تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 21 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828276422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود 10 هزار بازی موبایلی رده‌بندی سنی شد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: حدود 10 هزار بازی موبایلی رده‌بندی سنی شد
بخش دانش و فناوری الف،12 بهمن95


از ابتدای شروع رده‌ بندی سنی بازی‌ های موبایل تاکنون، نظام رده‌ بندی سنی بازی‌ های رایانه ‌ای (ESRA) حدود 10 هزار بازی موبایلی را بررسی و به آن‌ها رده‌ سنی مشخص اعطا کرده است.


تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۸
به گزارش ایرنا، نظام رده ‌بندی سنی بازی ‌های رایانه ‌ای معروف به ESRA که به عنوان زیرمجموعه ‌ای از بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای فعالیت می‌ کند، از ابتدای فعالیت خود در سال ‌های آغازین نیمه دوم دهه 80 تا امروز که نیمه اول دهه 90 پشت سر گذاشته می ‌شود، حدود 10 هزار بازی موبایلی را بررسی و رده بندی سنی کرده است. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد کارنامه قابل توجهی در زمینه مجموعه اقدامات در خصوص هدایت و راهبری طیف گسترده بازی ‌‌های ویدیویی و رایانه‌ ای در شکل‌ ها، گونه ‌ها و پلتفرم ‌های متعدد و گوناگون داشته است تا این حجم فراوان تقاضا برای ورود به بازار رسمی گیم کشور، با عرضه‌ ای مناسب و متناسب با اقتضائات هر یک از گروه‌ های سنیِ مخاطبان همراه شود. نتیجه این رویکرد و فرآیند، رده‌بندی سنی بازی‌ های رایانه ‌ای بر اساس استانداردهای جهانی و البته مجموعه پژوهش‌ های بومی در این زمینه بوده است که با نشان ‌های سنی خاص در 5 گروه سنی بر روی جلد بازی‌ ها نقش بسته است. با تمام این تلاش‌های جدی و کارشناسانه، ESRA شاید هنوز آنچنان که باید، در میان توده‌ های مردم و قشرهای مختلف اجتماع و در نهایت خانواده‌ ها و جامعه هدف این بازی‌ ها شناخته ‌شده نباشد. گواه عینی و کمی این ادعا، پیمایشی است که در سال 1394 توسط بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای انجام شد و طبق نتایج به‌ دست ‌آمده از آن مشخص شد که متأسفانه تنها 33درصد از خانواده ‌ها با تنها نظام مهم رده‌بندی سنی در کشور آشنایی دارند، در حالی که در مقیاس و مقایسه ‌ای جهانی، در کشورهای آمریکایی و اروپایی با اختلافی فاحش، بالای 98 درصد مردم و خانواده‌ ها با نظام مشابه رده‌بندی بازی در جامعه خودشان آشنا هستند. در آسیب ‌شناسی این نقصان داخلی به‌ خصوص در نگاه تطبیقیِ جهانی باید گفت که اساساً وجود ساختار و نظامی برای رده ‌بندی سنی انواع کالاها و محصولات فرهنگی، تبدیل به یکی از ملزومات و نیازهای کارکردی جوامع پیشرفته امروز جهان در کنار توسعه در بخش‌ های مختلف صنایع فرهنگی شده است. به‌ گونه ‌ای که امروزه وجود و حضور یک سازمان نظم ‌دهنده مصرف در حوزه مهم و استراتژیک فرهنگِ هر کشور بر اساس الگوهای جامعه ‌پذیری و استانداردهای سنی روانشناسی رشد فردی، اخلاقی و اجتماعی افراد جامعه، جزئی تفکیک‌ ناشدنی از روند توسعه فرهنگی جوامع، ذیل پیشرفت‌های تکنولوژیک و رسانه‌ایِ آن ‌ها شده است. بخشی که به عنوان یک «پیوست فرهنگی» جدی برای کنترل عوارض پیدا و ناپیدای سرگرمی ‌های نوین خاصه صنعت گیم ضرورتی خاص یافته است. در کشور ما اما به دلایلی از جمله عدم همکاری نهاد‌های فرهنگی مختلف، ضعف اطلاع ‌رسانی صدا و سیما و سایر رسانه ‌های فراگیر و عمومی در شناساندن این نظام و همچنین نبود بودجه کافی برای تبلیغات و فرهنگ سازی در این حوزه، این نظام مهم تا حد زیادی مغفول مانده است. مروری هرچند گذرا بر کارنامه عملکرد چندساله ESRA از سال 1387 تا 1394 شاید بتواند ابعادی از اهمیت و گستره فعالیت جامع و تلاش کارشناسان آن را در سمت پیشبرد و ارتقای همزمان تکنولوژی و سرگرمی از یک سو و اخلاق و فرهنگ از سوی دیگر در جامعه امروز ایران را نمایان کند. این مرکز همچنین در اقدامات آینده خود سعی دارد در گام اول با راه‌ اندازی یک سامانه و پایگاه اینترنتی قوی، پاسخگوی نیازهای مخاطبان جهت ارتباط نزدیک ‌تر و پایدارتر با این نظام و مجموعه فعالیت ‌هایش باشد و در گام دوم و در بخش محتواییِ سامانه مذکور، بتواند با تهیه محتواهایی مناسب برای اطلاع ‌رسانی به‌ خصوص در ابعاد خانواده ایرانی، نقش کارکردی خود در مدیریت نظام ‌مند و هدفمند صنعت گیم در ایران را برجسته ‌تر و عملی ‌تر سازد.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن