تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817455829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاحب پست و مقام های خارج از توان افراد، مصداق کفر است - خبرگزاری رسا


واضح آرشیو وب فارسی:رسا نیوز: دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: امروز افرادی که پست و مقامی را تصاحب کرده اند که از توان آنها خارج است و با وجود اینکه می دانند افرادی هستند که بهتر از آنها در این پست خدمت می کنند اما برای اینکه منافع خود را از دست ندهند دست به هرکاری می زنند تا جایگاه خود را از دست ندهند، این کار آنها از مصادیق بارز کفر است.به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان ، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن مسجد امام خمینی(ره) خیابان ملامحسن فیض کاشانی در توضیح و تفسیر آیه 98 سوره مبارکه اسراء که می فرماید ‹‹ذَلِکَ جَزاوُهُم بأَنَّهُمْ کَفَرُواْ بِآیاتِنَا وَقالُواْ أ اَِذَا کُنّا عِظَامًا وَ رُفاتًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقًا جَدیدًا›› گفت: در آیات قبلی خداوند فرمود، انسانهای غافل و معاند را در روز قیامت به صورتی محشور می کنیم که ‹‹عُمْیاً وَبُکْماً وَصُمّاً›› نه گوش آنها می شنود و نه چشم آنها می بیند و نه دهانشان می تواند سخن بگوید. وی افزود: در سوره مبارکه یاسین خداوند می فرماید ‹‹وَلَوْ نَشَآءُ لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَی مَکَانَتِهِمْ›› اگر ما بخواهیم کاری می کنیم که صورت داشته باشند اما چشم نداشته باشند، صورت آنها صاف باشد، این افراد در روز قیامت اصلا چشم ندارند که بخواهند ببینند و در پایان آیه 97 می فرماید ‹‹کُلَّما خَبَتْ زِدْناهُمْ سَعیراً›› آتش جهنم آنها تا بخواهد کم شود ما دوباره آتش دیگری را اضافه می کنیم. حجت الاسلام شاه فضل یادآور شد: در سوره مبارکه جن می فرماید ‹‹یسْلُکْهُ عَذَابًا صَعَدًا›› برخی را گرفتار عذابی می کنیم که ‹‹ صَعَدًا›› است، عذاب صعود می کند و بالا می رود و دائما بر شدت این عذاب افزوده می شود و او را به جایی می بریم که گرفتار عذاب بالا رونده می شود. وی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه نساء می فرماید ‹‹کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَیْرَهَا لِیَذُوقُوا الْعَذَابَ›› در حالیکه پوست و گوشت آنها بر اثر عذاب جهنم می سوزد اما خداوند پوست و گوشت جدیدی را برای آنها می آورد تا دوباره شروع به سوختن کنند و این فرایند ادامه دارد تا عذاب کامل را ببینند، بنابر این عذاب درجهنم تمام شدنی نیست و یا کم شدنی نیست. دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: این آیات بیانگر این است که خداوند شدید العقاب است ‹‹إِنَّ رَبَّکَ سَرِیعُ الْعِقَابِ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحِیمٌ›› خداوند وقتی قرار باشد کسی را عذاب کند خیلی سخت عذاب می کند و اگر قرار باشد رحمت کند، رحمت اش زیاد است از این رو، خداوند هم رحمت اش فراوان است و هم شدت عذاب اش زیاد است. حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به اینکه خداوند در آیه 98 سوره مبارکه نساء ‹‹ذَلِکَ جَزاوُهُم بأَنَّهُمْ کَفَرُواْ بِآیاتِنَا›› علت اینکه خداوند آنها را عذاب می کند بیان کرده است، افزود: مشکل آنها این بود که به آیات الهی کفر می ورزیدند، واژه ‹‹کفر›› به معنای پوشاندن حق است و کافر به کسی گفته می شود که حق برای او آمده است اما تبعیت نمی کند، اما اگر برای کسی حق نیامده باشد و از حق چیزی نداندکافر نیست. به گفته وی، کافر کسی است که حق برای او گفته می شود و حق را می فهمد و با وجود اینکه حق را درک کرده و فهمیده است اما تبعیت نمی کند و توجیه این افراد این است که اجداد آنها عمری را اینگونه زندگی کرده اند و آنها هم نمی توانند دست از اجداد خود بردارند و با وجود اینکه حق را پذیرفته اما چون نسبت اجداد خود تعصب دارند، از حق تبعیت نمی کند. دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: این افراد در جامعه امروز هم هستند و با وجود اینکه باطل را می شناسند و آگاهی دارند اما به دلیل اینکه جناح و گروه آنها این مسیر را رفته اند آنها نیز همان راه را می روند و نمی توانند ترک کنند، بنابر این باطلی را با وجود اینکه می دانند باطل است، اما به دلیل اینکه جناح و گروه آنها این مسیر را ادامه داده اند آنها نیز خود را ملزم به ادامه باطل می دانند. وی یادآور شد: امروز برخی با وجود آگاهی به بر باطل بودن اقدامی، اما به دلیل اینکه منافع خود را در انجام باطل می دانند و انجام ندادن باطل را سبب به خطر افتادن منافع خود می دانند اقدام به انجام کاری باطل می کنند که خود نیز بر باطل بودن آن آگاه هستند. حجت الاسلام شاه فضل اظهار داشت: افرادی که باطلی را نمی دانند اما مرتکب انجام باطلی می شوند، روز قیامت مجازات نخواهند شد، بنابر این مجازات برای کسانی است که حق و باطل بر آنها عرضه شده باشد اما تبعیت نکرده نباشند مجازات شدیدی در انتظار آنها خواهد بود چرا که عالما و عامدا در برابر حق ایستادگی کرده اند. وی در تعبیری از سوره مبارکه نمل که می فرماید ‹‹وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَیْقَنَتْهَا أَنْفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا›› گفت، اینها ‹‹وَجَحَدُوا بِهَا›› حق را انکار کردند ‹‹وَاسْتَیْقَنَتْهَا أَنْفُسُهُمْ›› در حالیکه به آن یقین داشتند و باور قطعی داشتند اما انکارکردند ‹‹ظُلْمًا وَعُلُوًّا›› از روی ظلم و ستم و سرکشی این کار را انجام دادند. دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: امروز افرادی که پست و مقامی را تصاحب کرده اند که از توان آنها خارج است و با وجود اینکه می دانند افرادی دیگری هستند که بهتر از آنها در این پست خدمت می کنند اما برای اینکه منافع خود را از دست ندهند دست به هرکاری می زنند تا جایگاه خود را از دست ندهند که این کار آنها از مصادیق بارز کفر است. حجت الاسلام شاه فضل یادآور شد: این افراد در کنار کفر به آیات و نپذیرفتن و انکار کردن آیات و نشانه الهی، یک حرف دیگری نیز داشتند که می گفتند اگر ما استخوان شویم و استخوانهای ما پودر شود چنین چیزی ممکن است که بار دیگر زنده شویم. وی در ادامه انسانها را به دو گروه معتقدین به معاد و منکرین به معاد دانست و عنوان کرد: گروهی که معاد را قبول دارند طبیعتا زندگی خود را نیز بر اساس اعتقاد به معاد چینش می کنند، به نیازمندان کمک می کنند به این دلیل که اعتقاد به معاد دارند و اجر آن را در روز قیامت خواهند گرفت از این رو، مسیر زندگی خود را به گونه ای قرار می دهند که به دیگران کمک کنند تا در آخرت پاداش آن را بگیرند. دبیر جامعه روحانیت کاشان یادآور شد: کسی که اعتقاد به معاد دارد، حتی اگر توان انجام گناهی را داشته باشد و اگر کسی هم متوجه نشود، از ترس قیامت حتی درخفا نیز مرتکب گناه نخواهد شد. حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: برخی افراد با وجود اینکه به معاد باور ندارند، اگر کار خیری انجام می دهند برای خودنمایی و تعریف دیگران از آنها و یا اینکه برای این است که اگر در آینده نیازمند دیگران شدند به او کمک کنند، بنابر این افراد اگر در کار خیری که انجام می دهند منفعتی نباشد انجام نخواهند داد و یا اگر در قبال کاری که انجام می دهند از آنها تشکر نشود انجام نخواهند داد، از این رو این افراد زندگی خود را بر اساس نبودن معاد پایه گذاری می کنند و تاجایی که توان داشته باشند مرتکب گناه می شوند اما اگر دیگران مانع از گناه آنها شوند و یا از دیگران ترس داشته باشند مرتکب گناه نمی شوند اما در خفا تا جایی که در توان داشته باشند مرتکب گناه می شوند و از قیامت هم ترس ندارند. وی یادآور شد: بسیاری از مسلمانان و شیعیان با وجود اینکه نام معاد و قیامت را می برند اما رفتار و گفتار آنها حاکی از این است که قیامت را قبول ندارند و این در حالی است که ممکن است حتی نماز را هم اقامه کنند اما معاد را قبول نداشته باشند و این امکان وجود دارد که این افراد نماز خوان هم باشند اما قیامت را قبول نداشته باشند و نماز خواندن آنها برای این است که ضرری برایشان ندارد، بنابر این رفتارها به گونه ای است که بویی از قیامت ندارد. به گفته وی، برخی از کارهای خیر ما به دلیل باور به معاد نیست و مانند انداختن تیر درتاریکی است از این رو اگر کسی باور به معاد داشته خیلی از رفتارهای او متفاوت خواهد بود. دبیر جامعه روحانیت کاشان با تأکید بر حقانیت معاد، گفت: اگر کار خیر با اعتقاد به معاد باشد در برابر هرگونه تهمت و افترا نباید پشیمان بود چرا که انجام کار خیر با اعتقاد به معاد، انسان را از هرگونه تهمت و افترا محفوظ می دارد و از ادامه کار خیر باز نخواهد داشت و در قیامت هم ثواب کار خیر را خواهد گرفت و هم ثواب صبر در برابر تهمت ها را دریافت خواهد کرد./201/1307/ب1


دوشنبه ، ۲۷دی۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسا نیوز]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن