تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798749935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا کاندیدا شدن همه مردان احمدی نژاد خوب است؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چرا کاندیدا شدن همه مردان احمدی نژاد خوب است؟
حضور این افراد را باید به فال نیک گرفت و به سود روحانی دانست. چرا که بخش قابل توجهی از رای مردم سلبی است. به این معنی که گاه رای نمی دهند تا فردی انتخاب شود. رای می دهند تا کسی یا کسانی انتخاب نشوند.
عصر ایران؛ مهرداد خدیر- تنها چند روز پس از صدور بیانیه و انتشار توییت محمود احمدی نژاد در این باره که « از هیچ جریان و فرد و گروهی در انتخبات ریاست جمهوری حمایت نخواهد کرد» معاونان و وزیران او یک به یک اعلام کاندیداتوری می کنند و پیش بینی می شود این صف ادامه یابد.

نخستین فرد حمید رضا بقایی است. معاون اجرایی و از نزدیکان احمدی نژاد و رحیم مشایی که در دانشگاه ایرانیان با احمدی نژاد حساب مشترک داشت و 16 میلیارد تومان کمک دولت وقت در آخرین روز به این دانشگاه – هنوز روی کاغذ- به حسابی واریز شد که دو امضا داشت: یکی احمدی نژاد و دیگری همین حمید رضا بقایی و البته پس دادند و اتهامی از این بابت متوجه آنان نشده است.

او که در اوج التهابات انقلاب در سال 1357 دانش آموز کلاس چهارم دبستان بوده تا پیش از روی کار آمدن احمدی نژاد چهره شناخته شده ای نبود و گویا کارمند مأمور صدا و سیما در وزارت کشور بوده و در سال 1390 هم از این سازمان بازنشسته شده است.

او در دو سال آخر احمدی نژاد که از اصول گرایان سنتی فاصله گرفته بودند معاون اجرایی دولت شد و مهم ترین اتفاقی که نام او را بر سر زبان ها انداخت بازداشت در سال 94 بود که که نزدیک هفت ماه ادامه یافت و فرجام پرونده هنوز نامشخص است.

بقایی پیش تر محکوم به انفصال از خدمات دولتی هم شده بود اما بعدتر این حکم منتفی شد. حکمی که به خاطر شکایتی در دوران ریاست سازمان گردشگری صادر شده بود.

او در نخستین سخنرانی پس از اعلام کاندیداتوری برای اثبات بی گناهی خود گفته است « اگر دیگران را کیسه کشیدند مرا سنگ پا کشیدند و اگر زندگی دیگران را با ذره بین بررسی کردند برای من میکروسکوپ گذاشتند!»

با این توصیفات بقایی را می توان « احمدی نژاد 96» دانست. اما تنها معاون اجرایی احمدی نژاد نیست که سودای ریاست جمهوری دارد. چرا که شماری از وزیران او نیز به صحنه آمده اند. از وزیر نفت ( رستم قاسمی) تا وزیر آموزش و پرورش ( حمید رضا حاجی بابایی).

حضور این افراد را اما باید به فال نیک گرفت و به سود روحانی دانست. چرا که بخش قابل توجهی از رای مردم سلبی است. به این معنی که گاه رای نمی دهند تا فردی انتخاب شود. رای می دهند تا کسی یا کسانی انتخاب نشوند. کاری که درست یک سال پیش ود چنین روزی ( هفتم اسفند 1394) انجام دادند و دو چهره شاخص خبرگان ( آقایان شیخ محمد یزدی و مصباح یزدی) را از گردونه تهران کنار گذاشتند و در مجلس تمام سی نفر فهرست اصول گرایان را.

مهم ترین خطری که انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت 96 را تهدید می کرد و می کند این است که حامیان روحانی انتخاب او را قطعی بدانند و چندان پای کار نیایند. حال آن که حضور پر تعداد احمدی نژادی ها به کسانی که تردید دارند انگیزه می دهد.

بازگشت تفکر احمدی نژاد خطری است که غیر محتمل نیست و حضور احمدی نژادی ها جامعه را به تکاپو می اندازد.

خود او این قابلیت را داشت و دارد که بخش یاز آرای طبقات کم برخوردارتر را جذب کند اما مردان او تنها کابوس 8 ساله را یادآور می شوند و عملا به سود روحانی است.
حضور این افراد از یک طرف فضا را انتخاباتی تر می کند و از سوی دیگر داعیه هاشان چندان جدی گرفته نمی شود.

حضور و کاندیداتوری مردان احمدی نژاد تردید زداست. چه برای کسانی که بازگشت آنان را ونزویلاییزه شدن ایران می دانند و هشدار و انذار می دهند و چه دوستداران و حامیان که در این 4 سال دل تنگ سیاست های احمدی نژادی بوده اند.

شاید برخی ترجیح دهند در برابر ترامپ فردی بر سر کار باشد که مانند او و تند سخن بگوید.

با همین نگاه آقای مهدی محمدی عضو سابق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و از اعضای تیم مذاکرات هسته ای در زمان سعید جلیلی این پرسش را مطرح کرده که وقتی [ به ادعای او] اقای روحانی در مقابل اوبامای ملایم تر کم آورد ایا حریف مناسبی برای ترامپ بی پروا و نامعقول خواهد بود؟

بر این اساس ابقا و ادامه روحانی را به صلاح نمی دانند و دنبال چهره هایی با ادبیات احمدی نژاد هستند. هر چند که در مقابل این استدلال را هم می توان مطرح کرد که وقتی در زمان اوبامای ملایم 6 قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت، 10 دستور اجرایی، 7 قانون تحریمی فرامرزی کنگره و چندین قانون تحریم ایالتی علیه ایران به تصویب رسید « ترامپ بی پروا» در قبال برخی بی ملاحظی گی های احتمالی ناشی از روی کار آمدن این آقایان چه خواهد کرد؟

حضور مردان احمدی نژاد رخوت و تردید را می زداید و همه را به تفکر و تأمل وامی دارد. از این رو باید از حضور آنان استقبال کرد.  
 




تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 25 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن