تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817535107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس‌جمهور جدید آلمان را بشناسید/او شدیدا مخالف ترامپ است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رئیس‌جمهور جدید آلمان را بشناسید/او شدیدا مخالف ترامپ است
فرانک والتر اشتاین مایر در جریان انتخابات درون پارلمانی انتخاب شد. سیاستمداری چپگرا و میانه‌روست که پیشتر ترامپ را مروج نفرت معرفی کرده بود. او وزیر امور خارجه سابق آلمان بوده و روز یکشنبه توانست با کسب اکثریت آرا از میان ۱.۲۶۰ نماینده از ۱۶ ایالت آلمان در پارلمان به مقام ریاست‌جمهوری برسد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- فرانک والتر اشتاین مایر به عنوان رییس‌جمهوری آلمان برگزیده شد. با این حال، او چه نظراتی دارد؟ روزنامه بریتانیایی «گاردین» از او به عنوان سیاستمدار سوسیال دموکراتی که شدیدا مخالف دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا و ایده های اوست یاد کرده است. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: «او در جریان انتخابات درون پارلمانی انتخاب شد. سیاستمداری چپگرا و میانه‌روست که پیشتر ترامپ را مروج نفرت معرفی کرده بود. او وزیر امور خارجه سابق آلمان بوده و روز یکشنبه توانست با کسب اکثریت آرا از میان ۱.۲۶۰ نماینده از ۱۶ ایالت آلمان در پارلمان به مقام ریاست‌جمهوری برسد. او که یکی از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات آلمان است و حمایت چپ میانه حزب خود و همچنین جناح میانه‌رو حزب راستگرای دموکرات مسیحی که انگلا مرکل صدراعظم آلمان از آن حزب است را نیز به سوی خود جلب کرده و توانسته ۹۲۳ رای را به نفع خود جمع‌آوری کند که اکثریت آرا را تشکیل می‌داد. 



رئیس‌جمهور جدید آلمان را بشناسید/او شدیدا مخالف ترامپ است



اشتاین مایر ۶۱ساله در سخنرانی خود گفته است که آلمان آماده ایفای نقش فعالانه‌تر در امور بین‌المللی است. او گفته که آلمان باید لنگرگاه امید باشد؛ آن‌هم در شرایطی که نهادهای دمکراتیک در سرتاسر جهان در معرض خطر قرار گرفته‌اند. او گفت که باید قوی‌تر از گذشته از پایه‌ها و ارکان دموکراسی حمایت کرد. او که ۷۵ درصد آرای پارلمان را در انتخابات در دور اول از آن خود کرد، چهار رقیبش از احزاب کوچکتر از جمله Christoph Butterwegge  یک محقق علوم سیاسی در  زمینه فقر و علل آن، Albercht Glaser از اعضای پیشین حزب دموکرات مسیحی و نامزد کنونی حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان و Engelbert Sonneborn  را از میدان به‌در کرد. 


باید توجه داشت که علیرغم تشریفاتی‌بودن نقش روسای جمهوری آلمان در سالیان گذشته رییس‌جمهوری اقتداری اخلافی در حوزه مباحث ملی و بین‌المللی دارد و از این نظر نقش‌آفرین است. اشتاین مایر جانشین «یواخیم گواک» ۷۷ ساله می‌شود؛ یک کشیش پروتستان پیشین که از فعالان حقوق مدنی آلمان شرقی بوده است. او در ماه جاری در گفت‌و‌گو با روزنامه «گاردین» گفته بود که آلمان با قاطعیت از پروژه اروپایی دفاع خواهد کرد و پای آن خواهد ایستاد. 


این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که برخلاف گواک، اشتاین مایر یک دیپلمات و سیاستمدار حرفه‌ای است. او رییس کارکنان سابق گرهارد شرودر صدراعظم پیشین آلمان بود. اشتاین مایر در آن زمان به عنوان یکی از اصلی‌ترین معماران پشت‌پرده دستورالعمل ۲۰۱۰ برای اصلاحات بازار کار از اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی به این سو قلمداد می‌شد. 


او به عنوان وزیر امور خارجه در نخستین دولت ائتلافی تحت رهبری مرکل در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ میلادی فعالیت کرد. زمانی که حزب او یعنی حزب سوسایل دموکرات بدترین عملکرد را در انتخابات عمومی از خود نشان داد. در سال ۲۰۱۰ میلادی زمانی که رهبر حزب اپوزیسیون آلمان بود، مدتی از سیاست کناره‌گیری کرد تا یکی از کلیه‌هایش را به همسرش Elke Budenbender اهدا کند که یک قاضی در دادگاه اداری برلین بود. 


محبوبیت اشتاین مایر در دومین دوران ریاستش بر وزارت امور خارجه به عنوان بخشی از دولت ائتلافی بزرگ آلمان، دولتی با حضور نمایندگان احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی افزایش یافت. اشتاین مایر در آستانه برگزاری انتخابات امریکا ضمن محکوم کردن اظهارات ترامپ گفت که میان او و طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نقاط اشتراک زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن هراس‌افکنی در میان سایرین است. پس از پیروزی غیرمنتظره ترامپ در انتخابات ماه نوامبر گذشته او پیش‌بینی کرد که سیاست خارجی امریکا برای اروپایی‌ها به خصوص آلمانی‌ها در آینده کمتر قابل پیش‌بینی خواهد بود. او گفت که به احتمال زیاد امریکا از این پس، بیشتر تمایل به تصمیم‌گیری‌های یکجانبه خواهد داشت. 


گاردین اشاره می‌کند که بسیاری از منتقدان اشتاین مایر از او انتقاد می‌کنند که چرا رویکرد دیپلماتیک و آشتی‌جویانه‌ای در قبال روسیه در پیش گرفته است. آنان معتقدند که اشتاین مایر در این زمینه تابع رویه همیشگی سوسیال دموکرات‌های آلمان بوده که خواستار جلوگیری از ایجاد تنش با روسیه بوده‌اند و در این زمینه از مرکل نیز موضع ملایم‌تری در قبال روس‌ها اتخاذ کرده است. گاردین اما اشاره می‌کند که تعهد و تلاش اشتاین مایر برای حل بحران طولانی مدت در اوکراین سبب شده تا از او در جامعه و افکار بین‌المللی به عنوان سیاستمداری قابل احترام یاد شود. 


این روزنامه در پایان اشاره می‌کند که روابط اشتاین مایر با بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا خوب نبود و در جریان دیدار با او، دو طرف بر سر برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی به صورت مشترک به توافق نرسیده بودند چرا که اشتاین مایر آشکارا از تصمیم بریتانیا برای ترک اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود. 




۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن