تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817397800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش دستگاه رأی خوان در بهارستان | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: هفته گذشته، مجلس شورای اسلامی یکی از پرچالش ترین جلسه‌های خود را در نیمه آذرماه از سرگذراند. جلسه‌هایی که از پاره کردن کاغذهای برنامه ششم توسعه توسط آقای «نادر قاضی پور» و پرتاب آن به سمت هیات رییسه آغاز شد و با جنجال رأی گیری و خرابی دستگاه ثبت آرای نمایندگان در ماجرای تصویب یک واگذاری جنجالی به اوج رسید. واگذاری«شورای عالی بیمه سلامت» به وزارت بهداشت، موضوع رأی گیری از نمایندگان در لایحه برنامه ششم توسعه بود که با اختلاف تنها یک رأی به تصویب نمایندگان نرسید. هرچند خرابی دستگاه ثبت آرا، سبب شد تا ماجرای این رأی گیری خبرساز همچنان ادامه دار و بررسی و تصمیم گیری درباره آن به اولین جلسه علنی مجلس یعنی امروز موکول شود.

به گزارش تراز ، وزارت بهداشت دولت یازدهم، این روزها یکی از خبرساز ترین و جنجالی‌ترین وزارتخانه‌های دولت روحانی است. پس از ماجرای حقوق‌های نجومی پزشکان و قضیه طرح تحول سلامت و پس از آن نیز مجادله رسانه‌ای وزیر بهداشت با وزیر رفاه در موضوع بیمه، سبب شد تا آقای وزیر و مدیرانش در وزارت بهداشت،روزهای پرخبر، پر گفت‌وگو و البته پر تنشی داشته باشند. اما انگار، غیراز وزیر و برخی نمایندگان و رسانه‌های منتقد، دستگاه شمارش آرای نمایندگان نیز با وزیر بهداشت، سر ناسازگاری داشت. چرا که نخواندن فقط یک رأی، تصمیمی سرنوشت ساز را که می‌رفت به نفع وزارت بهداشت باشد، برگرداند و همین موضوع، سبب شد تا همه چیز به ضرر مستاجران ساختمان این وزارتخانه در شهرک غرب تهران باشد.رأی «نه» دستگاه به وزارت بهداشت
ماجرا از صبح چهارشنبه و در صحن علنی بهارستان آغاز شد.زمانی که نمایندگان مجلس در ابتدای جلسه و در بررسی ماده 87 لایحه برنامه ششم توسعه با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای انتقال شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت کار به وزارت بهداشت مخالفت کردند.
این پیشنهاد را غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد و آقایان «مصطفی کواکبیان» نماینده تهران به عنوان مخالف و «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس به عنوان موافق درباره آن سخن گفتند.
در جریان طرح این پیشنهاد، کواکبیان به عنوان مخالف لایحه، گفت: «دولت باید اختلافاتش را در درون خود حل کند، مجلس نباید مقابل جامعه کارگری یا قشر نخبه قرار گیرد. رأی مجلس به این پیشنهاد به معنای قرار گرفتن مجلس در مقابل کارگران است.» مسعود پزشکیان نیز تمام‌قد از این طرح دفاع کرد و آن را در جهت احقاق حقوق تمامی اقشار جامعه دانست. اما اصل ماجرا، پس از اتمام رأی‌گیری در این باره آغاز شد. خبرنگار«ایسنا» ماجرای این رأی خبرساز را این طور نوشته است:« این پیشنهاد با 121 رأی موافق، 106 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 263 نماینده حاضر در مجلس در مجلس رأی نیاورد که به گفته رئیس مجلس تنها یک رأی کم داشت.بعد از اعلام نتیجه رأی، شهریاری عضو کمیسیون بهداشت در جایگاه هیأت رئیسه حاضر شد و بارها تأکید کرد که دستگاهش برای دادن رأی خراب بوده و حتی آن را به هیأت رئیسه اعلام کرده است.لاریجانی دقایقی بعد این صحبت‌های شهریاری را تأیید کرد ولی گفت، از لحاظ آیین‌نامه نمی‌تواند مجدد رأی‌گیری کند.»رایی برای تغییر سرنوشت بیمه سلامت
رأی سرنوشت سازی که به نام عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نخورد، موج جدیدی از گفت وگوهای رسانه‌ای درباره این ماجرا و سرنوشت بیمه سلامت ایجاد کرد. بیشتر این گفت و گو ها البته معطوف به این نکته بود که رأی دکتر «حسینعلی شهریاری» در جریان این رأی‌گیری باید ثبت می‌شد و همین تک رأی، می‌توانست شورای عالی بیمه سلامت را زیرمجموعه‌ای از وزارت بهداشت کند.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با رسانه نزدیک به وزارت بهداشت، از احتمال تجدیدنظر در نتیجه آرای الحاق شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت خبر داده و گفته:« باتوجه به این که هنگام رأی‌گیری انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت دکتر شهریاری اعلام کرد که دستگاه ثبت رأی او خراب بوده است، با بررسی‌های بعدی امکان تجدیدنظر دراین باره وجود دارد. رئیس مجلس هم در این راستا دستور به بررسی فنی داده است. »
آقای « محمدعلی وکیلی» این را هم  به «سلامت آنلاین» گفته است که « با توجه به اینکه این مساله به علت تنها یک رأی،‌ با آن موافقت نشد، شاهد اعتراض حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بودیم. به دنبال این اعتراضات این مساله به دستور رئیس مجلس و از سوی هیأت رئیسه در حال بررسی است تا احراز شود که اختلال در دستگاه شهریاری موضوع اصلی عدم رأی او بوده است یا خیر. »
از سوی دیگر، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم ترجیح داده است با سوگند، نظر هیات رییسه را برای تجدیدنظر در نتیجه این رأی‌گیری جلب کند. دکتر «علی نوبخت» گفته است:« من شهادت می‌دهم که با وجود شلوغی و ازدحام دکتر شهریاری بلافاصله به هیات رئیسه خرابی دستگاه را اطلاع دادند و مسوول فنی هم آن را تأیید کرد و عقلا و اخلاقاً و قانونا باید این رأی منظور شود.» نوبخت، البته رییس مجلس را هم در این ماجرا بی تقصیر نمی‌داند:«من فکر می‌کنم رئیس مجلس در اعلام نتیجه رأی  عجله کردند، من خودم هم با دکتر لاریجانی صحبت کردم و توضیح دادم و ایشان قول پیگیری دادند.»
رییس کمیسیون بهداشت مجلس، تغییر نتیجه آرا را هم مشروط به «جوگیر نشدن» همکارانش در بهارستان می‌داند:« اگر اسیر جو نشوند، این کار حتماً باید انجام شود، چون ناظر فنی بلافاصله آمد و تأیید کرد دستگاه رأی‌گیری اشکال فنی داشته است.» نوبخت این را هم گفته است : «من به عنوان یک کارشناس که ۳۵ سال در این حوزه کار کرده‌ام، می گویم شورای عالی بیمه و سازمان بیمه سلامت باید زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد و بی انصافی است مسوولان این وزارتخانه را در قولی که به آنها داده شده تنها بگذاریم.»وزیر بهداشت: امیدوارم حقی ضایع نشود
اما وزیر بهداشت نیز به این ماجرا واکنش نشان داد. دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» که عصر پنج شنبه گذشته در حاشیه بازدید از مرکز فوریت‌های پزشکی زواره استان اصفهان، با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در واکنش به اتفاق جنجالی در مجلس گفت:« امیدواریم حقی از دکتر شهریاری در رأی‌گیری روز گذشته مجلس به یکی از بندهای مهم حوزه سلامت برنامه ششم توسعه، ضایع نشود تا سیاستگذاری حوزه سلامت که در جهت منویات مقام معظم رهبری است و این که سیاستگذاری باید در اختیار تولیت باشد،تعیین تکلیف شود و در سال‌های آینده شاهد حل مهمترین مشکل موجود یعنی مدیریت منابع و توازن بین هزینه‌ها و مصارف باشیم.»
قاضی زاده هاشمی، البته از فرصت استفاده و اشاره‌ای هم به پیروزی‌اش در ماجرای اختلاف با وزیر رفاه کرد و گفت:« تحقق دستور رییس جمهور برای ایجاد حساب جداگانه‌ای تحت نظر ایشان و وزیر اقتصاد برای واریز سهم نه بیست و هفتم حق درمان  بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که این مقدار اعتبار، صرفاً برای حوزه درمان هزینه می‌شود.»
رأی‌ها بر می‌گردد؟
از شواهد و قراین و البته گفت و گوهای نمایندگان مجلس با رسانه‌ها بر می‌آید که امروز، خبر جدیدی درباره واگذاری شورای عالی بیمه سلامت خواهیم شنید؛ چرا که از سویی، خرابی دستگاه شمارش آرا تأیید می‌شود و از سویی دیگر هم برخی نمایندگان، از تصمیم رییس مجلس  برای تغییر نتیجه این رأی‌گیری سخن می گویند. یکی از آنان، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی است؛دکتر « غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» درباره اشکال فنی به وجود آمده در زمان رأی دهی یکی از موافقان طرح انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، می‌گوید: «زمانی که دستگاه رأی دهی یک نماینده دچار اشکال شود، به نحوی که امکان رأی دادن از بین برود، واحد خدمات و آمار مجلس بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا حقی از نماینده ضایع نشود.» او با بیان اینکه وجود اشکال در دستگاه رأی دهی حسینعلی شهریاری از سوی واحد آمار تأیید شده است، می‌گوید:« به هر حال300 دستگاه رأی دهی در صحن موجود است که روزانه تعداد زیادی رأی‌گیری با آنها انجام می‌شود. کمااینکه یک بار و به مدت دو روز، دستگاه رأی دهی بنده نیز دچار اشکال شده بود. » جعفرزاده، احتمال تغییر در نتیجه آرا را هم این طور تأیید می‌کند:« این نوع اشکالات مسبوق به سابقه و حق شکایت برای نماینده محفوظ است. هیات رئیسه برای رسیدگی به همین دست شکایات تشکیل شده است. در این موارد، رأی‌گیری مجدد انجام نمی‌گیرد، اما رأی فرد را از او می‌پذیرند و با ثبت آن، نتیجه رأی‌گیری تغییر خواهد کرد. همان طور که در مورد پیشین که این اتفاق افتاد و همین حساسیت نیز وجود داشت، در نهایت نتیجه رأی دهی تغییر کرد.»
از سوی دیگر، رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی نیز به «ایسنا» گفته است:«خرابی دستگاه اسکن در روز رأی‌گیری به عدم محاسبه رأی چهار نماینده موافق انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت منجر شد. هنگام رأی‌گیری بنده دقیقاً کنار دکتر شهریاری بودم و از نزدیک شاهد این بودم که دستگاه انگشت آقای شهریاری را اسکن نکرد.»
آقای «عزت الله یوسفیان» این را هم گفته است که با دستور لاریجانی، قرار بر این شدکه این موضوع در اسرع وقت بررسی شود و رأی‌های محاسبه نشده نیز در این تصمیم گیری لحاظ شوند.اگر در دولت حل می‌شد...
در همین حال، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «مهر» به نکته‌ای اشاره می‌کند که در ماجرای جنجالی خرابی دستگاه رأی‌گیری در بهارستان، کمتر به آن توجه شده است. حجت الاسلام «احمد مازنی» با بیان این که اختلافات وزارتخانه‌ها نباید به مجلس کشیده می‌شد، گفته است:«این مسائل باید در دولت حل می‌شد، حالا که به اینجا رسیده باید تصمیم درستی در مورد آن اتخاذ شود.»
نکته‌ای که البته بارها پیش از این هم به آن اشاره شده بود و البته کمتر مورد توجه قرار گرفته است. هرچند به نظر می‌رسد اختلافات دو به دوی اعضای کابینه با هم همچنان ادامه داشته باشد و حتی با تغییر رأی مجلس و پیوستن شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت هم همچنان اختلاف وزیران بهداشت و رفاه ادامه داشته باشد. همچنان که مجادله وزرای صنعت و نفت نیز تمام شدنی نیست.
 
 
 



منبع: صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 18 دى 1395 - 09:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن