تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799150443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شروط عجیب وزارت صنعت برای واردات خودرو | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دستورالعمل وزارت صنعت درباره واردات خودرو در کنار ابهامات موجود در زمینه تمدید مهلت واردکنندگان برای ثبت نمایندگی دست به دست هم داده تا شرایط برای واردکنندگان خودرو سخت تر شود.

به گزارش تراز ،حالا در آستانه یک سالگی برجام که موانع ناشی از اعمال تحریم های هسته ای یکی پس از دیگری در حال رفع شدن است، نتایج انتخابات آمریکا آنطور که غربی ها انتظار داشتند رقم نخورده و سیاست های ترامپ برای همه در هاله ای از ابهام قرار دارد. در این میان واردکنندگان خودرو که به دنبال ثبت نمایندگی برای واردات به صورت مستقیم از شرکت مادر بودند از نتیجه پیروزی ترامپ متاثر شدند چرا که شرکت های مادر منتظر روشن شدن سیاست های ترامپ درمورد خاورمیانه هستند.

 

از سوی دیگر مهلت وزارت صنعت به واردکنندگان خودرو نیز ١٨ آذر به پایان رسیده و هنوز وزارت صنعت به طور مشخص اعلام نکرده که این مهلت تمدید شده یا خیر. از یک سو رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفته که مهلت تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اخذ نمایندگی مستقیم از خودروسازان خارجی تا خرداد ماه سال آینده تمدید شده اما از سوی دیگر رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران این موضوع را تکذیب کرده است.

 

در این میان اما وزارت صنعت دستورالعملی را هم منتشر کرده که موانعی را برای واردکنندگان خودرو ایجاد کرده و نارضایتی هایی در پی داشته است، بر اساس این دستورالعمل، اعطای نمایندگی منوط به تولید داخلی شده و در صورتی که واردکننده خودرو راسا و یا از طریق انعقاد قرارداد با تولیدکننده داخلی، خودرویی را در داخل تولید نکند، تنها می‌تواند معادل 40 درصد ارزش صادرات خودرو و یا قطعات تولید داخل نسبت به واردات خودرو، اقدام کند.به عبارت دیگر وزارت صنعت به دنبال آن است که از ظرفیت تجار به عنوان بازویی برای صادرات محصولات سایپا و ایران خودرو استفاده کند، محصولاتی که خودشان توان صادراتش را ندارند.

 

در این باره فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: وزارت صنعت با این دستورالعمل به دنبال آن است که بتواند با زور خودروهای تولید کنندگان داخلی را صادر کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر خودروسازان داخلی توان صادرات محصولاتشان را ندارند به معنای آن است که تولیداتشان ارزش صادرات ندارد، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت با شروط عجیب واردکنندگان را محدود می کند و سوال این است که چرا در مورد واردات کالاهای دیگر چنین شروطی را تعیین نکرده است؟ مثلا چرا واردات برنج منوط به واردات کنجاله نشده یا در مورد واردات پوشاک که سهم بالایی در این بخش دارد چنین شرایطی دیده نمی شود.

 

وی با بیان اینکه یک میلیارد دلار از 60 میلیارد دلار کل واردات به بخش خودرو اختصاص دارد؛ اضافه کرد:به علاوه فقط 4 درصد از بازار خودرو در داخل کشور به خودروهای وارداتی اختصاص دارد.

 


این کارشناس صنعت خودرو به درآمد دولت از واردات خودرو نیز اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این دستورالعمل عجیب درآمد دولت که رقم قابل توجهی است تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.


منبع: اقتصاد آنلاین

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 13 دى 1395 - 08:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن