تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799081475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: پروسه انتخاب سرمربی والیبال طولانی شده و انصراف استویچوف از پذیرش هدایت تیم والیبال‌مان با شرط سنگینی که فدراسیون در نظر گرفته نشان می‌دهد هیچ مربی صاحب نامی با این شرط به ایران نمی‌آید.

به گزارش تراز ،در حالی که لیگ والیبال با قدرت و انسجام زیادی در حال برگزاری است مسئولان فدراسیون و کمیته تیم های ملی درصدد هستند تا پس از انصراف استویچوف از پذیرش هدایت تیم ملی والیبال کشورمان به خاطر قبول نکردن شرط فدراسیون مبنی بر قرار گرفتن ایران در جمع  4تیم برتر المپیک 2020، یکی از سه گزینه مد نظرشان را برای این امر استخدام کنند.
 
مائورو بروتو از ایتالیا، ایگور کولاکوویچ صربستانی و خاویر وبر آرژانتینی هر سه از گزینه های مدنظر برای سرمربیگری تیم ملی مان هستند.

جمشید حمیدی و علی شاکری از کارشناسان والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی مشرق، در ارتباط با شرطی که فدراسیون برای هدایت تیم ملی والیبال در نظر گرفته و سه گزینه مدنظر قرارداده شده برای حضور در این پست صحبت کردند.  

حمیدی: مربی بزرگ زیر بار شرط و شروط نمی رود/گزینه های فدراسیون به کار والیبال ما نمی آیند
جمشید حمیدی درباره شرط سنگینی که فدراسیون برای هدایت تیم ملی در نظر دارد اظهار داشت: «این شرط فدراسیون را می توان به نوعی به حساب زرنگی آن گذاشت که خواسته به نوعی تیم ملی مان را بزرگنمایی کند. از طرفی استویچوف کار با تیم های پر ستاره را به خوبی بلد بود. او تا امروز هم بیشتر با تیم هایی کار کرده که به نوعی تیم منتخب جهان بودند. مانند تیم "ترینتینو" ایتالیا که وقتی به این تیم نگاه می کردید اکثر ملی پوشان تیم های خوب دنیا آنجا بودند. او 8، 9 سال آنجا کار کرد و قهرمان باشگاه های جهان هم شد و البته ناکامی هم داشت».

وی ادامه داد: «اینکه شرط بگذاریم کار بدی نیست اما مربیانی که بزرگ هستند و برای خودشان شأن و اعتبار قایلند هرگز زیر بار شرط نمی روند البته مربیان شرق اروپا از بلغار و آن کشورها با سر می آیند و یک قولی هم می دهند و همان که یک پول خوبی بگیرند و با پول شان در کشورشان یک هتل و رستورانی بزنند برای شان کافیست. هر شرطی را هم می پذیرند. ولی مربیان اروپای غربی و آمریکای جنوبی زیر بار شرط و شروط نمی روند کما اینکه ولاسکو هم تا زمانی که در ایران بود هرگز نگفت فلان کار و بهمان کار را می کنم. ممکن است که یک مربی بیاید و یک سورپرایز داشته باشد و آن هم شکست دادن یک تیم بزرگ در یک تورنمنت باشد وگرنه مربیان بزرگ دنیا زیر بار این شرط ها نمی روند».

والیبالکارشناس زبده والیبال کشورمان در این باره که این شرط تا چه اندازه عقلانی به نظر می رسد توضیح داد: « به نظر می رسد فدراسیون والیبال یک تصورات و برداشت دیگری از موجودیت والیبال ایران دارد که حتی قبل از المپیک هم با همین تصورات گفته بود که این تیم در المپیک ممکن است روی سکو هم برود! این نشان می دهد که رییس فدراسیون والیبال ایران بیش از حد به بازیکنان تیم ملی اعتقاد دارد ولی این در اعتقادات مربیان بزرگ دنیا نیست. آنها می روند و تک تک بازیکان ما را آنالیز می کنند و طبیعی است که به باور فدراسیون والیبال ما نمی رسند، چرا که اولا از راه دور نگاه می کنند و وقتی هم می بینند متوجه می شوند که ما شاید 3 یا 4 بازیکنی که ششدانگ باشند در جمع 12 بازیکن مان بیشتر نداریم ولی این در حالی است که اگر تیمی بخواهد به المپپیک برود باید حداقل 6 تا بازیکن ششدانگ داشته باشد».

حمیدی در این باره که کدام یک از گزینه های مدنظر فدراسیون برای تصدی پست سرمربیپگری تیم ملی بهتر است بیان داشت:« کولاکوویچ در زمانی که در تیم ملی صربستان مربی بود مربی با دیسیپلین و محکمی بود. از نظر شخصیتی شرایط خوبی دارد. به هر حال کولاکوویچ همین حالا هم خیلی فعال نیست هر چند که بین این سه گزینه می تواند از نظر شخصیتی و پرستیژی که کنار زمین دارد خوب باشد ولی کلا ما خاطره خوشی از مربیان شرق اروپا و صربستان نداریم».

والیبال نویس قدیمی مطبوعات ادامه داد:« مائورو بروتو هم یک آنالیزور بوده که شد مربی تیم ملی و در تیم ملی ایتالیا هم موفق نبود و نتوانست با بازیکنان بسازد و در نتیجه باعث شد تا نفراتی مانند زایتسف، خوان تورنا و تراویکا از تیم ملی اخراج شوند و بعد از اینکه او از تیم ملی برکنار شد زایتسف برگشت. با اینکه من اعتقادی به مربیان ایتالیایی دارم ولی بعید می دانم که بروتو بتواند آن خواسته ما را برآورده کند».

وی در ارتباط با گزینه آرژانتینی مدنظر تیم ملی گفت:« خاویر وبر هم مربی خیلی خوبی است و مثل اکثر مربیان آرژانتینی از وقار خیلی خوبی برخوردار است ولی اینکه بتواند تیم ملی ما را اداره کند من باز در اینجا یک مقدار با تردید نگاه می کنم. تیم ملی آرژانتین در دوران مربیگری وبر خیلی موفق نبود».

این کارشناس والیبال در پایان گفت:« نظر شخصی من این است که فدراسیون به جای زوم کردن روی این سه اسم بهتر است دبیر فدراسیون را به همراه یکی دو کارشناس راهی ایتالیا کند. چون در این کشور مربیان جوان زیادی داریم که می توانند خوب کار کرده و والیبال ایران را متحول کنند و حتی داورزنی یک مشاور ایتالیایی دارد که می تواند از طریق این فرد که به والیبال رده های پایه ما هم کمک کرده است، یک مربی جوان بیاورد. حداقل فایده این کار در این شرایط این است که جامعه والیبال ما یک مقدار بار توقعات شان از تیم ملی پایین می آید و از فشار روانی که روی تیم ملی و بازیکنان ماست کاهش پیدا می کند. یکی از همین مربیان جوان "بلیجینی" است که تا دوسال قبل هیچ اسمی نداشت ولی فدراسیون والیبال ایتالیا به این فرد اعتماد کرد و همه دیدند که این تیم چقدر هم خوب بازی می کند و در المپیک هم نایب قهرمان 2016 ریو شد».
شاکری: شرط گذاشتن برای مربیان بزرگ اشتباه است/کولاکوویچ و وبر به درد ایران می خورند
به گزارش مشرق، علی شاکری هم در این باره که چرا فدراسیون برای کاندیداهای هدایت تیم ملی شرط چهارمی جهان و المپیک را در نظر گرفته اظهار داشت:« در دنیای ورزش هیچ مربی، حتی مربیان بزرگی مانند "رزنده" و "آلکنو" زیر بار چنین شرطی نمی روند که برای شان شرط و شروط بگذارند که قول قهرمانی بدهند. فکر می کنم یک مقدار در مسیر برداشت از این حرف فدراسیون رسانه ها درست متوجه این موضوع نشدند یا خود فدراسیونی ها بد این موضوع را طرح کرده اند».

وی ادامه داد:« فکر می کنم حرف این است که مربی جدید قول بدهد ظرف سه سال آینده شرایط را برای رفتن به سمت سکوی جهانی فراهم کند. این می تواند معقول باشد. اینکه مربی جدید با برنامه کارآمدتری با یک پروسه زمانی چند ساله قول بدهد این کار را انجام می دهد. خیلی از مربیان ما هم هستند که با ارائه یک برنامه سه ساله هدف گذاری می کنند اما اینکه با این قاطعیت از مربی بخواهند که تیم ما را روی سکو ببرد اشتباه است و هیچ مربی در دنیا این را نمی پذیرد. هیچ کس تضمین اینچنینی نمی دهد چون در ورزش اتفاقاتی وجود دارد مانند سکته هایی که در اجرای یک برنامه بوجود می آید مانند مصدومیت ها و محرومیت ها و هر گونه اشتباه ممکن است تیم را از جاده اصلی خارج کند. نبودن امکانات و ابزار لازم، همه و همه در عملی نشدن این شرط می تواند دخیل باشد».

والیبالکارشناس والیبال کشورمان در این باره که تا المپیک بعدی این بازیکنان از نظر سنی تا چه حد می توانند کنار تیم ملی باشند توضیح داد:« شرایط تیم ملی ما از نظر سنی به گونه ای است که تقریبا می توان گفت بین 60 تا 70 درصد بازیکنان حاضر تیم ملی شاید این توانمندی را دارند که اگر اشباع نشده باشند تا المپیک بعدی با تیم بمانند. این تیم تا المپیک 2020 بین 30 تا 50 درصد می تواند تغییر داشته باشد. چون فرصت ها و میادین زیادی وجود دارد که یک مربی با برنامه خارجی بتواند با تکیه بر آن برای پوست اندازی تیم ملی کارش را پیش ببرد».

شاکری افزود:« در گذشته پوست اندازی در والیبال ما کند بود چون تیم ملی ما غیر از مسابقات آسیایی میادین بین المللی دیگری نمی دید ولی الان جام ملت های آسیا، بازی های مقدماتی جام جهانی و لیگ جهانی می تواند فرصت را برای ورود جوانان و کسب تجربه فراهم کند تا از همه ظرفیت های والیبال مان بهره مند شویم. الان در همین لیگ برترمان بازیکنان جوان با شاخصه های زیاد را داریم و می توان این شرایط را برای شان فراهم کرد تا در مسیر بزرگی کردن گام بردارند».

این تحلیلگر والیبال در ارتباط با گزینه های هدایت تیم ملی از سوی فدراسیون والیبال بیان کرد:« هر سه سابقه کار با تیم های ملی مختلف و بازیکنان جوان را دارند. هر کدام از مکاتب مختلف هستند. خاویر وبر خودش سال ها پاسور تیم ملی آرژانتین بود و با تیم ملی کشورش هم در قهرمانی جهان سال 1998 در ژاپن با تیم ملی ما بازی کرد. او کاپیتان تیم ملی آرژانتین بود و کاپیتان ما هم مرحوم حسین معدنی بود. خاویر وبر البته در این زمینه که با جوانان بیشتر کار کرده بهتر می تواند به کار ما بیاید».

وی درباره گزینه های ایتالیایی و صربستانی فدراسیون خاطر نشان کرد:« مائورو بروتو از والیبال ایتالیا می آید که با ایتالیا مدال برنز المپیک را گرفت و کولاکوویچ هم از صربستان است که مانند دو مربی قبلی سابقه کار با بازیکنان جوان را دارند. کولاکوویچ و مائورو بروتو خیلی بازیکن نبودند و بروتو که آنالیزور بود و کولاکوویچ هم نشنیدم بازیکن بزرگی بوده باشد. اما اگر در بحث کار عملی و اجرای تاکتیک ها و تکنیک های درون زمین بخواهیم به نیروی جوانی تکیه کنیم که حال و انرژی بیشتری داشته باشد "وبر" از همه بهتر است اما از نظر تجربی "ایگور کولاکوویچ" حضور مستمرتری در تیم ملی صربستان داشته و او هم اعتقاد خاصی به جوان ها دارد».

شاکری تأکید کرد:« تحول امروز تیم ملی صربستان مدیون اوست. او با کنار گذاشتن برادران "گردیچ" که الان یکی از آنها سرمربی فعلی تیم ملی شان است یا "ایوان میلوکوویچ" توانست تحولی را در تیم ملی صربستان بوجود بیاورد و یک تیم بی ستاره را سوم لیگ جهانی کند ولی عمرش در آن تیم کفاف نداد. او مربی بسیار منضبط و خوبی است اما به نظر من اگر از نقطه نظر تداوم حضور در عرصه های بین المللی بخواهیم حساب کنیم کولاکوویچ از هر دو آنها بهتر است ولی اگر مربی جوانی بخواهیم که حال و حوصله کار با جوانان را داشته باشد و بتواند با جوان ها کار کند وبر بهتر است و مائورو بروتو بین این سه در رده سوم قرار می گیرد و فقط یک مدیر و کوچینگ خوب بیرون زمین است و قدرت کوچینگ خیلی بالایی دارد و قدرت بازیخوانی اش خوب به نظر می رسد».


منبع: مشرق

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 14 دى 1395 - 10:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن