تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817452992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاویر دیده‌نشده از زندگی هویدا روی آنتن سیما


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تصاویر دیده‌نشده از زندگی هویدا روی آنتن سیما
روز نو : مستند هویدا که به بررسی زندگی، زمانه و مرگ امیر عباس هویدا، باسابقه‌ترین نخست وزیر حکومت پهلوی می‌پردازد، مراحل تدوین خود را سپری می‌کند و تا یک ماه آینده برای پخش آماده می‌شود.


تصاویر دیده‌نشده از زندگی هویدا روی آنتن سیما



به گزارش روز نو به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مصطفی شوقی - محقق و کارگردان این مستند - با بیان اهمیت شناخت امیر عباس هویدا در تحلیل صحیح اقدامات رژیم پهلوی در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی، گفت: هویدا شخصیت خاص و مهمی در تاریخ تحولات حکومت پهلوی است. از این رو شناخت هویدا و فعالیت‌های او می‌تواند تصویر تقریبا روشنی از وضعیت کشور در دهه‌های ۴۰  و ۵۰ ارائه دهد.


وی ادامه داد: هویدا در گروه نخبگان غرب‌گرای کانون مترقی ایران رشد کرده بود. محفل کانون مترقی که بعدها در حزب ایران نوین متجلی شد در واقع محلی برای تزریق نسل نوین سیاستمداران ایران به حکومت و جایگزینی آنها با الیگارشی سنتی و ریشه دار در عصر قاجار تبدیل شده بود.


این کارگردان مستند در ادامه به فرآیند ساخت این اثر تاریخی پرداخت و گفت: برای رسیدن به هویدا، تحقیقات وسیعی صورت گرفت. در این راه با برخی افراد که در دوران نخست‌وزیری هویدا صاحب مناصبی بودند، گفت‌وگو کردیم و همچنین اسناد، روزنامه‌ها و کتاب‌های خاطرات و همچنین اشخاص مختلفی که در آن دوران زندگی می‌کردند و صاحب روایتی هستند را به عنوان پایه کار قرار دادیم. دو سوال ابتدایی و البته مهم برای ما در این مستند مهم بود؛ اول اینکه هویدا که بود؟ و دیگر اینکه او چه کرد؟


شوقی ادامه داد: بخش با اهمیتی از مستند با استفاده از فیلم‌های آرشیوی منحصر به فردی تولید شده است که برخی از آنها تاکنون منتشر نشده؛ و با تصاویر رایج منتشر شده از دوران انقلاب کمی متفاوت است. ذکر این نکته ضروری است که برخی از این فیلم‌ها به خودی خود یک سند مهم تاریخی و با ارزش است که برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب پخش خواهند شد.


وی توجه به روایت‌های تاریخی مغفول را از دیگر ویژگی‌های مستند هویدا ذکر کرد و گفت: بخشی از مستند به روایت‌های مغفولی می پردازد که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و وجود این روایت‌ها می‌تواند افق جدیدی را در تحلیل عصر پهلوی باز کند.



تصاویر دیده‌نشده از زندگی هویدا روی آنتن سیما



شوقی در پایان گفت: یکی از مهمترین بخش‌های این مستند، در واقع زندانی شدن هویدا به دستور شاه و  دادگاهی شدن او پس از پیروزی انقلاب است. در این بخش روایت‌های ناگفته­ی ویژه‌ای  وجود دارد که یکی از آن‌ها را می توان سوپرایز نامید. تلاش شده در این بخش به صورت مستند آن طور که هست، روایتی از روزهای پرشور ابتدای انقلاب مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. 


وی در پایان ضمن اشاره به روایت‌های تحرف شده از این دوره تاریخی و ضرورت پاسخگویی به سوالات نسل جوان، تصریح کرد: امیدوارم این مستند به بخشی از سؤالات نسل جوان که این روزها بر اساس تحریف تاریخ توسط معاندان ایران مورد هدف قرارگرفته‌اند، پاسخ بدهد.


مستند چهار قسمتی «هویدا»، به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی مصطفی شوقی، از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است که مراحل پایانی تولید خود را پشت سر می‌گذارد و ظرف یک ماه آینده آماده پخش خواهد بود.



منبع: ایسنا


تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن