تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817612278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان تئاتر تبریز شایسته بهترین امکانات هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: از سوی مسئولان شهرداری تبریز عنوان شد:
هنرمندان تئاتر تبریز شایسته بهترین امکانات هستند

اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر آذربایجان شرقی


شناسهٔ خبر: 3880470 - چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
استانها > آذربایجان شرقی

.jwplayer{ display: inline-block; } تبریز - شهردار تبریز گفت: هنرمندان تئاتر تبریز به عنوان میراث داران پیشینه پرافتخار تئاتر کشور با قدمتی نزدیک به ۱۲۰ سال لایق بهترین امکانات و بهترین مکان ها هستند. به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی در حالی شامگاه سه شنبه با برگزاری مراسمی ویژه در تالار اصلی تئاتر شهر تبریز به کار خود پایان داد که با حضور هفت گروه نمایشی از ۲۴ تا ۲۸ دی برگزار شد و در این دوره سه گروه نمایشی از تهران، دو گروه از زنجان و آمل، یک گروه از جمهوری آذربایجان و یک گروه از تبریز به اجرای نمایش پرداختند. هنرمندان تئاتر تبریز شایسته بهترین امکانات هستند شهردار تبریز در آئین اختتامیه این جشنواره با قدردانی از تمام کسانی که تلاش می کنند، آذربایجان شرقی و تبریز را در دنیا در حوزه فرهنگی و تمام عرصه هایی که حرفی برای گفتن دارد، مطرح کنند، گفت: این نشان می دهد که آذربایجانی ها انسان هایی با فرهنگ، پرتلاش، خستگی ناپذیر، هدفمند و با پیشینه تمدن کهن هستند. صادق نجفی با اشاره به افرادی که دنبال مانع تراشی در استان هستند، حرکت آن ها را مانند کسانی دانست که به قطار در حال حرکت سنگ می زنند و تأکید کرد: بعضی ها سعی دارند تبریز را از عرصه بیرون کنند تا خودشان دیده و شنیده شوند و این وظیفه ما است با حمایت از حوزه فرهنگ مانع از این امر شویم.

وی افزود: انتظار هنرمندان تئاتر برای حمایت، کاملا به حق است چرا که همین افراد چراغ این هنر را ۱۲۰ سال روشن نگه داشته اند و واضح است که با حمایت از قشر هنرمند، برخی از معضلاتی که جوانان ما را گرفتار کرده و در نهایت منجر به از دست دادن هویت ایرانی و اسلامی ما شده است، به مرور از بین می رود.  شهردار تبریز ۲۰۱۸ را آغاز توسعه شهر اولین ها دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم برای میزبانی از تبریز ۲۰۱۸، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، هر شهروند تبریزی یک میزبان باشد و فرهنگ سازی این امر باید با زبان هنر مطرح شود، زیرا هنرمند فردی با احساس و آگاه است و در کمتر کسی می توان این خصیصه ها را همزمان یافت.  وی با ابراز تأسف از اینکه برگزاری جشنواره تئاتر در مکانی محدود اظهار داشت: البته جای امیدواری و خوشحالی است که سالن کنفرانس بین المللی تبریز به زودی افتتاح می شود و بطور همزمان بیش از دو هزار نفر می توانند از امکانات و زیرساخت های فرهنگی و هنری، آموزش ها، کارگاه ها و اجرای موسیقی، تئاتر و نمایشگاه ها استفاده کنند. نجفی با تأکید بر این اشاره مقام معظم رهبری به زمان شناس و موقع شناس بودن مردم تبریز گفت: تنها انسان های آگاه و عالم به موقعیت زمان و مکان خویش می توانند در شرایط حاضر بهترین تدابیر را اتخاذ کنند و به حق تبریز شایسته میزبانی از پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، و فرهنگ منطقه گویای همت والای مردم استان است. وی تأکید کرد: وظیفه ما تأمین زیرساخت ها برای هنرمندان است و ما همواره باید در حرکت باشیم، هر چیزی در صورت راکد ماندن نابود خواهد شد و آب جاری با صدای خروشان خود در اثر برخورد با موانع و عبور از آن ها زندگی را زیبا می کند و صدای توسعه، پیشرفت و آوازه بلند تبریز نیز باید همچون این خروش در گوش جهانیان طنین انداز شود.  نباید با بهانه های واهی تئاتر تبریز را زیر سؤال ببرد مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز نیز در این آئین گفت: هنر مقدس است، چون هنرمند مقدس است لذا هیچ شخصی نباید به خاطر سلایق و دیدگاه های شخصی خود، جشنواره تئاتر استان را به چالش بکشد و البته بابت غفلت های صورت گرفته در حوزه تئاتر استان، از همه هنرمندان و مردم آذربایجان معذرت می خواهیم.

حسین آذرنیا تأکید کرد: با این وجود به دور از انصاف است در مقابل این همه شور و شوق جوانان و هنرمندان و این حرکت خود جوش مردمی که تمام تلاش خود را در جهت ثبت رویدادی بین المللی به نام تبریز به کارگرفته اند، برخی ها عداوت ورزی کنند. گفتنی است در این مراسم از شهردار تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رئیس امور هنری، کارشناس هنرهای نمایشی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر هاتف شهر، به جهت همکاری های صمیمانه ی آنها در طول برگزاری جشنواره با تقدیم لوح تقدیر و تندیس ارک تقدیر شد. همچینین به عکاسان منتخب نمایشگاه عکس تئاتر نیز پنج میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس ارک اهدا و آثار فرناز مطلوبی، لیلا فیصلی و ناطق زاده به عنوان عکس برتر انتخاب شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن