تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798919456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه های فرانسوی: سفر «ژان مارک ارو» به تهران، تاکید بر پایبندی اروپا به برجام


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رسانه های فرانسوی: سفر «ژان مارک ارو» به تهران، تاکید بر پایبندی اروپا به برجام
بسیاری از رسانه های مطرح و پرشمارگان فرانسه با انتشار اخبار سفر دو روزه «ژان مارک اِرو» وزیر امور خارجه کشورشان به تهران، این حرکت را تاکیدی بر پایبندی اروپا به برجام تحلیل کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تاکید بر اجرای برجام با وجود مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور ایران و فرانسه ، دو محور کلیدی تحلیل ها و گزارش های منتشر شده در رسانه های فرانسوی از این سفر بود.
تارنمای روزنامه «لَ کروا» نوشت: در حالی که رئیس جمهوری آمریکا توافق هسته ای را محکوم کرده است، وزیر امور خارجه فرانسه در سفری که با همراهی 60 نماینده تجاری صورت گرفت، بر اهمیت این توافق تاکید کرد.

این گزارش با اعلام اینکه این سفر به صورت گسترده ای در رسانه های آمریکا بازتاب داشت، می افزاید: دیدار «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه با رئیس جمهوری و همتای ایرانی خود درست چهار روز پس از صدور فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به ایالات متحده، صورت گرفته است.
لَ کروا با یادآوری نقل قول رئیس جمهوری آمریکا در محکومیت توافق هسته ای با ایران که گفته بود توافق هسته ای، توافقی بد در تاریخ این کشور است، افزود: وزیر امور خارجه فرانسه برای اطیمنان بخشیدن به تهران و یادآوری اهمیت احترام به توافق هسته ای به تمام طرف های این توافق به تهران سفر کرد و این پیام را به صورت غیرمستقیم به واشنگتن انتقال داد.
این نشریه با بیان اینکه 60 نماینده از شرکت های تجاری، وزیر امور خارجه فرانسه را در این سفر همراهی می کردند، تاکید دارد که این سفر دارای جنبه مهم اقتصادی است و برای نخستین بار نشست کمیسیون فرانسه و ایران برگزار شده است.
نویسنده گزارش، برداشته شدن تحریم ها به ویژه برای دو شرکت ایرباس و توتال، توسعه مناسبات تجاری در بازار 80 میلیونی ایران و امضای چندین موافقتنامه را جزو دستاوردهای این سفر دو روزه ارزیابی می کند.

***سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران سیاست های ترامپ را به چالش کشید
تارنمای روزنامه پرشمارگان لیبراسیون نیز در گزارشی که به همین منظور منتشر کرد، با اشاره به حضور هیات 60 نفره از نمایندگان شرکت های فرانسوی در سفر وزیر امور خارجه کشورشان به تهران، تاکید کرد: این سفر سیاست های بین المللی اعلام شده توسط رئیس جمهوری آمریکا را به چالش کشیده است.
نویسنده این گزارش می افزاید: وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر بر حمایت اروپایی ها از توافق هسته ای که ترامپ تهدید به تجدید نظر آن کرده است، تاکید دارد.
در بخشی از این گزارش با بیان اینکه «ژان مارک ارو» بر پیروی تمام طرف های این توافق بین المللی تاکید داشته، به نقل از یک دیپلمات آمده است: «ایران به طول کامل به این توافق احترام می گذارد.»

***سیاست های ترامپ فرصتی برای شرکت های فرانسوی و اروپایی است
به گزارش ایرنا، تارنمای رادیو بین المللی فرانسه نیز در گزارشی با اشاره به اینکه سفر دو روزه وزیر امور خارجه فرانسه به تهران با فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود ابتاع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به ایالات متحده، همزان شده است، نوشت: در این شرایط شرکت های فرانسوی و اروپایی می توانند از سردی روابط ایران و آمریکا بهره ببرند.
این گزارش با تبیین اینکه سیاست سختگیرانه آمریکا علیه ایران فرصتی برای شرکت های فرانسوی است، می افزاید: به همین منظور در این سفر هیاتی 60 نفره از نمایندگان شرکت های فرانسوی، وزیر امور خارجه را همراهی می کردند.
این رادیو در گزارش مکتوب خود ارزیابی کرده است این حرکت وزیر امور خارجه فرانسه در دوران رفع تحریم های بین المللی علیه تهران، به رونق کسب و کار در فرانسه منجر شود.
در این گزارش با بیان اینکه از زمان رفع تحریم های بین المللی علیه تهران، شرکت های فرانسوی زمان را از دست نداده اند و شرکت هایی همچون پژو، رنو و توتال بار دیگر وارد بازار ایران شده اند، آمده است: قرارداد بزرگ فروش یکصد فروند هواپیمای ایرباس و تولید، تعمیر و نگهداری قطار در ایران، بخشی از دستاوردهای این دوره به شمار می رود.
این گزارش تاکید دارد که ایران با جمعیت نزدیک به 80 میلیون تن، مزیت های بسیاری همچون نیروی کار ماهر و نیازهای سرمایه گذاری بزرگ در بخش های مختلفی همچون زیرساخت ها، توسعه نیروی انسانی، گردشگری، حمل و نقل، بهداشت، کشاورزی، فناوری، مخابرات و به ویژه انرژی دارد و دولت ایران برای 10 سال آینده صنعت نفت، جذب 180 میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی را پیش بینی کرده است.
تارنمای رادیو بین المللی فرانسه همچنین با اشاره به اینکه پاریس در زمینه های یاد شده جزو کشورهای پیشرو به شمار می رود، می افزاید: مجلس ایران نیز جذب دهها میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی را تصویب کرده است.
این رسانه با بیان اینکه با وجود توافق هسته ای، بخش مهمی از تحریم های مالی و تجاری آمریکا هنوز به قوت خود باقی است و این موضوع باعث نگرانی بانک های فرانسه و اروپا شده است، می افزاید: این موضوع در سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران مورد بررسی قرار گرفت.

***صدور روادید فرانسه برای ایرانیان دو برابر می شود
تارنمای روزنامه لوپاریزین نیز در گزارشی که به این سفر اختصاص داد، با تیتر «وزیر امور خارجه فرانسه خواستار لغو دستور ترامپ شد»، نوشت: «ژان مارک ارو» به دنبال باطل کردن فرمان آمریکا در زمینه مهاجران، خواستار دو برابر شدن صدور روادید برای ایرانیان در سال جاری شد.»
این گزارش می افزاید: پس از اعمال محدودیت واشنگتن برای شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران، پاریس خواستار دو برابر شدن تعداد روادید برای ایرانیان در سال جاری شده است.
این گزارش به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص قانون جدید مهاجران آمریکا، نوشت: من فکر می کنم دو ملیتی های فرانسوی-ایرانی و ایرانی-آمریکایی صدمه دیده اند و این یک شوک برای آنها است.
ارو تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در زمینه مهاجران را «یک جانبه، تعجب آور و بی رحمانه» ارزیابی کرد و خواستار روشن شدن سریع این موضوع توسط دولت آمریکا شد.
در این گزارش با اشاره به خواست وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر دو برابر شدن صدور روادید برای ایرانیانی که قصد سفر به فرانسه دارند، یادآوری شده است سالانه 41 هزار روادید برای ایرانیان صادر می شود.
تاکید بر احترام به توافق هسته ای ایران از طرف تمام طرف های ماجرا از دیگر موضوعاتی است که تارنمای روزنامه لیبراسیون به صورت مفصل به آن پرداخته و به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه نوشته است: مهم این است که این توافق اجرا شود، به خصوص در این شرایط نامشخص. فرانسه به تعهدات خود پایبند است.
دیدار ارو با «حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی»رئیس جمهوری ایران از دیگر بخش های این گزارش به شمار می رود که در آن به نگرانی فرانسه در خصوص نگرش دولت آمریکا به توافق برجام اشاره می شود.

***رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه بر اجرای برجام تاکید کرد
تارنمای خبرگزاری رویترز نیز در بخش فرانسوی خود نوشت: وزیر خارجه فرانسه در سفر دو روزه خود به تهران، بر حمایت اروپایی ها به توافق هسته ای ایران که دونالد ترامپ تهدید به تجدید نظر آن داشته، تاکید کرده است.
در این گزارش، حضور گسترده شرکت های فرانسوی در سفر وزیر امور خارجه فرانسه، برگزاری نخستین کمیسیون مشترک ایران و فرانسه و توسعه مناسبات شرکت هایی همچون ایرباس، پژو، رنو و دیگر شرکت های فرانسوی از جنبه های مختلف به ویژه اقتصادی بررسی شده است.



۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن