تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798257995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت در قبال فرمان ترامپ موضع متناسب اتخاذ کند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت ایران به‌ عنوان حافظ منافع اتباع ایران باید در قبال فرمان رئیس‌جمهور آمریکا در محدودسازی صدور روادید، موضع متناسب اتخاذ کند.

به گزارش تراز ، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره فرمان اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جهت محدودسازی صدور روادید برای اتباع شش کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که قابل پیش‌بینی بود شخصیت واقعی آقای ترامپ در حال رونمایی است.

وی فرمان محدودسازی صدور روادید برای اتباع چند کشور به‌ویژه ایران را نمونه بارزی از نژادپرستی مدرن دانست و افزود: در اولین رونمایی، مشخص شد که پیش‌بینی‌ها درست است و ترامپ نماینده جدیدی از تفکر نژادپرستی است.

وکیلی با اشاره به اینکه نژادپرستی خود برآمده از ناسیونالیسم افراطی است، گفت: ناسیونالیسم و نژادپرستی نوعی رفتار فاشیستی را در صحنه عمل و رفتار سیاسی به همراه می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه دود این نگرش بیش از آنکه به چشم ملت‌های مسلمان برود، به چشم ملت آمریکا رفته و موجب انزوای این ملت خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اقدام نه تنها باعث تنفر ملت‌ها از دولت آمریکا بلکه موجب تنفر از ملت آمریکا نیز خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همواره دولتمردان آمریکا موجبات نفرت ملت‌ها از ملت خود را فراهم آورده‌اند، اما این نمونه در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

وی با تصریح بر اینکه با این روشی که ترامپ در پیش گرفته ملت‌ها مسیر دشمنی با آمریکا را در پیش خواهند گرفت، افزود: دیوارکشی در مرز مکزیک آورده و نیز دیوارکشی برای صدور روادید برای اتباع دیگر ملت‌ها از جمله مسلمانان باعث انزوای آمریکایی‌ها به مرور زمان می‌شود، چرا که نوعی اعلام برتری نژاد آمریکایی‌ و برخلاف مسیر جهانی‌سازی است.

وکیلی درباره واکنش دولت‌ها نسبت به دستور رئیس‌جمهور آمریکا گفت:‌این جزء اولین مواضع دولت ترامپ است که نظم‌ستیز است و جنجال‌آفرین خواهد بود و مناسبات بین‌المللی را به چالش می‌گیرد.

وی ادامه داد: ‌همانطور که قابل پیش‌بینی است دیگر شعارهایی که ترامپ در دوران انتخابات داده است اگر بخواهد عملی شود، مناسبات جهانی را به هم خواهد ریخت و نظم کنونی دنیا را دچار خدشه جدی می‌کند، از این رو جهان باید در برابر این خیره‌سری و «جهان‌آشوبی» که دولت آمریکا به سمت آن حرکت می‌کند بایستد، نه برای دفاع از منافع جهان اسلام بلکه برای دفاع از منافع جهان بشریت.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر اینکه برخی شعارهای ترامپ، جهان بشریت را به خطر خواهد انداخت، گفت: چنین رویکردهایی پیوستگی انسانی را در معرض خطر قرار می‌دهد، بنابراین دنیا باید در برابر این مواضع واکنش نشان دهد که به نظر من واکنش نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: ملت‌ها به درستی در تجمعات اعتراض‌آمیز واکنش‌های خود را نشان می‌دهند و دولت‌ها نیز باید حتماً در قالب بیانیه‌های دسته‌جمعی و در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی در مقابل این خیره‌سری واکنش نشان دهند.

وکیلی در ادامه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز بالتبع به‌عنوان حافظ منافع اتباع ایران برای دفاع از حیثیت هر ایرانی در هر کجای دنیا در قبال این تصمیم دولت آمریکا باید موضع متناسب اتخاذ کند.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد دیوار مرزهای آمریکا برای مسلمانان بالا رود باید دیوار مرز دیگر کشورها نیز برای آمریکایی‌ها مرتفع شود و ورود هر آمریکایی به هر نقطه جهان ممنوع شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها باید در درون حصار مرز آمریکا محبوس شوند تا معلوم شود که رئیس‌جمهوری آمریکا به جای اینکه مایه سربلندی ملتش شود، زندانبانی است که می‌خواهد آمریکایی‌ها را در زندان مرزها محبوس کند. 
 
 



منبع: فارس

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 8 بهمن 1395 - 15:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن