تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817600077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظار از روحانی برای آشتی ملی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



انتظار از روحانی برای آشتی ملی
که اخیرا از سوی سران جریان اصلاح‌طلب مطرح شده علی‌رغم واکنش بعضی کاربران فضای مجازی، با استقبال سیاسیون همراه شده است. برخی نمایندگان مجلس همراهی خود را با این پروژه نشان داده‌اند.
روز نو : که اخیرا از سوی سران جریان اصلاح‌طلب مطرح شده علی‌رغم واکنش بعضی کاربران فضای مجازی، با استقبال سیاسیون همراه شده است. برخی نمایندگان مجلس همراهی خود را با این پروژه نشان داده‌اند.

به گزارش روز نو؛  علی مطهری نایب رئیس مجلس پیگیر دیدار با محصورین شده و محمدرضا عارف می‌گوید فراکسیون امید گفت و گوی ملی را از پارلمان آغاز کرده است. همچنین آشتی ملی یکی از کلیدواژه‌های مورد استفاده رئیس جمهور در سخنرانی 22 بهمن نیز بود. اصلاح‌طلبان معتقدند: روحانی نه تنها به آشتی ملی باور دارد، بلکه از او انتظار می‌رود برای آشتی ملی دست به کار شود.
پیگیری آشتی ملی در پارلمان
اخیرا چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب به نقل از رئیس جمهور ممنوع‌التصویر هشت ساله اصلاحات، «آشتی ملی» را مطرح کرده‌اند. مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزارت کشور دوران اصلاحات در گفت و گویی که با ایلنا داشته، یکی از علت‌های مطرح شدن آشتی ملی را مخاطراتی دانسته که پس از روی کار آمدن ترامپ کشور را تهدید می کند. این مسئله ملی بلافاصله با استقبال چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا همراه شد. علی مطهری، نایب رئیس مجلس نیز که در تلاش برای دیدار با محصورین است نیز از این موضوع استقبال کرد. مطهری دیروز هم در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به این موضوع پرداخت. او درباره ضرورت آشتی ملی گفت: آشتی ملی برای همه دوره‌ها ضروری است ولی برای این دوران ضروری‌تر است. وقتی دشمن مشترک داریم باید برخی اختلافات را نادیده بگیریم.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز درباره ضرورت رسیدگی به طرح آشتی ملی گفته: ما این مساله را با عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح کردیم که از پارلمان شروع شده است. عارف ادامه داد: امیدواریم این مسئله با استقبال جریانات سیاسی داخل نظام روبرو شود و ان‌شا‌ءالله این مسیر را با توجه به انسجام و وحدت طی خواهیم کرد.
عبدالله ناصری: پروژه آشتی ملی به گردن آقای روحانی است
سه روز پس از مطرح شدن آشتی ملی حسن روحانی هم به آشتی و انسجام ملی تاکید کرد. او در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن گفت: ما در پی ساختن ایرانی آزاد، آباد و مستقل هستیم و با پیروی از مقام معظم رهبری در پی اجماع، آشتی و انسجام ملی هستیم.
عبدالله ناصری، استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال همدلی که «این سخن روحانی به منزله تایید طرح آشتی ملی رئیس دولت اصلاحات است؟» می‌گوید: پرونده آشتی ملی بر دوش حسن روحانی قرار دارد. به اعتقاد این فعال سیاسی حسن روحانی دغدغه آشتی ملی را داشته که می توان این مسئله را در شعارهای انتخاباتی او در سال 92 مشاهده کرد.
با وجود اینکه حل مسائل انتخابات سال 88 در ید قدرت روحانی نبود، او می‌توانست به عنوان رئیس شورای امنیت ملی این قبیل مسائل را در دستور کار خود قرار دهد. آقای روحانی قلبا به تحقق آرزویی که از سوی آقای خاتمی مطرح شده تمایل دارد.
او می‌گوید همان‌طور که آقای تاج‌زاده توضیح داده‌اند آشتی ملی به معنای از دست دادن هویت طرف متقاضی نیست. اما امروز به خاطر شرایط خطیر کشور است که اصلاح‌طلبان حاضرند از همه هزینه‌هایی که پرداخت کرده‌اند عبور کنند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه می دهد: ما به خاطر مسئولیت آقای روحانی از ایشان بیشتر از افرادی مثل آقای خاتمی انتظار داریم در زمینه آشتی ملی دست به کار شوند. واقعیت این است که پروژه آشتی ملی به گردن آقای روحانی است. در شعارهای انتخاباتی ایشان پیگیری مسائل سال 88 مثل رفع حصر وجود داشت و بیان این شعارها از حافظه ملت پاک نشده است. امیداورم این فرضیه در ذهن افرادی که به آقای روحانی رای داده‌اند شکل نگیرد که حل مسائل سال 88 فقط برای شعار انتخاباتی بود و ایشان دغدغه چندانی برای تحقق این مسائل ندارند.
عبدالله ناصری در پاسخ به اینکه «به نظر می‌رسد بعد از طرح آشتی ملی در بدنه جریان اصلاحات به ویژه آنهایی که در سال‌های گذشته هزینه داده‌اند، این موضوع صورت بگیرد.» پاسخ می‌دهد: جامعه آسیب‌دیده شرایط سیاسی کشور را به خوبی درک می‌کند و میانگین عقل سیاسی این جامعه از حتی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب جلوتر است. اگر یادتان باشد بعد از خطبه‌های نماز جمعه آقای هاشمی بعضی از خانواده‌های آسیب‌دیده اعلام کردند برای تحقق خواسته‌هایی که آقای هاشمی مطرح کردند حاضریم از خون فرزندمان بگذریم. به نظر من در بدنه اصلاحات موضعی صریح‌تر از این نمی‌توان گرفت.
آشتی ملی به معنای نادیده گرفتن محصورین نیست
ناصری با بیان اینکه آشتی ملی به معنای توبه عذرخواهی نیست، ادامه می‌دهد: این طرح به معنی نادیده گرفتن محصورین نیست. بدنه اصلاحات نیز این معنی را به خوبی فهمیده است و رهبران اصلاحات هم معتقدند که با حفظ هویت سیاسی – اجتماعی خود از گذشته می‌توان عبور کرد.
تاکید محصورین به عقل جمعی
او ادامه می‌دهد: همان‌طور خانواده‌های محصورین به آقای مطهری گفته‌‌اند که محصورین به دنبال وحدت هستند، ما هم پیغام‌هایی از محصورین دریافت کرده‌ایم که آنها اولا به عقل جمعی باور دارند و ثانیا اصلاح‌طلبان بیرون از حصر و حبس بدون تعیین سرنوشت محصورین هیچ اقدام عملی درباره پروژه آشتی ملی نخواهند کرد. بنابراین یکی از پله‌های پروژه آشتی ملی رفع حصر است و اصلاح‌طلبان و رهبری جبهه اصلاحات هوشمند‌تر از این هستند که بخواهند با طرح آشتی ملی در برابر دیدگان مردم به اصطلاح شترسواری دولا دولا کنند.
ناصری ادامه می‌دهد: هنر و حرف آشتی ملی این است که ایستادگی در شرایط حساس بین‌المللی محقق نمی‌شود، مگر اینکه ایده‌ای که در طرح آشتی ملی محقق شود. به این ترتیب گره خوردگی هویت ملی با مسائل بین‌المللی بدون شک غیرقابل انکار است.
علی خرم کارشناس مسائل خارجی نیز در این باره به همدلی می‌گوید: بدون اینکه بخواهم به بعد سیاست داخلی آشتی ملی وارد شوم، معتقدم در صحنه سیاست خارجی هرچه که یک کشور و ملت با هم همدلی باشند و وحدت داشته باشند بهتر می‌توانند حرفشان را پیش ببرند و مخاطب کشور خارجی باشند. خرم ادامه می‌دهد: تکثر آرا و داشتن عقاید متفاوت درباره مسائل گوناگون یک کشور در سیاست خارجی به شرط آنکه که دموکراتیک باشد و بتوان از دل این تکثر به راه حلی دست پیدا کرد، کارکرد دارد. به عنوان مثال 52درصد مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و با وجود آنکه 48درصد مردم مخالف این کار بودند، دولت برای احترام به رای اکثریت باید به خروج از اتحادیه اروپا تن می‌داد.

*همدلي




تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن