تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829252398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانیان پارسال چقدر پول به پای بازی‌های دیجیتال ریختند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ایرانیان پارسال چقدر پول به پای بازی‌های دیجیتال ریختند
بخش دانش و فناوری الف،9 اسفند95


بازی‌های دیجیتال و اقتصاد آن آرام آرام تبدیل به یک حوزه جذاب پژوهشی و اقتصادی برای پژوهشگران شده است. از بعد دیگر، شناخت روندها و فرایندهای این حوزه به سیاست‌گذاران هم کمک می‌کند تا برآوردی واقعی از صحنه داشته باشند.


تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
 بازی‌های دیجیتال و اقتصاد آن آرام آرام تبدیل به یک حوزه جذاب پژوهشی و اقتصادی برای پژوهشگران شده است. از بعد دیگر، شناخت روندها و فرایندهای این حوزه به سیاست‌گذاران هم کمک می‌کند تا برآوردی واقعی از صحنه داشته باشند. یک مرکز تحقیقات بازی‌های دیجتال اعلام کرده است که ایرانیان در سال گذشته 460 میلیارد تومان برای انواع و اقسام بازی‌های دیجیتال هزینه کرده‌اند. اخیراً مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) وابسته به بنیاد ملی بازی‌های رایانه از زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماری از گردش اقتصادی بازی‌های رایانه‌ای در سال 1394 منتشر کرده است که جالب توجه می‌نماید. برحسب گزارش این مرکز، کل گردش مالی و درآمد بازی‌های دیجیتال ایران در سال گذشته برابر با 460 میلیارد تومان بوده است. در تجزیه و تحلیل این مبلغ مشخص شده است که 246 میلیارد تومان این مبلغ برای سخت‌افزار هزینه شده و 214 میلیارد تومان هم صرف خود بازی‌ها شده است. به عبارت دیگر، 53 درصد این گردش مالی مربوط به بخش سخت‌افزاری و 47 درصد هم صرف خود بازی‌ها شده است. با این احتساب گردش مالی حوزه سخت‌افزاری بازی‌ها بیش از نرم‌افزاری آنهاست. صدرنشینی بازی‌های موبایلی در ادامه این تجزیه و تحلیل‌ها از 246 میلیارد تومانی که صرف هزینه‌های سخت‌افزاری شده است، 206 میلیارد تومان آن برابر با 83.5 درصد صرف خرید دستگاه‌های کنسول و 16.5 درصد هم صرف لوازم جانبی بازی‌ها شده است. این مرکز همچنین مبلغ 214 میلیاردتومانی بازی‌های دیجیتال را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. 42.6 میلیارد تومان از این مبلغ معادل 20 درصد آن صرف بازی‌های رایانه‌ای شده است. بازی‌های کنسولی مبلغی برابر 31.5 میلیارد تومان برابر با 14.7 درصد گردش مالی بازی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در نهایت بازی‌های موبایلی اعم 139.9 میلیارد تومان برابر با 65.3 درصد گردش مالی انواع بازی را در ایران در سال 94 از آنِ خود کرده‌اند. سهم اندک بازی‌های رایانه‌ای ایرانی مرکز تحقیقات بازی‌های رایانه‌ای در دو بخش بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های موبایلی سهم بازی‌های ایرانی و خارجی در بازار را هم مشخص و آنها را از یکدیگر تفکیک کرده است. در بخش بازی‌های رایانه‌ای، 6.5 میلیارد تومان به بازی‌های رایانه‌ای فارسی ایرانی و 36.1 میلیارد تومان هم به بازی‌های رایانه‌ای خارجی اختصاص پیدا کرده است. به عبارت دیگر، 15.2 سهم بازار بازی‌های رایانه به بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و 84.8 الباقی به بازی‌های خارجی اختصاص پیدا کرده است. در این حوزه سهم و جریان اصلی بازار در اختیار بازی‌های خارجی است. سهم اندک‌تر بازی‌های موبایلی ایرانی در حوزه بازی‌های موبایلی از بازار 139.9 میلیارد تومانی آن هم 17.5 میلیارد تومان در اختیار بازی‌های داخلی است. بازی‌های خارجی هم 122.4 میلیارد تومان از این بازار را در اختیار گرفته‌اند. در این حوزه سهم بازی‌های ایرانی باز هم اندک شده و به نرخ 12.5 درصد بازار رسیده است. سهم بازی‌های موبایلی خارجی هم از 84.7 درصد بازی‌های رایانه‌ای به 87.5 درصد سهم بازار رسیده است. اینجا هم دوباره جریان اصلی سهم بازار توسط بازی‌های خارجی تأمین می‌شود. همان‌گونه که مشاهده می‌شود بخش اعظم سهم بازی‌های رایانه‌ای در داخل کشور اعم از بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های موبایلی توسط بازی‌های خارجی تأمین می‌شود. منبع: صبح نو







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن