تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817566866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدر هنر نگارگری را نمی‌دانیم/ بیشتر برای هنر مدرن پول خرج می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: داوران دوسالانه نگارگری در گفتگو با مهر:
قدر هنر نگارگری را نمی‌دانیم/ بیشتر برای هنر مدرن پول خرج می‌کنند

داوران دوسالانه نگارگری


شناسهٔ خبر: 3871348 - چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } داوران دهمین دوسالانه نگارگری معتقد هستند در این دوره از دوسالانه بخش نگارگری افت و بخش تذهیب رشد داشته که درباره دلایل این اتفاق توضیح می‌دهند. به گزارش خبرنگار مهر، هادی تجویدی از پیشکسوتان هنر نگارگری و یکی از داوران دهمین دوسالانه نگارگری درباره کیفیت این دوره از آثار به خبرنگار مهر گفت: از دید من نمایشگاه در بخش نگارگری در سطح پایینی برگزار شده است و من انتظار بیشتری داشتم. همچنین از نظر سوژه و محتوا و تکنیک آثار قابل قبول نبود و کارهای تکراری را در این بخش شاهد بودیم که خالقان آنها تحت تاثیر اساتید هستند و خلاقیت در آنها کم دیده می شود، اما در بخش تذهیب کارهای خوبی را شاهد بودیم. وی ادامه داد: به نظر می رسد ما نیاز داشته باشیم این را به نسل بعد منتقل کنیم که در زیر شاخه های نگارگری از کدام دریچه به خلاقیت برسند و خودشان را در چارچوب های قواعد خشک دوره ای خاص محدود نکنند. در نگارگری بیش از هر هنری نیاز به دیدن و تحقیق داریمU یک نگارگر باید طراح و معمار باشد و آناتومی بداند حتی باید بناهای باستانی را بشناسد. در همین دوره کارهایی بود که در آن از معماری استفاده شده بود اما بسیار بد ارائه شده بود. تجویدی با بیان اینکه بسیاری بر این باور هستند که اگر چارچوب را بشکنند سنت را شکسته اند، بیان کرد: نظر من این است که هنرمند باید تکنیک را بداند ولی در فضای بسته نماند و هر چه را به ذهنش می رسد پیاده کند و من استاد هم نباید چیزی را تحمیل کنم. داور دوسالانه نگارگری در پاسخ به این پرسش که چرا نمایشگاه های انفرادی برگزار نمی کند نیز گفت: من ساکن شیراز هستم و اگر بخواهم نمایشگاهی از آثارم در تهران برپا کنم باید از هفت خوان رستم رد شوم. نگارخانه ها دید منفی نسبت به نگارگری ایرانی دارند. بنابر این برای برپایی نمایشگاه باید از هنرمند حمایت شود. وی ادامه داد: در شیراز هم هنوز ما یک نگارخانه خوب نداریم که آثار در آن قابل ارائه باشد. نگارگری خارج از ایران شناخته شده است نوشین نظری دیگر داور نگارگری این دوسالانه درباره کیفیت آثار این دوره به خبرنگار مهر گفت: آثار مینیاتور در این دوره کمرنگ شده است. کیفیت آثار هم خیلی بالا نبود که فکر می کنم مهمترین دلیلش ندانستن طراحی توسط هنرمندان است برای همین در بخش گل و مرغ و تذهیب هنرمندها خوب کار کرده بودند، اما در بخش نگارگری باید قلم افراد قوی باشد. هنرمندی که طراحی قوی نداشته باشد سوژه به ذهنش می آید اما دستانش یاری نمی کنند تا آن را روی کاغذ بیاورد وگرنه تکنیک و پرداز و قلم گیری را می شود یاد گرفت. وی ادامه داد: یکی دیگر از دلیل هم این است که باید از این هنر حمایت شود. وقتی هنرمندان نگارگر آثارشان را در کشورهای دیگر ارائه می دهند همه مبهوت می مانند، اما امروزه در کشور خودمان هنر مدرن پذیرای بیشتری دارد. اگر در بخش تذهیب هم رشد کرده ایم به این دلیل است که در کشورهای عربی تذهیب خریدار دارد و شاگردهای خود من وقتی پیشم می آیند می خواهند تذهیب یاد بگیرند تا بتوانند پولی در بیاورند و این امری بسیار طبیعی است. این هنرمند با بیان اینکه بارها به نگارخانه ها برای برپایی نمایشگاه مراجعه کرده اما با دلشکستگی برگشته است، گفت: یک اثر نگارگری چند ماه وقت یک نگارگر را می گیرد و باید بسیار با دقت هم کار کند و تازه همان اثر زیر قیمت به فروش می رود در حالیکه افراد حاضر هستند پول بسیار بیشتری برای یک کار مدرن بدهند. بسیاری از افراد حتی هنوز درک درستی از نگارگری ندارند. به نظرم خارج از کشور این هنر بیشتر شناخته شده است تا در داخل کشورمان.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن