تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817405861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید گالری به معیشت هنرمند کمک کند/ تاثیر قوانین عجیب ترامپ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گالری داری در ایران - ۱۴
باید گالری به معیشت هنرمند کمک کند/ تاثیر قوانین عجیب ترامپ

شیرین پرتوی


شناسهٔ خبر: 3898389 - سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } شیرین پرتوی مدیر گالری «شیرین» معتقد است باید از مهدکودک فرهنگ رفتن به موزه و گالری را جا انداخت و یک فرهنگسازی کوچک در جامعه برای رفتن به گالری ها و دیدن آثار هنری هم می تواند موثر باشد. شیرین پرتوی مدیر گالری «شیرین» که از جمله گالری هایی است که خارج از ایران هم شعبه دارد و از گالری های پر کار و جا افتاده در عرصه گالری هاست درباره فراز و فرودهای گالری داری به خبرنگار مهر گفت: من به حرفه گالری داری آنقدر علاقه داشتم که با عشق وارد این حرفه شدم. ضمن اینکه کلا یا کاری را انجام نمی دهم یا باید به بهترین نحو آن را انجام دهم. سختی های زیادی در این عرصه بوده که حتی در مقاطعی گفته ام رهایش کنم ولی همین عشق مرا سر پا نگه داشته است. وی ادامه داد: قوانین و قواعد ما در این سال ها تغییراتی کرده است. چون من یک گالری در نیویورک هم دارم گاهی مقایسه می کنم و می بینم همه چیز اینجا و آنجا با هم فرق دارد. البته این را بگویم الان با این کارهای عجیبی که آقای ترامپ دارد انجام می دهد اصلا نمی دانم وضعیت گالری نیویورک چه می شود چون همین الان هم یک سری از کارهای ما برای نمایشگاه همین طور بلاتکلیف مانده و حرکتی نمی کند. اما خارج از این داستان هایی که به وجود آمده در آن طرف مرزها قوانینی وجود دارد که به نظر نمی شود اینجا پیاده کرد. آنجا یک سیستم وجود دارد و ما در کشورمان فاقد سیستم هستیم. مدیر گالری «شیرین» بیان کرد: اینجا برای مجوز گرفتن من ده ها مدرک ارائه دادم که قبول کنند از هنر سر در میاورم. البته فکر کنم الان دیگر آن سخت گیری ها نباشد. الان یک مقدار کثرت گالری ها زیاد شده است. این هم خوب است و هم بدی هایی دارد. چون وقتی این اتفاق می افتد نشان می دهد مارکت هنرهای تجسمی یک کششی داشته که این تعداد گالری وارد چرخه شده اند. اما نکته اش در این است که آیا این تعداد گالری دردی از هنرمندها دوا می کند؟ یک افتتاحیه قشنگ گرفتن و کاتالوگ خوب چاپ کردن و... دردی از هنرمند دوا نمی کند. باید گالری دار بتواند در مسیر اقتصاد هنر کمکی هم بکند. پرتوی درباره مشکلات دیگر گالری داری نیز اظهار کرد: گالری داری کار شبانه روز است. هزینه برپایی نمایشگاه ها بالاست. در حال حاضر هم کمی فروش کم شده است. در حقیقت گالری داری شغلی است که درآمد مشخصی ندارد در حالیکه هزینه ها همیشه سر جایش است. مثلا معلم می داند یک درآمد مشخصی دارد و اگر شاگرد خصوصی بگیرد فلان قدر درآمدش بیشتر می شود. برای او درآمدش قابل پیش بینی است اما برای ما نه در حالیکه به آرتیست این تعهد را می دهیم که بهترین کار را برای برپایی نمایشگاهش انجام دهیم و سعی کنیم کارها هم به فروش برود. وی ادامه داد: هنرمند یک سال زندگی اش را برای خلق تعدادی اثر می گذارد تا در یک نمایشگاه فروش برود. آن درصدی که گالری دار بر می دارد در واقع برای هزینه ها و کارهایی است که برای فروش آثار می کند. اما اگر یک نمایشگاه همه آثارش هم به فروش برود پولی دست هنرمند را می گیرد که مشخص نیست واقعا چقدر از زندگی یک سال او را می تواند پوشش دهد. در واقع بعید است هزینه هایش را جبران کند. گذاشتن افتتاحیه های خوب دردی از هنرمند دوا نمی کند. در نیویورک ممکن است افتتاحیه ها شلوغ نباشد ولی آنجا همه می دانند هر گالری چه نوع کارهایی به نمایش می گذارد. پرتوی بیان کرد: آنجا همه متمرکز تر در گالری ها دنبال هنر مورد علاقه شان می گردند و مهد کودک ها مثلا یک ساعتی در هفته به گردش در موزه ها می روند. گالری ما در خیابانی است که گالری در آن زیاد است و بسیار اتفاق افتاده بچه ها را آورده اند گالری های آن خیابان را ببینند و بعد پرسش هایی پرسیده اند و رفته اند. اما بچه ها از کودکی با هنر آشنا می شوند. اگر بشود مقداری ذهن مردم را رو به هنر باز کنند واقعا تاثیراتش را به مرور می بینیم. یک آموزش کوچک از دبستان اتفاق ساده ای است. یک آموزش اجتماعی ساده هم کارساز است. این گالری دار درباره حمایت از جوان ها در گالری «شیرین» بیان کرد: من شخصا عضو دو سایت فروش آثار هنری که بین المللی هست، شدم و ماهیانه رقمی معادل یک میلیون دویست تا یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه می کنم. هنرمندان ایرانی را در خارج از کشور حمایت می کنم. اما من خودم دو تا دختر جوان دارم و می بینم چطور دارند دنبال کار می گردند و چه سختی هایی دارند. برای همین مشکلات جوان ها برایم مهم است و تا آنجا که بتوانم از آن ها حمایت می کنم. اما ترجیح می دهم هنرمندهای جوان را با وسواس انتخاب کنم. 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن