تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817384478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکستن رای روحانی ریشه در هوای نفس و وسوسه‎ شیطان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



شکستن رای روحانی ریشه در هوای نفس و وسوسه‎ شیطان دارد
روز نو : یک استاد حوزه و دانشگاه درباره دلیل به کارگیری شیوه شکستن رای روحانی با کاندیداهایی که از محبوبیت پایینی برخورداند، گفت: کاملا واضح است از روی هواهای نفسانی کلید چنین حرکت‎هایی زده می‎شود. به عبارتی دیگر شکستن رای روحانی از یک سو ریشه در هواهای نفسانی و وسوسه‎های شیطانی دارد و از سوی دیگر بداخلاقی‎های سیاسی آنان را به این کار واداشته که بسیار جای تاسف دارد.

اصولگرایان هر روز از یک کاندیدا رونمایی می‎کنند. یک بار درباره مصطفی میرسلیم، محمد باقرقالیباف و حمید بقایی به بحث می‎نشینند و روز دیگر از رستم قاسمی و حمید حاجی بابایی حرف می‎زنند.

ویژگی‎های افرادی که از سوی اصولگرایان این روزها نام‎شان به عنوان کاندیدا احتمالی مطرح می‎شود، نشان از این دارد که این طیف سیاسی به درستی می‎داند شانسی برای برد در انتخابات ریاست‎جمهوری سال آینده ندارد، بنابراین چهره‎هایی که شانس بیشتری برای آنان به همراه خواهد داشت را برای انتخابات ریاست‎جمهوری بعدی کنار گذاشته‎اند.

اما درهمین رابطه این سوال پیش می‎آید که با آگاهی نسبت به این موضوع به کدام دلیل تا این اندازه اصرار بر نقش و تاثیرگذاری در انتخابات سال آینده دارند؟ گمان می‎رود که هدف اصولگرایان چیزی جز کاهش رای حسن روحانی برای چهار سال آینده نباشد تا در نتیجه آن رئیس‎جمهوری با رای ضعیف وارد پاستور شود و برای آینده کاندیدا خود بهترین استفاده‎ها را ببرند.

با توجه به شرایطی که امروز کشور با روی کار آمدن دولت تندرو آمریکا درگیر آن است که از روز اول خصومت خود را با ایران علنی ساخت به نظر می‎رسد هدف از این بازی تنها منافع حزبی است و در ظاهر مصالح ملی هیچ جایی در اهداف اصولگرایی ندارد.

حجت‎الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره هدف اصولگرایان از معرفی نامزدهایی که شانس جذب رای ندارند، گفت: اصولگرایان احتمالا برای تنزل آرا حسن روحانی دست به این کارها می‎زنند که البته روش صحیحی نیست، زیرا در بین مردم سبب ایجاد تشتت آرا به این شکل که بخشی از رای‎ها به سبد کاندیداهای آنان می‎رود، خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه روش مورد اشاره پسندیده نیست، بیان کرد: این کار به لحاظ شرایط داخلی و خارجی حاکم برکشور درست نیست. رئیس‎جمهوری که با رای کم انتخاب می‎شود با تاثیرات منفی در جامعه همراه خواهد شد که در نهایت سودی برای  کشوربه دنبال ندارد، بنابراین اصولگریان باید تلاش کنند به اجماع و وحدت برای کاندیداتوری دکتر روحانی برسند و بر این امر که او با رای بالا مجدد به پاستور رود، تمرکز پیدا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره دلیل به کارگیری این شیوه توضیح داد: کاملا واضح است از روی هواهای نفسانی کلید چنین حرکت‎هایی زده می‎شود. به عبارتی دیگر شکستن رای روحانی از یک سو ریشه در هواهای نفسانی و وسوسه های شیطانی دارد و از سوی دیگر بداخلاقی‎های سیاسی آنان را به این کار واداشته که بسیار جای تاسف دارد.

غرویان با اشاره به اینکه دارندگان چنین اندیشه‎هایی باید توبه کنند، مطرح کرد: دکتر روحانی در سخنرانی چند روز گذشته خود مطرح کرده بود اینکه ما تا این اندازه از خدا فاصله گرفته‎ایم، بی‎معنا است. صحیح نیست که در کشورمان مدام سخنان غیر الهی و غیر اخلاقی مطرح شود زیرا آخرعاقبت خیری برای جامعه به همراه ندارد.

وی در ادامه ابراز کرد: تمام بزرگان اخلاق بر این نکته تاکید داشته‎اند که جامعه‎ای سعادتمند می‎شود که به سمت وحدت حرکت کند و این رقابت بر سر ریاست و وزارت علاوه بر اینکه سبب زیر پا گذاشته شدن ارزش‎های اخلاقی می‎شود، فاصله از ارزش‎های دینی را هم زیاد می‎کند. 

این استاد حوزه و دانشگاه در این‎باره که در شرایطی که ریاست‎جمهوری آمریکا فردی تندرو است، رئیس‎جمهور ایران باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد، اظهار داشت: با روی کار آمدن ترامپ نیاز به وحدت و اجماع ملی بسیار بیشتر از گذشته احساس می‎شود و باید گروه‎های انقلابی و مردمی تلاش کنند در برابر تهدیدهای ترامپ و دولت او و رجز خوانی‎هایشان به قدرت بیشتری برسیم.

غرویان اضافه کرد: بدون شک این قدرت بیشتر در سایه وحدت به دست می‎آید و هر چه توجه به آن کاهش یابد کشور ما بیشتر در موقعیت ضعف قرار خواهد گرفت و به اصطلاح طرف مقابل شیرتر می‎شود، اما در صورتی که وحدت داشته باشیم آنها نمی‎توانند کاری از پیش ببرند.  







تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن