تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817506937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانستنی‌هایی درباره درمان ایمپلنت/ ایمپلنت برای چه کسانی محدودیت دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
دانستنی‌هایی درباره درمان ایمپلنت/ ایمپلنت برای چه کسانی محدودیت دارد؟
دانستنی‌هایی درباره درمان ایمپلنت/ ایمپلنت برای چه کسانی محدودیت دارد؟ یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به محدودیت‌های درمان ایمپلنت گفت: این نوع درمان از سن 18 سال امکان‌پذیر است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، کاوه خلج متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی؛ پیرامون موضوع ترمیم و زیبایی دندان‌ها اظهار داشت: رشته ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی از وسعت کاری زیادی برخوردار است؛ به عنوان مثال از فیشورسیلنت برای کودکان هفت ساله جهت پيشگيرى تا ترمیم و بازسازی دندانهای به شدت تخریب شده و زیبایی و درمان ایمپلنت برای افراد بزرگسال و در سنین بالاتر استفاده می‌شود.

وی در خصوص درمان های ایمپلنت عنوان کرد: درمان ایمپلنت نسبت به دهه گذشته آسان تر شده و معمولا شامل دو مرحله کاری است که در مرحله اول جراح فک یا جراح لثه پایه ايمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد و در مرحله بعد دندانپزشک ترمیمی روکش ایمپلنت را جایگذاری می‌کند. ترس بیماران از این درمان مربوط به ترس از قسمت جراحی آن بوده و بهتر است مراجعین بدانند که سختی جراحی در اغلب موارد نسبت به جراحی و کشیدن دندان عقل آسان تر است.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به اینکه مشکلات پس از جراحی ایمپلنت به نسبت کمتر است، یادآور شد: امروزه تمام شرکت ها به سمت آسان شدن درمان ایمپلنت و سریع تر انجام شدن آن رفته اند و درمان ایمپلنت از سن 18 سال به بعد امکان پذیر است.

خلج اضافه کرد: تنها مواردی که ما اجازه درمان ایمپلنت نداریم مربوط به افرادی است که بیماری های خاص دارند؛ مثل بیماری هایی که با نقص سیستم ایمنی و یا مشکلات استخوان در ارتباط هستند و همینطور افرادی که بیماری‌های متابوليك داشته و بخواهند ایمپلنت کنند، ریسک درمان در آنان بالا بوده و احتمال شکست درمان با وجود بعضی بیماری‌های زمینه ای افزایش پیدا می کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه توضیحاتش گفت: درمان ایمپلنت برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون هستند با مشورت پزشک قلبشان هیچ ایرادی ندارد و تاکنون ایمپلنت برای این دسته از افراد انجام شده و موفق هم بوده و به طور کلی برای درمان ایمپلنت افرادی که دارای بیماری های خاص هستند، حتما باید ابتدا با پزشکشان مشاوره قبل از درمان انجام دهند.  

وی اضافه کرد: سن و سال در ایمپلنت عامل رد کننده درمان نیست و باید توجه داشت که در روش ایمپلنت درمانی بوده که بعد از طی مراحل کامل شدن لازم است بیمار سالی یک تا دو بار نزد دندانپزشک مراجعه کند و تحت کنترل باشند. همچنین فرد باید توانایی انجام امور بهداشتی دهان و دندانش را داشته باشد تا مثل هر درمان دیگری، درمان موفق باشد.

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: متأسفانه فرهنگی که در بین مردم در حال رواج بوده این است که بیماران دندان های خود را به جای مراحل طولانی یا سخت درمان ریشه و ترمیم می کشند و به جای آن به دنبال درمان ایمپلنت هستند. این درحالی است که درمان ایمپلنت هر چقدر هم موفق باشد هیچ وقت جای دندان های طبيعى خود فرد را نمی گیرد و رسالت تمام دندانپزشکان به خصوص دندانپزشکان ترمیمی این است که تا جایی که ممکن بوده نسج سالم دندان ها و خود دندانها را حفظ کنند.

خلج با اشاره به اینکه درمان ایمپلنت هم مثل هر درمان دیگری طول عمر خودش را دارد، گفت: تعیین طول عمر و زمان برای درمان ایمپلنت امکان‌پذیر نیست و وقتی این توضیحات به بیمار داده شود قطعا او را قانع می‌کند تا دندان های خودش را حفظ کند و درمان ایمپلنت را به عنوان راه حل نهایی و زمانی که دیگر هیچ راه حلی وجود نداشته باشد، در نظر گیرد.

وی یادآور شد: توصیه می کنم مردم به حفظ و بهداشت دندانهای خود بیشتر اهمیت دهند و سالی یک تا دو بار به دندانپزشکان جهت کنترل سلامت دهان و دندان مراجعه کنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران


95/12/14 - 16:54 - 2017-3-4 16:54:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن