تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817346788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطای اختیارات به شهرداری و شورای شهر برای حل مشکل آلودگی هوای تهران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اعطای اختیارات به شهرداری و شورای شهر برای حل مشکل آلودگی هوای تهران
رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که برای حل مشکل آلودگی هوای تهران اختیاراتی برای مدت محدود در اختیار شهرداری و شورای شهر قرار داده شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با حضور در مراسم روز درختکاری و افتتاح هزار هکتار جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز در غالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران گفت: مساله آلودگی و همچنین پدیده گرد  و غبار در برخی نقاط کشور در این روزها رو به پیشرفت است و اهمیت زیادی پیدا کرده است، البته موضوع گرد و غبار بخشی مربوط به کشورهای دیگر است و بخشی دیگر مربوط به خشکی سرزمینمان است.

لاریجانی با اشاره به مصوبه مجلس برای اختصاص 100 میلیون دلار از صندوق توسعه برای مقابله با ریزگردها یادآور شد: در مورد مساله آلودگی هوا در تهران ما معتقدیم این مساله باید از مدیریت مستقل و واحد برخوردار شود در حالی که اختیارات شهرداری در این زمینه کامل نیست. ما یک بار در مصوبه ای مقرر کردیم که وزرا اختیارات خود را در این زمینه به شهرداری و شورای شهر بدهند، اما با نظر شورای نگهبان ابعاد این موضوع نتوانست کامل شود.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: ما باید این اختیارات را به شهرداری بدهیم و لازمه آن این است که طرح و لوازم آن دیده شود و این اختیارات برای مدت محدودی در اختیار شهرداری و شورای شهر قرار گیرد تا دورنمای روشنی برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت ایجاد شود.

لاریجانی در ادامه با ابراز خرسندی از وجود عزم جدی در شهرداری تهران برای حل مشکل محیط زیست در پایتخت یادآور شد: به هر حال تهران شهر بزرگی است و این امر خیلی حسن به حساب نمی آید، اما ما الان با این پدیده مواجه هستیم و متناسب با این ویژگی بحث محیط زیست در تهران پیچیدگی‌های مختلفی پیدا کرده که یکی از آنها آلودگی هواست.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل کمربند سبز اطراف تهران اضافه کرد: این امر می تواند به زندگی بهتر در تهران و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر کمک کند، ما در قانون برنامه ششم نیز اهتمام کردیم که به همه شهرداری ها کمک شود تا کمربند سبز اطراف شهرها در طول برنامه به اتمام برسد. این امر می تواند به مساله حاشیه نشینی نیز کمک بسیار زیادی بکند.

لاریجانی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در تهران نسبت به اول انقلاب از 1 به 16 متر مربع رسیده ادامه داد: این حرکت امیدوار کننده ای است و خوشبختانه حجم درختکاری در استان ها و اطراف تهران نیز بسیار خوب بوده است. نکته ای که باید توجه کرد این که باغات بسیار زیادی در تهران وجود داشته که خیلی از آنها تبدیل به ساختمان شده و درخت های قدیمی از بین رفته است و به جای آن ساختمان سازی شده است. همچنان که در قم هم باغ درخت زیادی وجود داشت  اما اکنون به جای آنها ساختمان سازی انجام شده است.

رئیس مجلس یادآور شد: درخت هایی که الان می کاریم 30 تا 40 سال طول می کشد تا تبدیل به فضای مطلوب برای تنفس شهر شود، در حالی که درخت های چندین ساله هم اکنون ریه تنفسی شهر هستند. لذا باید آنها را حفظ کنیم و با کسانی که باغات را از بین می برند برخورد شدیدتری داشته باشیم، چرا که این تخلف کوچکی نیست و اگر نیاز است ما حاضریم قانون را اصلاح کنیم.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: درست است که ما باید از طبیعت برای زندگی بهتر استفاده کنیم، اما اگر بخواهیم از اورانیوم استفاده کنیم و سلاح هسته ای بسازیم و طبیعت را تخریب کنیم جرم بزرگی مرتکب شده ایم. اگر از طبیعت طوری استفاده کنیم که گازهای گلخانه ای کل بشر را در معرض تهدید قرار دهد این تخلف کوچکی نیست. برخی مسئولین آمریکایی گفته اند ما کاری به گازهای گلخانه ای نداریم اما این برای یک سیاستمدار افتخار نیست که این طور حرف بزند. این مساله به کل بشریت آسیب می زند.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری قانون محکمی در این زمینه نیاز دارد ما می توانیم در مجلس به این موضوع کمک کنیم و آقای تابش و دوستان دیگر می توانند طرحی در این زمینه تدوین کنند، که قوانین جدی تر داشته باشیم و شهرداری و شورای شهر را بتوانند موضوع را ساماندهی کنند . این کار خوبی است که اگر باغات موجود می خواهند به ساختمان تبدیل شوند آنها را خریداری کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان دغدغه زیادی در مورد مساله محیط زیست دارند ادامه داد: به همین دلیل در قانون برنامه ششم برداشت از جنگل ها را ممنوع کردیم، چرا که حجم جنگل ها محدود است و نوع برداشت هم در سال های گذشته درست نبوده و ما باید یک دوره تنفسی برای جنگل ها ایجاد می کردیم. همچنین در برنامه ششم برای حمایت از جنگل کاری و ایجاد فضای سبز در شهرها و کمربندی شهرها احکامی را پیش بینی کردیم.

لاریجانی در پایان قالیباف شهردار تهران را از مدیران سخت کوش و پر تحرک در حوزه شهری برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های شهرداری برای ایجاد یک تهران آباد و با نشاط موفقیت آمیز باشد.



۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن