تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799101564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرخوردگی محور غربی- عربی در حلب، می‎تواند به پیروزی مقاومت در یمن منجر شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرخوردگی محور غربی- عربی در حلب، می‎تواند به پیروزی مقاومت در یمن منجر شود
نعیمی گفت: ایستادگی ملت یمن در برابر تجاوزات آل‎سعود، حکایت از ناکامی رژیم عربستان در این جنگ دارد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ یمن در حالی جریان دارد که عربستان و هم پیمانشان با وجود حملات گسترده و تخریب بسیاری از زیرساخت‌های این کشور، به هیچ کدام از اهداف خود نظیر بازگرداندن منصور هادی به قدرت دست نیافتند.



سرخوردگی محور غربی- عربی در حلب، می‎تواند به پیروزی مقاومت در یمن منجر شود



 با این حال پایگاه اخبار 24 عربستان سعودی در گزارشی نوشت: عربستان برای جنگ یمن هیچ محدودیت مالی ندارد و از تمام ظرفیت‌ها برای تهیه هزینه دفاع از مرزها و خاک خود استفاده می‌کند.


ادامه جنگ افروزی‎های ائتلاف سعودی در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی پیرامون جنایات آل سعود در یمن اعلام کرد؛ بیش از 1000 کودک یمنی در هر هفته جان خود را از دست می‎دهند.





ارمغان دلار های عربستان، مرگ هفته ایی هزار کودک در یمن



در همین راستا پایگاه خبری شبکه العالم در گزارشی نوشت، سازمان‌های بین‌المللی از مدت‌ها پیش زنگ خطر را دربارۀ فاجعه‌ای انسانی که بیشتر مردم یمن را تهدید می کند، به صدا در آورده اند.

«محمد الاسعدی» سخنگوی یونیسف در یمن، چندی پیش طی نشستی خبری  گفت: یک میلیون و 300 هزار کودک در معرض التهاب شدید دستگاه تنفسی بوده و دو میلیون و 600 هزار کودک زیر پنج سال در معرض ابتلا به حصبه قرار دارند. 350 هزار دانش آموز دختر و پسر سال گذشته با بسته شدن 780 مدرسه، به دلیل انهدام کلی یا جزئی، از ادامه تحصیل محروم شدند. به‎علاوه یک میلیون و 500 هزار کودک نیز در سن آموزش به مدرسه نمی‎روند.سخنگوی یونیسف افزود: 21 میلیون یمنی که حدود 10 میلیون آنان کودک هستند، به کمک های انسانی نیاز دارند و دست‎کم 19 میلیون نفر نیز که نیمی از آنان کودکان هستند، از خدمات بهداشتی محروم‎اند.
*عربستان، مرکز بحران آفرینی در کل منطقه است


برب
«مصیب نعیمی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‎و‎گو با خبرنگار سیاست خارجی سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر تحولات منطقه بر بحران یمن اظهار داشت: به رغم آنکه بحران‎های منطقه مانند عراق، سوریه و یمن از هم جدا هستند، اما چون مجموعه بحران آفرینی مانند عربستان و هم‎پیمانانش در همه آنها مشارکت دارند این بحران‎ها به هم مرتبط است، بنابراین تغییر و تحول در یک نقطه بر تحولات مناطق دیگر هم تاثیر گذار است. 


این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بحران یمن از ابتدا با توجه به شاخصه‎هایی مانند ایستادگی و پایداری مردم این کشور در مقابل متجاوزان حاکی از ناکامی رژیم عربستان در این کارزار بود.


وی گفت: اگر چه عربستان از حمایت غربی‎ها و پشتیبانی تسلیحاتی آمریکا و انگلیس نیز برخوردار است اما شکست تروریست‎ها در حلب باعث سرخوردگی طراحان ایجاد توطئه در منطقه شد و همین امر مردم یمن را به پیروزی در استقامت امیدوار کرده است.


نعیمی ادامه داد: عصبانیت رسانه‌ای آمریکا و سعودی‎ها در آزادسازی حلب حاکی از رسوایی و شکست آنها در منطقه است لذا با شرایط به وجود آمده یمن می‌تواند به پیروزی‎هایی دست یابد، همان‌گونه که می‎بینیم هم‎پیمانان منطقه‌ای عربستان در حال جدایی از این اتئلاف هستند.


وی گفت: دولت نجات ملی گسترده‎ترین مجموعه سیاسی یمن است که از طرف گروههای ملی و مردمی مخالف با کشورهای بیگانه شکل گرفته و پارلمان قانونی یمن نیز آن‎را تایید کرده است بنابراین مجموعه بین‌المللی باید با این مجموعه به گفت‎وگو پرداخته و با آن کنار بیاید.



نعیمی در انتها افزود: تبانی که میان عربستان و سازمان ملل با دادن اموال، پول و رشوه به وجود آمده است، سبب سکوت نهادهای بین‎المللی در برابر فجایع انسانی جاری در یمن شده است؛ به‎گونه‎ای که این نهادها در مقابل خون پایمال شده کودکان یمنی، سیاست بی‎تفاوتی در پیش گرفته‎اند.






۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن