تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799604150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش و 10 ولایت جدید در حوزه خلیج فارس | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: گروهک تروریستی داعش، در میان هم‌صنفان خود به قدرتمندترین بدل شده و حتی از آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه آن هم با حمایت روسیه و ایران بیشترین بهره را برده است؛ البته نه به این دلیل که داعش در حلب حضور نداشت و بالطبع شکست نخورد، بلکه به این خاطر که رقیبانی چون جبهه النصره و ارتش آزاد سرشکسته از این شهر خارج‌شدند.

به گزارش تراز ، داعش از نبرد حلب بهره دیگری هم می‌برد؛ بازوی رسانه‌ای این تشکیلات تروریستی پس از آزادسازی این شهر، آمریکا، ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را که مدعی حمایت از مخالفان نظام سوریه بوده و حلب را خط قرمز خود می‌دانستند، مورد هدف قرار داده و آنها را به دفاع نکردن از هم‌پیمانان خود متهم خواهد ساخت و بدین وسیله پیکارجویان جدیدی را از سراسر جهان به خود جذب خواهد کرد و دایره یاران خود را گسترش خواهد داد.
داعش در سال 2017 چه شکست بخورد و چه به پیروزی برسد، این سال در درجه نخست سال داعش خواهد بود؛ اگر نبردهای موصل، رقه و الباب پیروز شده و داعش از این شهرها رانده شود، این گروهک تروریستی همچنان در صدر اخبار قرار خواهد داشت؛ اما اگر این نبردها شکست بخورد که دیگر جای خود دارد؛ چرا که در این حال داعش به قدرتی منطقه‌ای بدل خواهد شد که شکست دادنش به این راحتی‌ها نخواهد بود. حال می‌خواهد برخی خوششان بیاید یا نیاید، چشم‌اندازی که داعش به ما نشان داده، حکایت از این دارد که این پدیده در خاورمیانه با ما باقی خواهد ماند.روند به شدت کند عملیات موصل
باید اعتراف کنیم که طی پنج ماهی که از عملیات موصل می‌گذرد و با وجود حضور 150 هزار سرباز عراقی با حمایت نیروهای پیشمرگه کرد، حشدالشعبی، مستشاران آمریکایی و چتر پوششی نیروی هوایی، این عملیات نتوانسته هدف خود مبنی بر بازپس‌گیری این شهر را محقق سازد.
هدف از عملیات موصل این بود که تا پایان سال جاری میلادی -که سه روز به پایان آن باقی‌مانده- داعش در آخرین سنگرهای خود در عراق ریشه‌کن شود؛ اما دیدیم که نیروهای عراقی و هم‌پیمانانشان به‌دلیل مقاومت شدید عناصر داعش و همچنین تلفات بسیار زیاد نتوانستند تاکنون به اهداف خود برسند.
بدتر از آن اینکه داعش از معرکه حلب که نیروهای روس و سوری را به خود مشغول کرده بود، بهره برد و با پاتک زدن به شهر تدمر، توانست مجدداً این شهر را به اشغال خود در آورد و همچنین پیشروی ارتش ترکیه و دیگر مخالفان سوری را در شهر استراتژیک الباب با چالش مواجه ساخت و تلفات جانی سنگینی را بر نیروهای ترک وارد آورد.
شاید هم بتوان گفت که حمله‌های تروریستی اخیر در مناطق گوناگون اروپا و اردن نیز یکی از مهم‌ترین فصل‌های خونبار سال جاری میلادی بود؛ طی هفته‌های اخیر شنیدیم که عناصر داعش به شهر الکرک اردن هجوم برده که طی درگیری‌های چهار روزه با نیروهای امنیتی این کشور، 10 تن کشته شدند. علاوه بر این یک جوان تونسی وابسته به داعش با یک کامیون به بازاری در برلین هجوم برد و 12 تن را کشت و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد.تهدید تأمل‌برانگیز خطیب جمعه داعش
اگر تهدیدات یکی از خطبای جمعه داعش در موصل مبنی بر تأسیس 10 ولایت در حوزه خلیج‌فارس و نفوذ گسترده این تشکیلات تروریستی در این منطقه درست از آب درآید، باید گفت که این موضوع شرایط را بیش از پیش به ورطه‌ای خطرناک خواهد کشاند.
این خطیب همچنین حاکم استانبول یعنی رجب طیب اردوغان را به ریخته‌شدن بیش از پیش خون ترک‌ها وعده داده، آن هم نه فقط در شهر الباب سوریه، بلکه در عمق خاک ترکیه و این بدان معناست که باید منتظر انفجارهای انتحاری بیشتری در شهرها و تفریح‌گاه‌های این کشور باشیم.
اهمیت این تهدیدات از آن جهت است که داعش هر وقت تهدیدی کرده، آن را به مرحله عمل رسانده است؛ در هفته گذشته دیدیم که داعش، همان‌گونه که معاذ الکساسبه، خلبان اردنی را به آتش کشیده بود، دو نظامی ترکیه را نیز سوزاند و بدین شکل این پیام را به رییس‌جمهور این کشور رساند که در آینده‌ای نزدیک با چالش‌های سنگین امنیتی و در نتیجه عدم ثبات اقتصادی روبه‌رو خواهد بود.
لحن تهدیدآمیز این خطیب جمعه علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس نیز باید نگران‌کننده باشد؛ چرا که نیروهای داعش تا بیخ گوش آنها یعنی در یمن نفوذ کرده‌اند. اینکه یک هجوم انتحاری توسط داعش در شهر عدن 50 کشته برجای می‌گذارد، نشان از عزم جدی آنها برای به آشوب‌کشاندن منطقه خلیج‌فارس دارد و اصلاً دور از ذهن نیست که داعش طی 2 سال اخیر توانسته باشد در کشورهای عربی این ناحیه، عناصری تربیت کرده باشد که در صورت نیاز از آنها بهره ببرد.
نمی‌دانیم که این 10 ولایت جدید چه مناطقی را در بر خواهد گرفت، اما به خوبی می‌دانیم که ولایت‌هایی چون سرت، سینا، موصل و رقه با هجوم‌هایی ناگهانی و به وسیله عناصری از دل همین مناطق تشکیل شدند و باید دید که آیا داعش به همین وسیله در حوزه خلیج‌فارس نیز دست به عمل خواهد زد؟یمن؛ پایگاه فراموش شده داعش
اکثر افراد، پایگاه نظامی و سیاسی مهم داعش در یمن را نادیده گرفته و هیچ‌گونه فکری برای از میان بردن آن نکرده‌اند. در کل باید گفت که هرقدر جنگ علیه داعش برای ریشه‌کن کردن این تشکیلات تروریستی طولانی‌تر شود، این اقدام سخت‌تر از گذشته خواهد شد، چرا که اعتمادبه‌نفس عناصر داعش را برای بقا بیشتر خواهد کرد.
هر قدر که نبرد طولانی‌تر شود، تجربه داعش برای دفاع از خود بیشتر خواهد شد. این تشکیلات تروریستی همچنین از اختلافات میان دشمنان خود که به 2 بلوک آمریکایی و روس تقسیم شده‌اند بهره وافر می‌برد و آنچه در نبرد حلب رخ داد نیز این مدعا را اثبات می‌کند.
البته برخی هم معتقدند که سال آتی، سال دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا خواهد بود؛ شاید هم این افراد راست بگویند؛ اما به هر حال اصلاً بعید نیست که بر اساس آنچه گفته شد، سال آتی سال داعش به تمام معنای کلمه باشد؛ باید منتظر ماند و دید.
ترجمه و تلخیص: سید احمد کریمی
  
 
 
 



منبع: روزنامه رأی الیوم

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 9 دى 1395 - 09:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن