تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817417821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف توان اجرایی برای ریاست جمهوری ندارد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: صادق زیبا کلام گفت عارف نمی‌تواند آلترناتیو روحانی باشد.

به گزارش تراز ،وی در مصاحبه با تابناک گفت: در زمان نزدیک به انتخابات، چند موضوع مختلف از سوی برخی اعضای احزاب اصلاح‌طلب در حال طرح شدن است که البته همه در هم تنیده هستند. اولین بحثی که مطرح می‌شود، معرفی نامزد آلترناتیو است. ظاهراً علت طرح این موضوع این است که اصلاح‌طلبان گمان می‌برند «حسن روحانی» در انتخابات آینده رد صلاحیت شود که در این صورت مجموعه اصلاح‌طلبان باید آماده باشند و یک نامزد جایگزین برای او داشته باشند. 
وی ادامه داد: اینکه اصلاح‌طلبان رد صلاحیت روحانی را دربست قبول کنند و بگویند مصلحت شورا این بوده و جای نگرانی نیست چون ما عارف، نجفی و یا اسحاق جهانگیری را داریم و جایگزین او می‌کنیم. این شیوه برخورد هرچند ممکن است از نظر مصلحت سیاسی درست باشد، از نظر مصلحت پیشبرد دیپلماسی که هدف اصلی اصلاح‌طلبان است، اصلاً درست نیست.
 
وی با بیان اینکه ظرف ماه‌های گذشته بارها اعلام شده که صلاحیت «حسن روحانی» هم مثل مابقی کاندیداها باید بررسی شود، و احتمال رد صلاحیت او نیز وجود دارد اظهار کرد: اصلاح‌طلبان نباید از این مسئله به راحتی عبور کنند.
 
زیباکلام در ادامه بر فرض قبول معرفی کاندیدای آلترناتیو از سوی جریان اصلاحات اشاره کرد و با طرح این سؤال که آن گزینه باید چه کسی باشد، گفت: «از نظر من دو مسئله خیلی مهم در این رابطه وجود دارد. یکی میزان محبوبیت و رای‌آوری است که قطعاً «محمدرضا عارف» از این ویژگی بیش از سایر گزینه‌ها برخوردار است، ولی سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا صرف محبوبیت می‌بایست تنها دلیل ما برای گزینش افراد باشد؟ پاسخ به این پرسش خیر است. هرچند محبوبیت یک فاکتور است، مهم‌تر از آن توان اجرایی فرد برای مدیریت پست دوم کشور یعنی ریاست جمهوری است. از نظر توان اجرایی بین گزینه‌های احتمالی ریاست جمهوری هم «محمدعلی نجفی» کارنامه بسیار موفقی دارد و هم «اسحاق جهانگیری»، اما این ویژگی در «محمدرضا عارف» خیلی پررنگ نیست.
 
وی یادآور شد: واقعیت این است که عارف به عنوان منتخب اول مردم تهران در انتخابات سال گذشته نشان داد که در مجلس دهم از آن قدرت سازماندهی و مدیریتی آن طور که باید و شاید برخوردار نبود و واقعیت تلخ‌تر این است که نامزدهای لیست امید نتوانستند حتی یک کمیسیون دست چندم را هم بگیرند، در حالی که گفته می‌شده بیش از صد رأی دارند. سؤال این است که جریان سیاسی که یک سوم مجلس را در دست دارد چطور نتوانست حتی یک کرسی مجلس را در اختیار بگیرد؟
 
زیباکلام در پاسخ به اینکه آیا کارگزاران بیشتر تمایل دارند تا کاندیدای مورد نظر حزب خود را وارد رقابت کنند، خاطرنشان کرد: «قطعاً کارگزاران تمایل به عارف ندارند، چون آنها بیشتر به توان اجرایی فکر می‌کنند؛ یعنی به گزینه‌هایی مثل روحانی یا فردی که به این حزب نزدیک باشند.»
تخطئه عارف از سوی زیباکلام در حالی است که وی اخیراً روحانی را هم به خودی خود فاقد رأی خوانده و مدعی شده بود اگر اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت نکنند، او 2 میلیون رأی بیشتر ندارد.
براساس آخرین نظرسنجی اصلاح‌طلبان 3 روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92، این طیف بیش از 8 درصد رأی نداشت. 
 
 



منبع: کیهان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 6 بهمن 1395 - 08:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن