تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817565762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدا «شهيد نظري» را براي خودش خريد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خدا «شهيد نظري» را براي خودش خريد
چند سال پيش كه گفت‌وگويي با سردار يزدي فرمانده گردان عمار از لشكر27 محمد رسول الله(ص) داشتيم، اشاره جالبي به يكي از عمليات اواخر جنگ داشت...
نویسنده : غلامحسين بهبودي 


چند سال پيش كه گفت‌وگويي با سردار يزدي فرمانده گردان عمار از لشكر27 محمد رسول الله(ص) داشتيم، اشاره جالبي به يكي از عمليات اواخر جنگ داشت. گويي چند روز قبل از پذيرش قطعنامه، دشمن با تمام قوا به تنگه ابوقريب حمله مي‌كند و از گردان عمار مي‌خواهند به مصاف آنها بروند. آن هم در زماني كه اغلب نيروهاي اين گردان در مرخصي بودند و تسليحات لازم را نيز در اختيار نداشتند.
نيروهاي گردان را تا پل كرخه با كاميون مي‌برند و از آنجا به بعد به دليل احتمال بمباران دشمن قرار مي‌شود پاي پياده به سمت مرز بروند. وقت كم بود و بايد پياده چند كيلومتر راه مي‌رفتند. آن هم در گرماي تيرماهي و بدون اينكه قمقمه‌هايشان آب كافي داشته باشد. نيروها مي‌روند و با كمي پياده‌روي عطش به همگي غالب مي‌شود. برخي از اين بچه‌ها يا سلاح نداشتند يا از تسليحات قديمي و نه چندان كارآمد بهره مي‌بردند، اما سردار يزدي حرف جالبش را اينجا زد و گفت: نگفتند امكانات كم است، آب نداريم، چرا پياده اين همه راه را برويم؟ چرا سلاح خوبي نداريم؟ چرا...؟ همگي به عشق دفاع از كشورشان رفتند و همين عمل به تكليف در عين محروميت‌ها رمز پيروزي‌مان بود.
رفتاري كه رزمندگان گردان عمار در تيرماه 67 انجام دادند، نظير همان رفتاري بود كه طي هشت سال جنگ تحميلي در سراسر جبهه‌ها انجام گرفت. آن زمان كه دشمن مسير 10 كيلومتري مرز شلمچه تا خرمشهر را چند روزه طي كرد، تنها علت تأخيرش ايستادگي رزمندگاني بود كه بدون پشتيباني‌هاي لازم و با كمترين تسليحات دست به مقابله با گردان‌هاي تكاوري و تيپ‌هاي زرهي دشمن زدند. اگر قرار بود غر بزنند يا بهانه بياورند كه نه تنها خرمشهر كه همه خوزستان سقوط مي‌كرد، اما آنها ايستادند، همانطور كه علم الهدي و ياران دانشجويش در هويزه ايستادند. همانطور كه بچه‌هاي آبادان ايستادند. همانطور كه غواص‌هاي والفجر8 و كربلاي4 ايستادند و همانطور كه يك ملت در برابر جهان استكبار ايستادگي كرد.
رمز پيروزي در هشت سال جنگ عمل به تكليف بود. صرفنظر از هر بهانه و حرف و حديثي و غر زدني. قرار بود هر كسي به وظيفه‌اش عمل كند. بنابراين بهانه‌ها اينجا رنگ مي‌باخت. نياز نبود كسي را اجبار به كاري كني. يا حتي اگر سوء مديريت و سوء فرماندهي اول جنگ بود و به كاستي‌هاي ديگر افزوده مي‌شد، همين بحث تكليف گرايي به همه كاستي‌ها فائق مي‌آمد و باعث برطرف شدن همه نيازمندي‌ها مي‌شد.
با چنين مرام و مسلكي يك ملت با دست خالي به دشمني كه از سوي شرق و غرب تجهيز مي‌شد فائق آمد. روحيه تكليف‌گرايي و ايثارگري هرچند بعد از جنگ كمرنگ شد، اما همچنان در بطن فرهنگ ما وجود داشت و بايد فرصتي دست مي‌داد تا دوباره عصر تكليف گرايان رخ نشان دهد.  بحث دفاع از حريم اسلام و اهل بيت چنين فرصتي را به اهلش داد. صحبت از ورود به جنگي بود كه به دليل ناشناس بودن جبهه‌هايش احتمال خطر بسياري داشت، اما آنهايي كه وارد چنين جبهه‌اي شدند مثل رزمندگان دفاع مقدس دنبال بهانه و فرصت براي فرار از جبهه‌ها نبودند. برعكس دنبال بهانه‌اي براي ورود به آن بوده و هستند. مثل شهيد علي نظري كه  يك نمونه بارز  در اين زمينه است.
همسر شهيد مي‌گفت علي آقا قبل از آخرين اعزامش در آستانه يك عمل جراحي بود. يك كيست كنار مهره كمرش درآمده بود كه شب‌ها از درد كمر بيدار نگه‌اش مي‌داشت. همان حين بحث سومين اعزام شهيد نظري پيش آمد، اما نگفت درد دارم. نگفت قبلا دوبار اعزام شده‌ام. نگفت من كه بيمارم و عذر دارم. بلكه دردش را پنهان كرد. برگه‌اي را كه دكتر به او داده بود تا برخي از لوازم مورد نياز عمل جراحي‌اش را تهيه كند، مخفيانه كنار گذاشت و با درد كمرش وارد جبهه شد. رفت تا به تكليفش عمل كند و خدا كه مي‌ديد چه بنده مخلصي پا در ميدان نبرد گذاشته، خيلي صبر نكرد و 10 روز بعد علي نظري را براي خود خريد. شهيدش كرد و پيش خودش برد. علي نظري از بچه‌هاي دفاع مقدس نبود، اما رزمش مثل بچه‌هاي دوران جنگ بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن