تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817418493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ اطلاعاتي در كاخ سفيد،جنگ خياباني در شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جنگ اطلاعاتي در كاخ سفيد،جنگ خياباني در شهرها
در شرايطي كه جنگ اطلاعاتي دموكرات‌ها عليه مقامات ارشد كاخ سفيد رسوايي‌هاي سياسي را براي دولت تازه كار دونالد ترامپ به همراه داشته و حتي به بركناري مقامات ارشد كاخ سفيد منجر شد...
نویسنده : روح‌الله صالحي 


در شرايطي كه جنگ اطلاعاتي دموكرات‌ها عليه مقامات ارشد كاخ سفيد رسوايي‌هاي سياسي را براي دولت تازه كار دونالد ترامپ به همراه داشته و حتي به بركناري مقامات ارشد كاخ سفيد منجر شد، در بيرون از ديوارهاي كاخ سفيد هم درگيري بين طرفداران و مخالفان ترامپ بر وخامت اوضاع در جامعه امريكا افزوده است. در درگيري‌هايي كه شنبه شب بين طرفداران و مخالفان ترامپ در برخي ايالت‌هاي امريكا رخ داد تعدادي زخمي شدند.

طرفداران دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور تازه كار امريكا كه روز شنبه را به برگزاري تظاهرات‌هايي در حمايت از وي اختصاص داده بودند، با مخالفان ترامپ كه از 45 روز پيش در اعتراض به سياست‌هاي رئيس‌جمهور جديد در خيابان‌ها حضور دارند، درگير شدند و اين درگيري‌ها در ايالت‌هايي چون «تنسي»، «مينه سوتا» و به ويژه «كاليفرنيا» نمود بيشتري پيدا كرد. به گزارش خبرگزاري رويترز، حاميان و مخالفان دونالد ترامپ در پاركي در بركلي در نزديكي خليج سانفرانسيسكو با باتوم يكديگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همچنين حاميان ترامپ از اسپري گاز فلفل عليه مخالفان استفاده كردند. اين درحالي است كه نيروهاي پليس در فاصله‌اي از آنها ايستاده و نظاره گر بودند عده‌اي از حاميان ترامپ با در دست داشتن پرچم‌هاي امريكا با مخالفان سياه پوشيده او رودررو شدند. تصاوير منتشر شده تعدادي از مخالفان و موافقان ترامپ را با سرو صورت خوني نشان مي‌دهد. اما در ميان همه تصاويري كه از درگيري ‌هاي شنبه به ثبت رسيد، عكسي كه يكي از طرفداران ترامپ را در حالي نشان مي‌دهد كه مجهز به باتوم چوبي، كلاه محافظ در برابر گاز اشك‌آور و اسپري منقش به پرچم امريكا بود، بيش از همه جلب توجه مي‌كند. در مينه سوتا هم ۴۰۰ حامي ترامپ در اطراف مقر كنگره در سنت كل تجمع كردند و با يك گروه كوچك‌تر مخالفان ترامپ روبه‌رو شدند. به نوشته روزنامه «استار تريبيون» درگيري‌ها بين دو طرف بالا گرفت و شش معترض مخالف ترامپ دستگير شدند. در شهر نشويل در تنسي نيز حاميان ترامپ و معترضان او در جدال لفظي پيدا كردند و اين جدال ميان آنها گاهي به تماس فيزيكي رسيد اما نيروهاي امنيتي جلوي درگيري را گرفتند.

به گزارش سي‌ان‌ان، سازمان دهندگان تجمع‌هاي حمايت از ترامپ به عنوان «روح امريكا» كه در دست‌كم ۲۸ ايالت از ۵۰ ايالت كشور برگزار شد، گفتند: «انتظار حضور كمتري از حاميان به نسبت جمعيت انبوه مخالفان ترامپ را كه يك روز بعد از تحليف ترامپ در ۲۰ ژانويه در خيابان‌هاي واشنگتن و شهرهاي ديگر مشاهده شد، داشتند». پيتر بويكين، رئيس يك گروه حاميان ترامپ كه به سازماندهي تجمع روز شنبه در واشنگتن كمك كرد، گفت: «گروه‌هاي معترض خشمگين زيادي وجود دارند و ما فكر مي‌كرديم اين مهم است كه حمايتمان را نشان دهيم».  موافقان ترامپ مسائلي چون اشتغالزايي و امنيت مرزي را از دلايل حمايت خود از رئيس‌جمهور اعلام كردند. حمايت طرفداران ترامپ از رئيس‌جمهور جديد در شرايطي است كه دهها هزار نفر از مخالفان ترامپ در 45 روز گذشته در مخالفت با سياست‌هاي ترامپ همچنان در خيابان‌ها حضور دارند.  درگيري‌هاي خياباني در شهرهاي امريكا درحالي است كه در هفته‌هاي اخير مقامات ارشد كاخ سفيد در معرض اتهامات سياسي قرار گرفته‌اند كه با فشار دموكرات‌ها مايكل فلين، مشاور امنيت ملي كاخ سفيد به اتهام مذاكره با سفير روسيه در امريكا مجبور به استعفا شد و الآن جف سشنز، وزير دادگستري نيز به خاطر اتهام مشابه در آستانه بركناري قرار گرفته است. حتي مايك پنس، معاون ترامپ و همچنين داماد و تعدادي از نزديكان رئيس‌جمهور هم در مظان اتهام ارتباط با روس‌ها قرار دارند كه با توجه به فشار دموكرات‌ها و پيگيري جدي اين موضوع در كنگره احتمالاً در هفته‌هاي آينده برخي مقامات دولتي از پست‌هاي خود كناره‌گيري خواهند كرد.
  
اوباما رد كرد
ترامپ روز شنبه با انتشار پيامي در صفحه توئيتر خود مدعي شد كه اوباما در دوران كارزار انتخاباتي تلفن‌هاي وي را شنود كرده است؛ چيزي كه سخنگوي اوباما آن را رد كرد. به گزارش سي‌بي‌اس نيوز، كوين لوئيس، سخنگوي اوباما، شنبه شب در بيانيه‌اي اعلام كرد: «يكي از قوانين اصلي دولت اوباما اين بود كه هيچ يك از مقام‌هاي كاخ سفيد در تحقيقات مستقلي كه وزارت دادگستري انجام مي‌دهد، دخالت نكند. » لوئيس ادامه داد: «در قالب اين قانون، نه اوباما و نه هيچ يك از مقام‌هاي كاخ سفيد هرگز دستور نظارت بر هيچ شهروند امريكايي را نداده‌اند. هرگونه اظهارنظر ديگر كاملاً غيرواقعي است.»  اعضاي حزب دموكرات با انتقاد از اينكه ترامپ براي ادعاهاي خود مدركي ارائه نداده است، اين اقدام را تلاشي براي منحرف كردن افكار عمومي از تماس‌هاي دستياران ارشدش با روسيه توصيف كرده‌اند. ترامپ هفته گذشته نيز گفت كه اوباما اعتراضات خياباني عليه وي را سازماندهي كرده است تا دولت او را تحت فشار قرار دهد.
ترامپ شنبه در پيامي اوباما را بدكار (يا مريض) توصيف كرده و شنود مورد ادعاي خود را تكرار رفتارهاي دوران «مك كارتيسم» امريكا بر شمرد و اين اقدام را بدتر از رسوايي واترگيت برشمرد و تأكيد كرد كه كميته حقيقت‌ياب براي بررسي اين موضوع تشكيل مي‌دهد. اين ادعاها سبب واكنش جمهوريخواهان به اوباما شده است. ليندسي گراهام، نماينده جمهوريخواه سناي امريكا در واكنش به اين ادعا، آن را موضوعي دانست كه در صورت اثبات، بزرگ‌ترين رسوايي سياسي در اين كشور از زمان واترگيت خواهد بود. وي با تأكيد بر اينكه شنود مكالمات ستاد انتخابات ترامپ مي‌تواند با هدف يافتن ارتباط احتمالي وي با يك دولت خارجي (روسيه) صورت گرفته باشد، وعده داد كه اين مسئله را تا پايان پيگيري كند.
 
حمله توئيتري ترامپ به دموكرات‌ها
دونالد ترامپ در ادامه درگيري‌هاي لفظي خود با مقامات حزب دموكرات روز يك‌شنبه حمله خود را متوجه هك‌شدن وب‌سايت كميته ملي حزب دموكرات كرد. رئيس‌جمهور امريكا در توئيتر نوشت: «آيا درست است كه كميته ملي حزب دموكرات پس از اينكه فهميد سرور و ديگر وبسايت‌هاي اين حزب هك شده‌اند به مأموران اف‌بي‌آي اجازه نداده‌ كه در اين ‌باره تحقيق كنند.» وي همچنين در ادامه با طعنه به مقامات حزب دموكرات كه وي و كابينه‌اش را به ارتباط با دولت روسيه متهم مي‌كنند، افزود: «چه كسي بود كه پيش از برگزاري انتخابات پنهاني به سفير روسيه گفته بود: «به ولاديمير پوتين بگو كه پس از پيروزي در انتخابات در رابطه با روسيه رويكرد نرم‌تري در پيش خواهم گرفت.»
 
بيزاري جهان از امريكا در دوره ترامپ
روزنامه «نيويورك تايمز» كه از زمان روي كار آمدن ترامپ گزارش‌هاي متعددي را عليه وي منتشر كرده، ديروز نيز در گزارشي با عنوان «طرز فكر خود‌برتر‌بينانه رئيس‌جمهور ترامپ» نوشت: «رؤساي جمهور امريكا در طول تاريخ اين كشور تأكيد داشته‌اند كه كار آنها حفاظت و پيشبرد منافع امريكا و شهروندان امريكايي است اما رئيس‌جمهور ترامپ اين ايده تاريخي را به يك سكوي حكومتي كوته بينانه تبديل كرده است كه احتمالاً جهان را از امريكا بيگانه و بيزار خواهد كرد و در عين حال به مردمي كه ترامپ مدعي حمايت از آنهاست، آسيب خواهد رساند.» نيويورك تايمز چند هفته پيش نيز در گزارشي اعلام كرد كه ترامپ امريكا را به انزوا مي‌كشاند. همين انتقادهاي تند سبب شد تا هفته گذشته كاخ سفيد اجازه نداد خبرنگار نيويورك تايمز به نشست خبري سخنگوي كاخ سفيد وارد شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن