تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817477954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فایننشال تایمز از پیامدهای اجراي قانون ممنوعیت صدور ویزای از سوی ترامپ برای مسلمانان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



گزارش فایننشال تایمز از پیامدهای اجراي قانون ممنوعیت صدور ویزای از سوی ترامپ برای مسلمانان
روزنامه «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی اشاره می کند که وزیر امور خارجه ایران تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع از هفت کشور مسلمان به خاک ایالات متحده را هدیه ای برای افراط گرایان توصیف کرده است.
روز نو : روزنامه «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی اشاره می کند  که وزیر امور خارجه ایران تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود  اتباع  از هفت کشور مسلمان به خاک ایالات متحده را هدیه ای برای افراط گرایان توصیف کرده است. 

گزارش فایننشال تایمز از پیامدهای اجراي قانون ممنوعیت صدور ویزای از سوی ترامپ برای مسلمانان

به گزارش سايت روزنو، این روزنامه می نویسد:«محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است که جمهوری اسلامی دیگر نمی خواهد برای اتباع امریکا ویزا صادر کند این اقدامی تلافی جویانه در واکنش به فرمان اجرایی ریاست جمهوری امریکا است فرمانی که هدیه ای بزرگ به افراط گرایان و حامیان آنان بوده است». 


ترامپ در فرمان اجرایی تازه خود صدور ویزا برای اتباع کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را برای مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق دراورده است. آقای ظریف اشاره کرده است که تصمیم اخیر ترامپ ثابت می کند که ادعاهای امریکا درباره دوستی با مردم ایران بی پایه است. 


فایننشال تایمز در ادامه اشاره می کند که از سرگیری درگیری های فیمابین می تواند باعث بر باد رفتن تلاش های دیپلماتیک سالیان اخیر شود که طی آن ایران و امریکا بر سر محدود کردن برنامه هسته ای در ازای لغو تحریم ها با یکدیگر به توافق رسیدند. 


فایننشال تایمز در ادامه می افزاید:«این وضعیت ضربه ای به حسن روحانی رییس جمهوری میانه رو ایران خواهد زد که در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۳ میلادی وعده داد بود که عزت را به پاسپورت ایرانی بازخواهد گرداند. مخالفان تندرو روحانی که با لحنی خشن او را محکوم می کنند که نتوانست این وعده را عملی کند». 


این روزنامه در ادامه اشاره می کند که مقام های عراقی نیز خبر داده اند که دولت آن کشور با توجه به حضور نام عراق در جمع هفت کشور معرفی شده می خواهد از طریق کمیته امور خارجی مجلس آن کشور ممنوعیت متقابلی را برای سفر اتباع امریکایی به عراق اعمال کند. یک مقام عراقی می گوید این اقدامی شرم آور علیه حقوق بشر بوده است. این روزنامه اشاره می کند که تصویب چنینی طرحی در پارلمان عراق می تواند به ضرر تلاش های امریکا برای حفظ نفوذ خود در بغداد باشد و به نفع ایران تمام خواهد شد که در سالیان اخیر نفوذش را در آن کشور افزایش داده است و هم چنین می تواند کارزار نظامی علیه داعش را تضعیف و پیچیده تر سازد. 


این مقام گفته است که اکنون دولت عراق  در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته است. این مقام عراقی می گوید:«اگر امریکایی ها مردم عراق را دوست ندارند چرا بزرگترین سفارت امریکا در  جهان را در بغداد دارند»؟ 


فایننشال تایمز اشاره می کند که فرمان تازه صادر شده از سوی ترامپ می تواند خطر تشدید  تنش در جنگ سرد منطقه ای میان ایران شیعه و کشورهای سنی حوزه خلیج فارس را به همراه داشته باشد. 


این روزنامه اشاره می کند که ایرانیان از آن رو ابراز ناامیدی از سیاست های اخیر ترامپ کرده اند که می گویند چرا  کشورهایی که خانه ۱۹ هواپیماربای دخیل در حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ میلادی از جمله مصر لبنان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی بوده اند نام شان در فهرست ممنوعیت صدور ویزا گنجانده نشده است. 


«طارق یوسف» مدیر مرکز دوحه اندیشکده بروکینگز می گوید که این ممنوعیت به سرعت این تصور گسترده و ذهنیت را ایجاد کرد که ترامپ در مجموع مخالف ورود مسلمانان به خاک امریکاست. براورد پیامدهای یک قلم چرخاندن ترامپ و امضا کردن زیر این فرمان کار دشواری است». 


با این حال، تصمیم اخیر ترامپ حامیانی نیز داشته است از جمله ضاحی خلفان رییس اداره امنیت دبی که از منتقدان نفوذ ایران در جهان عرب است. او با حمایت از تصمیم ترامپ می گوید:«هر کشوری حق محافظت از خود در برابر خطرات متوجه ایمنی شهروندانش را دارد. او در پیامی توئیتری افزوده است که دولت امریکا از کسانی که برای عدالت در جهان عرب ایستاده اند حمایت می کند و ترامپ کار درستی را انجام داد و آنانی که به نظر او واقعا تروریست هستند را در این فهرست قرار داد. 


فایننشال تایمز اما اشاره می کند که سایر مقام های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با احتیاط از تصمیم ترامپ استقبال کرده اند. 


این روزنامه می افزاید:«کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پس از پیشنهادهای ارائه شده از سوی اوباما به تهران ناامید شدند. آنان امیدوارند که دولت ترامپ موضعی سخت گیرانه تر را نسبت به جمهوری اسلامی ایران و به خصوص سیاست خارجی آن کشور در سوریه و یمن در پیش گیرد».


این روزنامه در ادامه اشاره می کند که ترامپ برای صحبت با مقام های خلیج فارس در روز یکشنبه برنامه ریزی کرده است از جمله صحبت با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و هم چنین شیخ محمد بن زاید ال نهیان ولیعهد ابوظبی. 


به گزارش روزنو،این روزنامه در پایان اشاره می کند که اتباع هفت کشور قرار گرفته در لیست ممنوعه امریکا از جمله ایران خود را در شرایط دشواری برای تضمین ویزای اقامت اتباع شان در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی و امارات نیز خواهند دید کشورهایی که می ترسند از جانب آن هفت کشور دچار بی ثباتی شوند. 






تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن