تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817519056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشتی پرتقال مصری آقازاده دولتی پهلو گرفت | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دولت می‌گوید نیازی به واردات مرکبات نیست اما رئیس اتحادیه میوه می‌گوید پرتقال مصری وارد شده را از 20 اسفند با قیمت 5هزار تومان توزیع می‌کنیم...

به گزارش تراز ، دولت می‌گوید نیازی به واردات مرکبات نیست اما رئیس اتحادیه میوه می‌گوید پرتقال مصری وارد شده را از 20 اسفند با قیمت 5هزار تومان توزیع می‌کنیم...كشتي پرتقال مصري آقازاده دولتی پهلو گرفتپرتقال شمال یخ زد و قيمت پرتقال جنوب به دليل كيفيت نسبي‌اش در تهران به محدوده 10 هزار تومان در هر كيلو رسيده است. در اين شرايط خبر‌ها از ورود دهها هزار تن پرتقال مصري و تركيه‌اي به كشور حكايت دارد كه گويا ذي‌نفع اين واردات يكي از آقازاده‌هاي نزديك به دولت است.
 
با نزديك شدن به شب عيد، كالاهاي خارجي اعم از آن دست كالاهايي كه حقوق گمركي مي‌دهند يا نمي‌دهند به خاك ايران وارد مي‌شوند، اين در حالي است كه به‌رغم تكذيب مسئولان دولتي مبني بر واردات پرتقال از مصر، رئيس اتحاديه بارفروشان گفت: پرتقال وارداتي به كشور رسيده و از 20 تا 25 اسفند توزيع خواهد شد. در اين‌ميان گفته مي‌شود ذي‌نفع واردات 10 هزار تن پرتقال يكي از آقازاده‌هاي دولتي است.

شب عيد هر سال فرصتي مي‌شود تا افراد تاجر با واردات گسترده كالا سود خوبي به‌دست آورند، اما وقتي اين عيد سال پاياني دولت باشد و انتخابات هم در پيش، حرص و ولع زيادي براي واردات در برخي از تجار نزديك به دولت شكل مي‌گيرد كه حرص و ولع سهم توليد داخل از بازار شب عيد را به حاشيه مي‌راند و در چنين شرايطي سخن از توليد داخل همچون تله است كه مي‌تواند سرمايه‌گذار داخلي را به ورشكستگي برساند. همين هفته‌هاي گذشته بود كه يكي از خبرگزاري‌ها خبر خريد 20 هزار تن پرتقال از كشور مصر را در خروجي خود قرار داد و مسئولان نيز در برابر اين خبر روزه سكوت گرفتند، اما در نهايت حسن صابري رئيس اتحاديه بارفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، موضوع ورود پرتقال مصري را به كشور تأييد كرد.
 وي گفت: قرار است پرتقال‌هاي وارداتي از 20 تا 25 اسفند از طريق ميادين تره‌بار و سازمان مركزي ميوه بين مغازه‌ها براي تنظيم بازار شب عيد توزيع شود. او از نرخ اين پرتقال‌ها اظهار بي‌اطلاعي كرد. اين در حالي است كه طبق گزارش‌هاي ميداني خبرگزاري فارس، قيمت پرتقال جنوب در تهران كه كيفيت مطلوبي در مقابل پرتقال‌هاي سرمازده شمال كشور دارد، به كيلويي 10 هزار تومان رسيده است.
 
صابري گفت: با آنكه با وفور پرتقال در بازار مواجهيم، اما مشكل اينجاست كه پرتقال‌هاي تامسون شمال خشك شده و كيفيت ندارند. وي با اشاره به اينكه پرتقال‌هاي جنوب به دليل حجم كم و عرضه محدود با قيمت بالاتري عرضه مي‌شود، خاطر نشان كرد: اكنون اين پرتقال‌ها كيلويي 9 هزار تومان روانه بازار مي‌شود. صابري همچنين در مورد ساير اقلام ميوه موجود در بازار هم گفت: به وفور اقلام ميوه از جمله سيب، خيار و موز در بازار مصرف وجود دارد و قيمت نيز متعادل است، اما نارنگي بندري به دليل كمبود عرضه بين 8 تا 12 هزار تومان عرضه مي‌شود.

سيدرضا نوراني، رئيس اتحاديه صادركنندگان ميوه به خبرنگار فارس گفته بود، در صورت ورود پرتقال‌هاي مصري به كشور قيمت آن تا كيلويي 5 هزار تومان خواهد بود. چهارم بهمن ماه ستاد تنظيم بازار طي مصوبه‌اي براي تنظيم بازار مركبات براي شب عيد به وزارت جهاد كشاورزي دستور خريد و واردات 100 هزار تن پرتقال را داده بود كه در مرحله اول 20 هزار تن از مصر وارد كشور شده است و گفته مي‌شود كه رقمي حدود 60 هزار تن پرتقال نيز از تركيه خريداري شده است، اما همچنان مسئولان دولتي در اين زمينه سكوت اختيار كرده‌اند و حتي اعلام مي‌كنند كه نيازي به واردات مركبات نداريم! 
 
 



منبع: جوان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 5 اسفند 1395 - 09:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن