره‌ای درباره این موضوع نه فکر و نه رعایت کرد و نه حتی دلیلی آورد که یا خودش قانع شود یا دیگران.
 ایشان چنین مشورتی را از رهبری خواسته و وقتی با جواب منفی روبه‌رو شده، باز هم ادامه داده و باز هم دارد ادامه می‌دهد! یعنی آمدن بقایی به‌نوعی ادامه همان روند است. به‌خصوص وقتی آقای مشایی هم می‌گوید به صورت تمام‌قد از ایشان دفاع خواهم کرد، نشان‌دهنده ادامه همان روند است. به‌هرحال اینها طیفی هستند که منافع ملی خیلی برایشان اهمیت ندارد».صفایی‌فراهانی افزود: «شخصیت فردی احمدی‌نژاد به دلیل خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند دوباره با روش‌های پوپولیستی خود بخشی از مردم را تحت‌تأثیر قرار دهد. به‌خصوص نیروهای کم‌اطلاع جامعه اگر ببینند کسی گنده‌گویی می‌کند به نظرشان می‌رسد که خودش هم خیلی توانمند و قدرتمند است. ایشان هم همین شناخت را دارد. در دوره احمدی‌نژاد هیچ آدم متفکری را نمی‌دیدید که از تفکرات احمدی‌نژاد حمایت کند».
حاکمان پوپولیست دنیا زیاد نیستند
صفایی‌فراهانی با اشاره به بقایی که اصلا آن خصوصیات و آن پتانسیل احمدی‌نژاد را ندارد، گفته است: «آن نوع حرف‌زدن در توانایی هر کسی نیست.
 آن افراد شخصیت‌های خاصی هستند که آسمان‌ریسمان به هم می‌بافند و می‌گویند چون بیشتر آن حرف‌ها، حرف‌های بی‌محتوا و خودساخته‌ است. به همین دلیل هم تعداد پوپولیست‌ها در میان حاکمان دنیا خیلی زیاد نیست!»صفایی‌فراهانی با اشاره به اینکه حرف غیرمسئولانه‌‌زدن مهم است، گفته است: «فرد روی نقاط ضعیف جامعه تمرکز و سعی می‌کند با لفاظی بخشی از مردم عادی را با حرف‌های خود تخت‌تأثیر قرار دهد. این کار هر آدم عاقلی نیست. ضمن اینکه من تصور نمی‌کنم آقای بقایی از فیلتر شورای نگهبان با توجه به زندان‌رفتن و پرونده‌ای که داشت عبور کند. بقایی در حاشیه شهر پایگاهی ندارد که او را بشناسند. به‌همین‌دلیل می‌گویم بقایی شانسی ندارد؛ یعنی اگر احمدی‌نژاد خودش کاندیدا می‌شد، احتمال اینکه رقابت به دور دوم هم کشیده می‌شد، وجود داشت». او درباره امکان رأی‌آوری یک اصولگرا هم گفته است: «هنوز هیچ‌کس از ناحیه اصولگراها به‌عنوان چهره مشخص مطرح نشده است. آن‌وقت چگونه می‌خواهند در دوماه‌ونیم چنین کاری بکنند، مگر اینکه از مکانیسم‌های دیگری استفاده کنند که بحث دیگری است».



منبع: آرمان


تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن