تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817556329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این چهره بزک شدنی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: این چهره بزک شدنی نیست
برخي از اصحاب رسانه هنوز هم به ياد دارند كه در دوره موسوم به اصلاحات يكي از جاسوسان مطرح و كهنه‌كار امريكايي به ايران سفر كرد و در دوره حضورش در كشورمان، مورد استقبال مسئولان وقت هم قرار گرفت.
نویسنده : حامد حقيقت 
برخي از اصحاب رسانه هنوز هم به ياد دارند كه در دوره موسوم به اصلاحات يكي از جاسوسان مطرح و كهنه‌كار امريكايي به ايران سفر كرد و در دوره حضورش در كشورمان، مورد استقبال مسئولان وقت هم قرار گرفت. اين فرد بعد‌ها در بازگشت به امريكا، جمله مهمي بر زبان رانده بود كه در رسانه‌هاي همان زمان، بازتاب وسيعي پيدا كرد؛ جمله‌اي كه رمزگشايي از آن در زمان كنوني و در هياهوي تصميمات جنجالي رئيس‌جمهور جديد امريكا خالي از لطف نيست. وي گفته بود: «من در سفر به ايران هرگز ابايي نداشتم كه خود را يك فردي با سوابق امنيتي و اطلاعاتي معرفي كنم ولي تعجبم از اين بود كه برخي در ايران اصرار داشتند كه من فقط يك گردشگر هستم و بس»!
ترديدي نيست كه ترامپ به عنوان رئيس‌جمهور ايالات‌متحده، يك واقعيت انكارناپذير از جامعه امريكاست؛ جامعه‌اي كه ترامپ در افكار و اعتقاداتش رشد يافته و حمايت نيمي از مردمانش را با خود همراه ساخته است. هر چند نمي‌توان انكار كرد هم اينك درصد قابل توجهي از رأي‌دهندگان جريان مقابل هم بنابه دلايلي‌- دست كم به خاطر احساسات ناسيوناليستي - از وي و تصميماتش حمايت مي‌كنند. جاي بسي شگفتي است كه با وجود اين واقعيت آشكار، هنوز هم عده‌اي در كشورمان تلاش دارند چنين القا كنند كه ترامپ، واقعيت امريكا نيست و آنچه او مي‌گويد و انجام مي‌دهد، نه داراي خاستگاه مردمي است و نه از حمايت سياسي در ميان شخصيت‌ها برخوردار است.
در نهايت اندوه بايد اذعان كرد كه برخي از جريان‌هاي سياسي و به‌خصوص رسانه‌اي كشورمان در روزهاي اخير، اگر چه به ظاهر چنگ در صورت ترامپ انداخته و او را به چوب انتقاد مي‌رانند اما در پس همين انتقاد‌ها هم مي‌توان شيفتگي به امريكا و دلدادگي به آن بهشت دروغين را به نظاره نشست، به عبارت ديگر تلاش اين جريان‌ها و رسانه‌هاي وابسته نه محكوم كردن ترامپ و سياست‌‌هاي اسلام‌ستيزانه‌ اوست بلكه به اين خاطر است كه وي با اين تصميمات چرا خواب و خيال آنان را آشفته كرده و چهره بزك كرده امريكاي عزيزشان را مخدوش ساخته است.
درد اين جماعت، درد وطن هم نيست. اينان مي‌خواهند كه همين رؤيا و صورت به ظاهر زيبا و فريبنده از امريكا در اذهان باقي بماند تا جريان متبوعشان در داخل، توجيه كافي و مناسبي در ابراز حمايت از امريكا و سياست‌هايش داشته باشد و طبل دوستي با كدخدا را گوشخراش‌تر از قبل بنوازند؛ تفكر بي‌پايه‌اي كه طبل رسوايي‌اش اين بار نه توسط دلسوزان نظام اسلامي بلكه توسط شخص رئيس جمهور ايالات‌متحده نواخته شد و چهره حقيقي از چهره امپرياليستي امريكا را در مقابل ديد جهانيان به نمايش گذاشت.
بله! امريكايي‌ها هرگز ابايي نداشته‌اند كه سياست‌هاي «اسلام‌ستيزي» و «ايران‌هراسي» خود را توأمان دنبال كرده و ساز‌و‌كارهاي اجرايي آن را هم به طور علني طراحي و اجرا كنند. رأي قاطع مجلس نمايندگان امريكا - آن هم از هر دو جناح مطرح - در تمديد تحريم‌هاي 10 ساله و نقض آشكار برجام يادتان است؟ 99 رأي موافق تنها در مقابل يك رأي، آن هم ممتنع...
اما در نقطه مقابل و در ايران ما، همچنان عده‌اي تلاش دارند آنچه را كه امريكايي‌ها علناً بر آن اعتراف كرده و اجرايش مي‌كنند، رفو كرده و حتي انكار كنند. اين خطاي استراتژيك كه مبناي بسياري از تصميم‌سازي‌ها و خيال‌پردازي‌هاست، متأسفانه لطمات جبران‌ناپذيري بر پيكره نظام تصميم‌سازي ما وارد ساخته و در بسياري از موارد مسئولان سياسي و اقتصادي ما را در توهم خود فرو برده است تا جايي كه در قضيه برجام و اتفاقات بعد از آن نيز همين سياست نادرست، بار‌ها چهره نامبارك خود را آشكار كرده است.
هنوز هم در خاطر ملت باقي است كه چه در زمان تصويب برجام و چه در مراحل اجراي آن، هرگاه از سوي مقامات امريكايي و اروپا شاهد نقض برجام يا تشديد برخي تحريم‌ها يا وضع تحريم جديد بوديم يا اگر از سوي سياستمداران غربي، سخني در مغايرت با توافقات صورت گرفته در برجام مي‌شنيديم، فوراً يكي از مسئولان مرتبط با موضوع برجام در كشورمان در رسانه‌ها ظاهر مي‌شد و سخن يا رفتار غربيان را توجيه يا چنين وانمود مي‌كرد كه اين سخن يا آن اقدام، مغايرتي با روح برجام و توافقات صورت‌گرفته ندارد. به‌راستي نتيجه اين خوش‌بيني‌ها و وارونه‌نمايي‌ها، آن هم در برابر مواضع و اقدامات صريح غربي‌ها چه شد؟ و اين بار همين قاعده در حال تكرار است؛ رئيس‌جمهور امريكا با حمايت طيف وسيعي از حاميان و نهاد‌هاي سياسي و حاكميتي، آشكارا پرچم «اسلام‌ستيزي» و «ايران‌هراسي» خود را به اهتزاز درآورده ولي در داخل عده‌اي همچنان بر اين توهم دامن مي‌زنند كه ان‌شاءالله چنين نيست!
فاعتبرو يا اولي الابصار...

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن