تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817433567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‎دهد احداث 26 پروژه آموزشی بروجرد به نیمه راه رسید/ بروجرد رتبه‎دار استانی جلب مشارکت خیرین مدرسه‎ساز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‎دهداحداث 26 پروژه آموزشی بروجرد به نیمه راه رسید/ بروجرد رتبه‎دار استانی جلب مشارکت خیرین مدرسه‎ساز
خبرگزاری فارس: احداث 26 پروژه آموزشی بروجرد به نیمه راه رسید/ بروجرد رتبه‎دار استانی جلب مشارکت خیرین مدرسه‎ساز
26 واحد آموزشی با میانگین پیشرفت 50 درصدی در شهرستان بروجرد در حال احداث است که تکمیل و بهره‌‎برداری آنها رشد قابل توجهی را در این حوزه رقم می‎زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، وجود مدارس غیرمقاوم، فرسوده و تخریبی در بروجرد آن هم با وجود زلزله‎خیز بودن این شهرستان تهدیدی برای سلامت جامعه 50 هزار نفری دانش‎آموزان است. بر این اساس تلاش در جهت تخصیص حداکثری اعتبارات دولتی به منظور بازسازی و مقاوم‎سازی برخی واحدهای فرسوده شهرستان بروجرد از سوی متولیان امر امری ضروری و انکار ناپذیر است. با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی یکی از نکات مثبت و قابل توجه در نوسازی، احداث و مقاوم‎سازی مدارس شهری و روستایی شهرستان بروجرد افزایش سهم مشارکت خیرین مدرسه‎ساز در این شهرستان است. روند رو به رشد استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‎ساز در سال‎های اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته است، به طوریکه در حال حاضر از مجموع 26 پروژه آموزشی در حال احداث 16پروژه به طور کامل توسط خیرین مدرسه‎ساز ساخته می‎شود. همچنین 3 پروژه آموزشی در حال ساخت از مجموع پروژه‎های باقیمانده نیز با مشارکت خیرین مدرسه‎ساز در حال احداث است و این به معنای پیشتازی قدرتمند کمک‎های خیرین در مقایسه با اعتبارات دولتی در پروژه‎های در حال احداث شهرستان بروجرد است. از سویی با توجه به نیاز مدارس روستایی به نوسازی بخش حداکثری از پروژه‎های در حال ساخت به مناطق روستایی تخصیص یافته است، تا بخش زیادی از مطالبه روستائیان در این بخش تحقق یابد. با وجود اقدامات انجام شده در راستای نوسازی و ایمن‎سازی واحدهای آموزشی شهرستان بروجرد همچنان 300 کلاس درس غیر مقاوم در مناطق شهری و روستایی بروجرد و اشترینان وجود دارد و این تلاش شبانه‎روزی مسؤولان را در تامین اعتبار لازم از مجاری مختلف به منظور ایمن و نوسازی این تعداد کلاس درس می‎طلبد. از سویی برخی مناطق نوساز شهری نیز از کمبود واحد آموزشی رنج می‎برند، بنابراین مسؤولان امر باید بخشی از اعتبارات دولتی و کمک‎های خیرین را حول محور مدرسه‎سازی در این مناطق متمرکز کنند، تا نیاز ساکنان آنها نیز مرتفع شود. از سویی نیاز دانش‎آموزان بخش اشترینان به مدارس نوساز، مجهز و ایمن نیز باید از سوی مسؤولان امر به خوبی دیده شود، تا آنان نیز همسو با دیگر دانش‎آموزان شهرستان بروجرد در سایه عدالت محوری از توزیع امکانات و اعتبارات کم و یا بی‎بهره نمانند.

*ظرفیت خیرین مدرسه‎ساز به مناطق روستایی هدایت شود یکی از شهروندان بروجردی گفت: دانش‎آموزان مشغول به تحصیل در مدارس روستایی در مقایسه با واحدهای آموزشی شهری محرومیت‎های بیشتری را تجربه می‎کنند، به طور مثال مدارس روستایی عموما فرسوده و نیازمند تعمیر و بازسازی هستند. اکرم نوری اظهار کرد: مسؤولان باید در هزینه اعتبارات دولتی بخش بیشتری را به مدارس مناطق روستایی اختصاص دهند، تا توزیع امکانات بین مدارس شهری و روستایی به حد توازن نزدیک شود. وی عنوان کرد: همچنین در استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‎ساز مسؤولان آموزش و پرورش باید با تدارک بازدیدهای میدانی از مدارس فرسوده و تخریبی روستایی زمینه را برای گرایش این ظرفیت به مناطق روستایی فراهم کنند.

*مدیران بروجرد شرایط فعالیت خیرین مدرسه‎ساز را تسهیل کنند یکی دیگر از شهروندان بروجردی گفت: با توجه به روند رو به رشد مشارکت خیرین مدرسه‎ساز در این شهرستان مسؤولان امر باید با تسهیل و فراهم‎سازی ملزومات کار بستر لازم را برای افزایش این سهم مشارکت خیرین در امر مدرسه‎سازی فراهم کنند. منصور خالقی اظهار کرد: رابطه تنگاتنگ مسؤولان آموزش و پرورش و دیگر مدیران دستگاه‎های اجرایی بروجرد با خیرین مدرسه‎ساز و ایفای نقش مکمل در بهینه‎سازی شرایط کاری برای خیرین زمینه را برای جذب بیش از پیش مشارکت آنان در نوسازی و مقاوم‎سازی مدارس این شهرستان فراهم می‎کند. وی تاکید کرد: تحقق این مهم به معنای سکوی پرتابی برای عبور از شرایط فعلی و پیشتازی شهرستان بروجرد در برخورداری از واحدهای آموزشی نوساز و ایمن برای جامعه 50 هزار نفری آن قلمداد می‎شود.

*26 واحد آموزشی در حال احداث است رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بروجرد گفت: در حال حاضر 26 پروژه آموزشی در قالب 152 کلاس درس با مجموع زیربنای 22 هزار و 412 متر مربع و میانگین پیشرفت فیزیکی تقریبی 50 درصدی در این شهرستان در حال احداث است. عیسی هاشمی اظهار کرد: از مجموع پروژه‎های یاد شده 16 پروژه آموزشی توسط خیرین مدرسه‎ساز در حال احداث است، به عبارت بهتر همه اعتبار لازم به منظور احداث و تکمیل این واحدها از سوی خیرین تامین می‎شود. وی عنوان کرد: علاوه بر این خیرین مدرسه‎ساز در احداث 3 پروژه آموزشی مشارکتی نیز نقش آفرین هستند و سهمی از اعتبارات لازم به منظور احداث این واحدهای آموزشی از اعتبارات خیرین تامین می‎شود.

*سهم 70 درصدی مدارس روستایی از پروژه‎های در حال ساخت رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بروجرد افزود: 7 پروژه آموزشی دیگر از مجموع 26 پروژه در حال احداث از محل اعتبارات استانی و ملی در حال احداث است تا با تکمیل و بهره‎برداری از همه پروژه‎های یاد شده روند رو به رشد قابل توجهی در نوسازی مدارس این شهرستان رقم بخورد. هاشمی ادامه داد: از مجموع پروژه‎های آموزشی در حال احداث واحدهای روستایی با سهم 70 درصدی بیشترین مدارس در حال ساخت را به خود اختصاص داده‎اند، همچنین سهم بخش اشترینان از این مجموع 6 واحد آموزشی است. وی تاکید کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته مجموع اعتبار لازم به منظور احداث 26 واحد آموزشی شهرستان بروجرد 14 میلیارد تومان است که به تدریج و با تزریق اعتبار تکمیل وبهره‎برداری از این پروژه‎ها صورت می‎گیرد. *ایمن‎سازی بیش از 30 درصد کلاس‎های درس نامقاوم رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بروجرد تصریح کرد: با بهره‎برداری از 26 پروژه آموزشی در حال ساخت 6 هزار نفر از دانش‎آموزان شهری و روستایی این شهرستان در فضاهای آموزشی استاندار و ایمن مشغول به تحصیل می‎شوند. هاشمی با اشاره به وجود 450 کلاس درس غیر مقاوم در شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد:  احداث 152 کلاس درس در قالب بهره‎برداری از 26 واحد آموزشی درحال احداث بیش از 30 درصد کلاس‎های غیر مقاوم این شهرستان نوسازی می‎شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد قابل توجه فعالیت خیرین مدرسه‎ساز در بروجرد اشاره و اظهار کرد: بر این اساس میزان اعتبار هزینه شده توسط خیرین سالانه به حدود 8 تا 10 میلیارد تومان افزایش یافته است.

*ارتقاء سطح مشارکت خیرین مدرسه‎ساز در دستور کار است رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بروجرد تاکید کرد: بر همین اساس این شهرستان رتبه نخست استان لرستان را در زمینه جذب مشارکت خیرین مدرسه‎ساز از آن خود کرده است، البته تلاش‎ها به منظور افزایش مشارکت خیرین در احداث و مقاوم‎سازی پروژه‎های آموزشی این شهرستان ادامه دارد. هاشمی ادامه داد: به میزان مشارکت خیرین در روند احداث و نوسازی مدارس اعتبارات دولتی نیز به این بخش تزریق می‎شود، بنا بر این افزایش جذب مشارکت خیرین به معنای زمینه‎سازی برای برای جذب اعتبارات بیشتر دولتی است. وی به نقش خیرین در مقاوم‎سازی و تعمیر مدارس شهرستان بروجرد اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در این راستا اعتبار تقریبی 4 میلیارد ریالی از سوی خیرین هزینه شده است. گزارش از مژگان شمس انتهای پیام/85012/ج30/

95/05/10 :: 17:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن