تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817544263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدودیت‌های قانون سرقفلی برای اصناف | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان ضمن اینکه اجباری شدن بیمه برای مغازه داران را بسیار مناسب دانست، گفت: قانون سرقفلی می‌تواند باعث استثمار مالک از صاحب سرقفلی شود لذا این قانون نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش تراز ،رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان ضمن اینکه اجباری شدن بیمه برای مغازه داران را بسیار مناسب دانست، گفت: قانون سرقفلی می‌تواند باعث استثمار مالک از صاحب سرقفلی شود لذا این قانون نیاز به اصلاح دارد.
 
عبدالحسین عباسی با اشاره به قوانین سرقفلی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد ملک در اختیار صاحب سرقفلی و ۲۵ درصد در اختیار مالک است.
 
وی با بیان اینکه وقتی خریدار سرقفلی توانایی خرید مغازه را ندارد، پس نمی‌توان ملکیت را به طور کامل انتقال داد، ادامه داد: هنگام خرید و فروش نمی‌توان مالک را مجبور کرد ملکیت را واگذار کند، این قانون باعث محدودیت در تغییر شغل مغازه‌دار خواهد بود و محدودیت دیگری برای وی ندارد.
 
رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان درباره اینکه خرید و فروش سرقفلی باعث باج گرفتن مالک نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این قانون می‌تواند باعث استثمار مستاجر شود و بهتر است این قانون تغییر یابد.
 
وی با اشاره به رعایت شدن حق کسب پیشه در اجاره‌نامه‌ها گفت: اگر در اجاره‌نامه قید مستاجر آمده باشد، چیزی به وی تعلق نخواهد گرفت اما اگر سرقفلی خریده شود، حق کسب و پیشه هنگام تخلیه مغازه پرداخت خواهد شد. در واقع حق کسب و پیشه در قیمت سرقفلی ادغام شده است.
 
عباسی در واکنش به پیشنهاد نایب‌رئیس اتاق اصناف مبنی بر اصلاح قانون سرقفلی که هنگام خرید و فروش آن در صورت تمایل خریدار مالک موظف به انتقال ملکیت نیز باشد، گفت: اگر این قانون تصویب شود، منافع زیادی برای مغازه‌دار خواهد داشت و امکان اینکه مالک قیمت زمین را بسیار بالاتر از سرقفلی اعلام کند تا خریدار نتواند ملکیت را بگیرد، کم است زیرا قیمت ملک مشخص است و حتی اگر خریدار مجبور باشد یکی دو میلیون بالاتر از قیمت زمین نیز پرداخت کند تا ملکیت را در اختیار بگیرد، باز هم برایش به صرفه است.
 
رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان در پاسخ به این سوال که موافق اجباری شدن حداقل بیمه برای مغازه‌داران است یا خیر، گفت: حادثه همیشه در کمین است. بعضی از مغازه‌داران از حق بیمه گله می‌کنند اما در صورت اتفاق افتادن حادثه‌ای اگر بیمه نباشد، به مشکل برمی‌خورند و کاملا در اجباری شدن این نوع بیمه موافق هستند.
 
عباسی در همین رابطه افزود: به رییس اتاق اصناف نیز پیشنهاد کردیم که هر کس برای دریافت پروانه کسب مراجعه می کند، باید بیمه نامه داشته باشد و آن را یکی از مدارک لازم برای دریافت بیمه نامه قرار دهیم. 
 
 



منبع: ایسنا

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 2 اسفند 1395 - 08:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن