تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817408454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه استیضاح وزیر راه/حضور معاون اول رئیس‌جمهو و برخی وزرا در مجلس/اظهارات موافقان و مخالفان و ....


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جلسه استیضاح وزیر راه/حضور معاون اول رئیس‌جمهو و برخی وزرا در مجلس/اظهارات موافقان و مخالفان و ....
استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
آفتاب‌‌نیوز : آخوندی وزیر راه در جلسه امروز مجلس برای استیضاح حضور یافت و بررسی طرح استیضاح این وزیر در مجلس شروع شد.


به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا،؛ جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و صالحی امیری وزیر ارشاد نیز در همان دقایق اولیه شروع مجلس در جلسه حضور یافتند.


اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس در ابتدای بررسی طرح استیضاح، روند بررسی استیضاح را اینگونه تشریح کرد که 5 ساعت زمان برای استیضاح وزیر در نظر گرفته شده که 2 ساعت آن در اختیار نمایندگان متقاضی استیضاح است و بر این اساس 6 نفر جهت دفاع از استیضاح معرفی شده‌اند. علاوه بر این 3 ساعت زمان برای وزیر و رئیس جمهور یا نماینده ایشان اختصاص یافته است.


وی گفت: از مجموع وقت دو ساعته نمایندگان و وقت سه ساعته وزیر، دو فرصت 15 دقیقه ای برای نمایندگان موافق اختصاص می‌یابد و وزیر هم می‌تواند حداکثر یک ساعت وقت خود را به یک یا دو نماینده از نمایندگان موافق اختصاص دهد.


رنجبرزاده گفت که قرار است در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی محمداسماعیل سعیدی، سیدمهدی مقدسی، محمدرضا صباغیان، اکبر ترکی، احمدعلیرضا بیگی و محمدحسین فرهنگی به عنوان موافقان استیضاح وزیر سخنرانی کنند.


پیش از آغاز بررسی طرح استیضاح، علیرضا رحیمی نماینده تهران در تذکری گفت که 7 محور در این طرح ابهام دارد که لاریجانی در پاسخ به وی گفت که از نظر ما محورهای استیضاح صراحت دارد و اشکالی ندارد، به طور مثال در سوال 11 که مربوط به چهار سانحه ریلی و هوایی است منظور چهار سانحه ای است که طی سال های اخیر اتفاق افتاده است. بنابراین علی الظاهر محورهای استیضاح هیچ ابهامی ندارد.


ابطحی نماینده مردم خمینی شهر نیز در ادامه در تذکری خواستار پاسخگویی رئیس مجلس درخصوص دلیل تاخیر در دستور قرار گرفتن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی شد و لاریجانی نیز این سخنان را قضاوت زودهنگام دانست و متذکر شد: هیچ لابی برای تاخیر در استیضاح وزیر راه وشهرسازی در مجلس انجام نشده است.


در ادامه صحبت‌های موافقان با طرح استیضاح آغاز شد.


اظهارات موافقان


سعیدی: استیضاح آخوندی سیاسی نیست


نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: باید فرهنگ پاسخگویی در بین مسئولین نهادینه شود و مسائلی هم که در مورد استیضاح وزیر راه مطرح شده است صرفاً بر مبنای وظایف قانونی نمایندگی است.


محمداسماعیل سعیدی که به عنوان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی سخن می‌گفت، اظهار کرد: برخلاف شایعاتی که این چند روز توسط برخی جریانات و رسانه‌ها مطرح شده استیضاح سیاسی نیست و تمام مسائلی که مطرح می‌شود بر مبنای وظایف قانونی نمایندگی است.


وی افزود: اینکه بعضی مطرح می‌کنند مصلحت نیست در دو سه ماه باقیمانده از عمر دولت استیضاح انجام شود دلیلی نمی‌شود که بر ابهامات و تخلفات چشم‌پوشی کنیم.


نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید کرد: وظایف قانونی ایجاد می‌کند که در مسیر اجرای قانون حرکت کنیم و به گونه‌ای نباشد که فردای قیامت نتوانیم پاسخگو باشیم. باید فرهنگ پاسخگویی به مردم و عذرخواهی از آنان و رها کردن میز و صندلی قدرت در بین مسئولین نهادینه شود و اگر اشتباه کردند در مقابل مردم عذرخواهی کنند.


وی یادآور شد: در حادثه قطار چنین بود که ابتدا وزیر به جای عذرخواهی گفت نگران نباشید همه مسافران بیمه هستند. خانواده‌ای عزیزانش در آتش سوختند و حتی یکی از اعضای این خانواده می‌گفت تلاش کردم تا شیشه قطار را بشکنم، نشد و یا خانواده دیگری از 5 آذر تا به امروز به خانه خودش نرفته است.


این نماینده مجلس خطاب به وزیر راه،‌ اظهار کرد: چرا قطار مجهز به تجهیزات و امکانات لازم نبود؟ چرا امدادگران دیر رسیدند؟ ساعت 9 در محل حادثه این اتفاق رخ داده و واگن‌هایی سوختند اما امدادرسانی دیر انجام شد.


نماینده مردم تبریز در مجلس، افزود:‌ همکاران ما در کمیسیون عمران اظهار کردند اینکه می‌گویند سیستم ناکارآمد بوده خطا است. آمارهایی وجود دارد که نشان می‌دهد خطاها اعلام شده و این گزارش‌ها کذب محض است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: حتی در زمینه مسکن، وزارتخانه هیچ اقدامی انجام نداده است، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی نیز در همین وضعیت قرار دارند. آیا وزیر اطلاعی از وضعیت بافت‌های فرسوده دارد؟ اگر حادثه‌ای مانند زلزله رخ دهد چه اقدامی می‌خواهند انجام دهند؟


نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن انتقاد از وضعتی پروژه‌های مسکن مهر، گفت: آنچه که می‌گوییم عملکرد وزیر و وزارت راه و شهرسازی ضعیف بوده است، وزیر مسکن مهر را مزخرف قلمداد کرده است. سوال این است چرا طرح مسکن اجتماعی در حد شعار باقی ماند؟ چرا وزارتخانه برنامه شفافی در حوزه مسکن ارائه نکرده است؟ همه اینها ایرادات جدی است که به این وزارتخانه وارد است.


سعیدی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، اظهار کرد: با کدام منطق 118 فروند و 108 فروند هواپیمای بوئینگ برای شرکت دولتی ایران‌ایر که شرکتی ورشکسته است آن هم با منابع صندوق توسعه ملی خریداری شده است؟ چرا برای بخش خصوصی این شرایط را فراهم نکردید؟


وی تصریح کرد: به غیر از ایرلاین دولتی حدود 13 شرکت هواپیمایی دیگر وجود دارند که وزارت راه وظیفه حمایت از بخش خصوصی را دارد اما عملاً در این حوزه هیچ تلاشی انجام نداده است. اگر همین روند ادامه پیدا کند در سال‌های آتی یک شرکت هواپیمایی خواهیم داشت و بقیه به زمین خواهند خورد.


وی در مورد آزادسازی نرخ بلیط هواپیما نیز اظهار کرد: این اقدام منجر به افزایش هزینه برای مسافران شده است. آیا با آزادسازی نرخ بلیط کیفیت افزایش یافته و تأخیرها کاهش داشته است؟ همیشه نباید انتظار داشته باشیم با این کار تحول ایجاد شود.


وی در پایان در مورد آزادراه تبریز- بازرگان نیز اظهار کرد: اخیراً آقای نوبخت سوار قطار شده و از تهران به تبریز آمده آن هم در شرایطی که استیضاح مطرح شده است.


ادامه دارد...






۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن