تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814201605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از احتمال نامزدی قالیباف در برابر روحانی تا برجام/ایران و امریکا به توافق های داخلی خواهند رسید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: از احتمال نامزدی قالیباف در برابر روحانی تا برجام/ایران و امریکا به توافق های داخلی خواهند رسید
سایت تحلیلی «المانیتور» که مسائل مرتبط با خاورمیانه را پوشش می دهد همزمان با اغاز سال نوی میلادی سلسله پیش بینی هایی را درباره تحولات کشورهای مختلف خاورمیانه از جمله ایران انجام داده است و با کارشناسان مسائل کشورهای مختلف از جمله ایران به بحث نشسته است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-در ادامه به پیش بینی های کارشناسان مسائل ایران که نظرات خود را با المانیتور در میان گذاشته اند پرداخته خواهد شد: 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «میثم بیزار» تحلیلگر مسائل ایران در پیش بینی خود برای ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی می نویسد:«در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری مه ۲۰۱۷ میلادی روحانی بار دیگر انتخاب شود با چالش چگونگی مواجهه با دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا مواجه خواهد بود. او هم چنین، با چالش لزوم تلاش برای رشد اقتصادی و تحقق بخشیدن آن و هم چنین مقابله با روند رو به رشد نرخ بیکاری مواجه است.


 علیرغم آن که درصورت اجرای برنامه های ترامپ این موضوع تاثیر مخربی بر اهداف اقتصادی روحانی خواهد گذاشت اما واقعیت های روی زمین نشان می دهند که اروپایی ها و اسیایی ها به شدت تمایل به همکاری اقتصادی با ایران دارند. و به احتمال زیاد شرکت های اسیایی و اروپایی به سرمایه گذاری در ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی  شتاب بیش تری خواهد داد. انتظار می رود که نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵ درصد باشد و ایران بتواند موقعیت خود به عنوانی یک بازیگر کلیدی در منطقه را تقویت کند. 


«سعید جعفری پویا» روزنامه نگار پیش بینی می کند که سال گذشته و برد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فضای شک و تردید را افزایش داد. در نتیجه، زمانی که درباره تحولات سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی انجام می دهیم باید بسیار محتاطانه برخورد کنیم. او پیش بینی می کند که منازعات موجود در خاورمیانه ادامه یابند. او می نویسد:«داعش قدرتمندتر می شود و فعالیت های زیر زمینی اش ادامه خواهد یافت. اقتدارگرایی اردوغان دموکراسی ترکیه را مضحمل خواهد کرد و خصومت او نسبت به اروپا و دوستی اش با شرق تقویت خواهد شد. 


بشار اسد در قدرت باقی خواهد ماند. روند انتقال قدرت در سوریه اغاز خواهد شد و ایران و امریکا به توافق های داخلی با یکدیگر خواهند رسید هم چنین واشنگتن اعمال فشار بر تهران را حفظ خواهد کرد». 


«روح الله فقیهی» دیگر روزنامه نگار ایرانی اشاره می کند که حسن روحانی در انتحابات پیش رو تنها شانس اصلاح طلبان برای بقاست و می افزاید:«او علیه محافظه کارانی وارد میدان می شود که دچار تفرقه و چند دستگی هستند و هنوز موفق به رسیدن به اجماع بر سر یک نامزد واحد نشده اند».  فقیهی پیش بینی می کند که «محمد باقر قالیباف» شهردار کنونی تهران نامزد احتمالی  محافظه کاران و رقیب اصلی روحانی خواهد بود با این حال، او معتقد است که مسائل مطرح شده و اتهامات فساد مالی علیه او به ضررش در انتخابات تمام خواهند شد. هم چنین، سرنوشت توافق هسته ای پس از مراسم تحلیف ترامپ مشخص خواهد شد. فقیهی می نویسد:«تصمیم او برای پاره کردن برجام می تواند بر نتیجه انتخابات در ایران تاثیرگذار باشد. این موضوع می تواند صدای تندروها در  ایران و امریکا را بلندتر کند و به ضرر میانه روها و اصلاح طلبان تمام شود». 


«علیرضا رمضانی» روزنامه نگار و تحلیلگر المانیتور اشاره می کتد که روحانی در سال ۲۰۱۷ میلادی درصورت پیروزی مجدد در انتخابات با چالش های زیادی مواجه خواهد بود. او در این باره می گوید:«او تحت فشار از سوی محافظه کاران افراطی در داخل و رشد احساسات ضد ایرانی در کنگره امریکا و کاخ سفید در خارج از کشور خواهد بود. از سوی دیگر او باید بتواند افکار عمومی در ایران را برای رای دادن به اصلاحات اقتصادی مدنظرش و اجرای این طرح ها در دور دوم ریاست جمهوری قانع کند. علیرغم تمام فشارها او در انتخابات پیروز خواهد شد چرا که نظام سیاسی در ایران ترجیح می دهد که دولتی میانه رو در تهران بر سر کار باشد تا از دستاوردهای بدست آمده در جریان مذاکرات دشوار هسته ای حفاظت و حراست شود». 


«علی هاشم» از دیگر تحلیلگران المانیتور اشاره می کند که پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا احتمالا باعث شکل تازه بخشیدن به بحران های مطنقه ای خواهد شد. او معتقد است که پیروزی او نمی تواند منجر به پایان تراژدی های در جریان در خاورمیانه شود. پیش بینی او این است که علیرغم تمام چالش ها برجام حفظ خواهد شد و می افزاید:«علیرغم آن که محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری ایران می خواهند از موضوع برجام استفاده کنند این توافق پابرجا باقی می ماند. او هم چنین درباره بحران سوریه اشاره می کند که متحدان اسد به احتمال زیاد حمایت از او را افزایش خواهند داد اما از پرداخت هزینه های سیاسی در پای میز مذاکرات خودداری می کنند». 


«محمد علی شعبانی» از دیگر تحلیلگران المانیتور پیش بینی می کند که ایران به تقویت گفت و گوهای چند جانبه درباره سوریه با حضور عربستان سعودی علیرغم تردیدهایی که روسیه و امریکا در این باره دارند ادامه خواهد داد. او هم چنین باور دارد که تحریم های امریکا با طرح اتهاماتی چون تروریسم و نقض حقوق بشر علیه ایران منجر به لغو برجام خواهند شد. او معتقد است که اروپایی ها و اسیایی ها به طور جدی در برابر ترامپ و تصمیم او برای لغو برجام خواهند ایستاد. او معتقد است که شرکای تجاری اسیایی ایران برندگان اصلی از نتایج برجام خواهند بود.





۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن