تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817542597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ششم توسعه حساب‌های مالی کشور را شفاف خواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:
برنامه ششم توسعه حساب‌های مالی کشور را شفاف خواهد کرد

حاجی بابایی - صحن


شناسهٔ خبر: 3887556 - چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
استانها > همدان

.jwplayer{ display: inline-block; } همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه حساب‌های مالی کشور را شفاف خواهد کرد. به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر چهارشنبه در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها رکنی تأثیرگذار در زندگی مردم محسوب می شوند، گفت: زندگی مردم به امورات شهرداری‌ها وابسته است. وی در ادامه سخنان خود با اذعان به اینکه برنامه ششم توسعه ۵ سال آینده کشور را هدف‌گذاری می کند، اظهار داشت: برنامه ششم توسعه، برنامه شفافیت، نظارت و پاسخگویی است و هیچ برنامه‌ای از ۱۰ برنامه نوشته شده پیش و پس از انقلاب این وضعیت را نداشته است. برنامه ششم توسعه بر اساس ۲۲ اولویت کشور تعریف شده است حاجی‌بابایی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر اساس ۲۲ اولویت کشور تعریف شده است، عنوان کرد: این نخستین برنامه‌ای است که دیوان محاسبات در آن نقش فعال دارد و در صورت عدم اجرا باید به دیوان محاسبات جوابگو بود. وی همچنین با تأکید بر اینکه با اجرای برنامه ششم توسعه تمام کشور به سمت شفافیت حرکت خواهد کرد، گفت: از یکم فروردین ماه سال جدید، تمامی حساب‌هایی که به دولت مربوط است، شفاف‌سازی می‌شود. وی در توضیح سخنان خود ضمن اشاره به موضوع هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد: دولت وقت، در آن زمان به دنبال کاهش مصرف انواع انرژی و تزریق منابع ذخیره شده به زندگی مردم بود.

وی افزود: از سال ۸۹ تاکنون از محل هدفمندی یارانه‌ها درآمد حاصله ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده که از این رقم تنها ۴۲ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده و ۳۸ هزار میلیارد تومان مابقی به خزانه واریز نشده درحالی که بر اساس اصل ۵۳ قانون اساسی باید یک ریال درآمد نیز به حساب خزانه واریز شود. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها در ۹ محل اعمال و این موضوع موجب ایجاد ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور شد، گفت: از آنجا که کل بودجه عمرانی کشور در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، اگر ۳۸ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز به حساب خزانه واریز می‌شد، اتفاق عظیمی در بحث عمرانی را شاهد بودیم. وی عنوان کرد: با اجرای برنامه ششم توسعه، تمامی حساب‌های مالی در کشور شفاف‌سازی می‌شود. باید حساب و کتاب وجود داشته باشد وی در رابطه با تخصیص ارزش افزوده درآمدهای شهرداری ابتدا به محل خزانه و پس از آن واریز به حساب شهرداری‌ها گفت: با این شیوه عملکرد موافق هستم چراکه در کشور باید حساب و کتاب وجود داشته باشد و پول ابتدا به حساب خزانه برود. وی افزود: تخصیص به شهرداری‌ها از محل خزانه باید پانزدهم به پانزدهم هر ماه اتفاق افتد تا هیچ‌کس فرصت دخل و تصرف در آن را نداشته باشد. حاجی‌بابایی با تأکید مجدد بر اینکه برنامه ششم توسعه حساب‌های مالی کشور را شفاف خواهد کرد، عنوان کرد: حتی در زمینه حقوق‌ها نیز از این پس یک نفر هم وجود نخواهد داشت که حقوقی را بگیرد و حقوقش همچون آینه برای مردم شفاف نباشد. وی عنوان کرد: از ابتدای سال جدید، فیش حقوقی کارمندان کاملاً برای مردم مشخص خواهد بود چراکه نمی‌شود نظام را بر پایه نداشته‌ها و ظلم اداره کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در کشور در رابطه با پول مشکل نداریم، خاطرنشان کرد: کل درآمد دولت در سال ۹۱ معادل ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که این عدد در سال ۹۴ به ۲۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی‌ها برای سال آتی ۳۷۰ هزار میلیارد تومان است که این نشان می‌دهد ما در بحث درآمدزایی مشکل نداشته ایم. وی افزود: ما در بحث درآمد مشکل نداریم و تنها نیازمند نظارت‌هاییم تا تکلیف را معلوم کند. وی تصریح کرد: با اجرای برنامه ششم توسعه، ۳۰ درصد از اعتبارات استانی، مستقیماً به استان‌ها تزریق می‌شود در حالی که این عدد هم‌اکنون ۱۸ درصد است. دولت تخصیص اعتبار به نقاط حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده را در اولویت کاری خود قرار دهد وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت باید تخصیص اعتبار به نقاط حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده را در اولویت کاری خود قرار دهد و این اعتبارات باید به شهرداری‌ها تزریق شود. وی یادآور شد: در مجموع ۳۰ تا ۴۰ ماده از مواد برنامه ششم توسعه به سمت کمک به شورای اسلامی شهر، شهرداری‌ها و در نهایت مدیریت شهری است. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه علیرغم این تخصیص‌ها، شهر همدان با این موارد اداره نخواهد شد، گفت: باید در این رابطه طرحی نو ارائه شود چراکه در حال حاضر همدان همانند کشتی‌گیری است که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی می‌گیرد اما خوراک کشتی‌گیر ۵۴ کیلوگرم را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه آن توقعی که از کلان‌شهر همدان داشتیم برآورده نشده است، گفت: می‌توان با ورود به اصلاح رینگ سوم شهر در این مسیر گام برداشت. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید با ورود به پروژه‌های جدید سبب تزریق اعتبار به شهر شود، اظهار کرد: بسیاری از کلان‌شهرهای بزرگ کشور مثل تهران، تبریز و قم با آغاز پروژه‌های جدید، جذب اعتبار داشته اند. وی تاکید کرد: از هم‌اکنون تا بیست و دوم بهمن باید انقلابی بزرگ در همدان به راه افتد و به صورت عملیاتی آغاز یک پروژه جدید در همدان پیگیری شود. وی با بیان اینکه تمام مصیبت ما از آنجایی است که همدان در تعریف کلان‌شهر و در عمل شهر کوچک است، گفت: در این رابطه فرسنگ‌ها عقب مانده‌ایم و باید با ورود به پروژه‌های جدید اقدام کنیم. وی تصریح کرد: باید کار را از یک جا شروع کرد چراکه تنها با بحث کردن به نتیجه نمی‌رسیم.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن