تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817591564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت خرید پایین مردم عامل سوء‌استفاده خودروسازان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



قدرت خرید پایین مردم عامل سوء‌استفاده خودروسازان
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی عامل مهم و تعیین کننده‌ای در تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت است.
روز نو : سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت خودروهای ایرانی از جنبه آلایندگی و بی‌کیفیت بودن، ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و اعلام می‌شود. براساس اعلام این شرکت خودروهای زیر 40 میلیون تومان ایرانی و چینی فاقد استانداردهای زیست‌محیطی و کیفیت هستند اما ایران‌خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان داخلی هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای اصلاح وضعیت جاری ندارد. براساس گزارش شرکت مزبور برخی خودروهای چینی که قیمت بیش از 55 میلیون تومان دارند نیز در شمار خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده قرار دارند. جای تعجب است که این خودروها با حمایت‌های مالی خودروسازان و اختصاص وام‌های بالا، در حال افزایش سهم خود در بازار خودروی کشور هستند.


وی نتیجه بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت و آلایندگی بالای خودروهای ایرانی و چینی را به ضرر مردم در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی خودروسازان به گزارش‌های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده نوعی دهن‌کجی به استانداردهایی است که خودروسازان مکلف به رعایت این مجوزها در تولیدات‌شان هستند.


نماینده مردم قزوین در مجلس سیاست تولید پرتیراژ  را در افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر دانست و افزود: حجم خودروهای فرسوده، تولید پرتیراژ خودروهای آلاینده و بی‌کیفیت و تردد بیش از حد خودروها در کلان‌شهرها به ویژه در تهران موجب مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلاینده‌های شهری شده است علاوه بر آن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرها نیز مزید بر علت است.


این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مالکیت دولتی شرکت‌های خودرویی را از عمده دلایل بی‌رغبتی و بی‌توجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: وقتی سهام‌دار و بهره‌بردار اصلی شرکت‌های خودروساز، دولت و دستگاه‌ها هستند، نمی‌توان انتظار دلسوزی، اصلاح رویه‌های معیوب و به‌روزرسانی خطوط را داشت چون انحصاری بودن بازار خودرو و فقدان رقبای قوی بخش خصوصی از یک سو و صف خریداران از دیگر سو هیچ اجباری را برای بهبود کیفیت سطح استانداردهای تولید خودروها ایجاد نکرده است.


زرآبادی «صف مشتریان» و «قیمت» خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده را از دیگر علل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی به عامل مهم و تعیین کننده‌ای برای تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت تبدیل شده است به بیان دیگر خودروسازان با سوء استفاده از قدرت خرید ضعیف مشتریان خود خودروهایی را به آنان می‌فروشند که علاوه بر آنکه به هیچ وجه ارزش قیمت‌های جاری را ندارند در دراز مدت هم از نظر جانی و هم از نظر مالی گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی را برای آنان به وجود می‌آورند.


وی خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی و رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور را از موثرترین عوامل خروج صنعت خودروی کشور از تولید خودروهای گران، بی‌کیفیت و آلاینده دانست.






تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن