تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816806953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رد صلاحیت روحانی، بر هم زدن انتخابات است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه تماشاگران امروز: کمتر از شش ماه از عمر دولت یازدهم باقی مانده است. دولتی که بعد از مدت ها توانست آرامشی را بر فضای ملتهب متاثر از 8 سال سوءمدیریت در کشور، به جامعه بازگرداند.
 
دولتی که با تمام فشارهایی که متحمل شد، از شعارها و وعده های ابتدایی عقب نشینی نکرد؛ از حل و فصل مناقشه هسته ای و رفع تحریم ها و کنترل تورم و بازگرداندن رونق اقتصادی تا رونمایی از منشور حقوق شهروندی، از جمله، وعده هایی بود که روحانی در دوران انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود و موفق به تحقق آن شد.
 
هر چند در کنار این موفقیت ها، هنوز نارضایتی هایی در خصوص معیشت مردم وجود دارد که همین امر سبب شده است عده ای نسبت به انتخاب مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شک و شبه ایجاد کنند. سید مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با رویداد 24، با رد تمامی این تردیدها تاکید می کند که همچنان روحانی بخت نخست انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

برخی بر این باورند که روحانی اگر تاکنون نامزدی خود در انتخابات را اعلام نکرده، به خاطر فشارهایی است که به او وارد می شود و برخی دیگر معتقدند که چون احتمال رد صلاحیت او وجود دارد، رییس جمهور حاکم در اعلام نامزدی تردید دارد؛ ارزیابی شما در این رابطه چیست؟

- به نظر من شرایط کشور به گونه ای است که در مجموع آقای روحانی مجاب می شود به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ثبت نام کند. او قطعا در این دوره از انتخابات نیز رد صلاحیت نخواهد شد چون رد صلاحیت او به معنای بر هم زدن بساط انتخابات است که متولیان برگزاری انتخابات، به این امر به خوبی واقف اند.
 
نمی شود که آقای احمدی نژاد از آمدن به انتخابات نهی شود و آقای روحانی نیز رد صلاحیت شود. در آن صورت دیگر انتخابات معنی نخواهد داشت. بنابراین تایید صلاحیت خواهد شد و تصور می کنم رأی هم خواهد آورد. شاید به خاطر این که فضای کشور خیلی زود انتخاباتی نشود، آقای روحانی اصرار دارد که از الان رسما اعلام نامزدی نکند.

چرا برخی از اصلاح طلبان به گمانه زنی رد صلاحیت احتمالی روحانی دامن می زنند؟

- این هشدار به دلیل اعتراض به نظارت استصوابی است. اصلاح طلبان خوشحال نیستند از این که بگویند چقدر خوب که آقای روحانی را رد صلاحیت می کنند، بلکه می گویند این شورای نگهبان چون می داند آقای روحانی رأی می آورد، ممکن است او را رد صلاحیت کند. همان طور که دوره قبل آقای هاشمی را رد صلاحیت کردند. من به این علت رد صلاحیت آقای روحانی در سال 96 را شوخی می دانم، که او هم اکنون رییس جمهور است. رییس جمهور فعلی را نمی توانند رد صلاحیت کنند چون کشور دچار بحران می شود. آبروی ایران در دنیا می رود و دولت بعدی بی حیثیت می شود.

پایگاه اجتماعی آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را چطور ارزیابی می کنید. آیا نسبت به انتخابات سال 92 تغییری در این پایگاه اجتماعی ایجاد شده است؟

مردم در زمینه اقتصادی مشکلات بسیاری دارند و به خصوص فشار زیادی روی محرومین است. از این جهت آقای روحانی تحت فشار است، منتها مردم فقط این را نمی بینند، این را هم می بینند که رقبای انتخاباتی آقای روحانی چه کسانی هستند، سوابق شان چیست و چقدر ممکن است وضعیت اقتصادی کشور را بهتر کنند. دیگر اینکه در کنار اوضاع اقتصادی، آیا مشکلات دیگری را برای کشور ایجاد نمی کنند؟ بنابراین من در اینکه مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند و اقتصاد کشور تا حد زیادی قفل شده و مشکلات زیادی وجود دارد، تردید ندارم با وجود این تصور می کنم آقای روحانی رأی می آورد و پیروز انتخابات می شود.
 
زیرا گزینه های دیگر هیچ کدام چشم انداز روشن تری از آقای روحانی درباره وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت بین المللی و منطقه ای ارائه نمی کنند. اکثریت مردم هم آنها را می شناسند. به باور من، آقای روحانی ریزش نیرو دارد و تعدادی از کسانی که سال 92 به آقای روحانی رأی دادند، الان حاضر نیستند به او رأی بدهند؛ یا اصلا در انتخابات شرکت نمی کنند یا به رقیب او رأی می دهند، اما رویش نیرو هم دارد. خیلی از کسانی که به دیگر نامزدها در سال 92 رأی دادند، مثلا به آقای محسن رضایی و ولایتی، تصور می کنم این دوره به آقای روحانی رأی بدهند.

اما اینکه چقدر رأی روحانی در انتخابات آینده بالا یا پایین برود، بستگی به حوادث چند ماه آینده دارد. به خصوص با انتخاب آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جامعه ما باید انتخاب مهمی کند. به این معنا که در مقابل رییس جمهوری که جنگ طلب و پیش بینی ناپذیر و نژاد پرست است و بر ناسیونالیزم ستیزه جو تکیه دارد، می خواهند فردی را انتخاب کنند که مثل او جنگ طلب و ماجراجو باشد و کشور را به تقابل با آمریکا بکشاند یا رییس جمهوری انتخاب کنند که صلح طلب باشد، دنیا را بشناسد، با دیپلماسی آشنایی کامل داشته باشد و کشور را از جنگ و از تحریم دور بدارد و اجازه ندهد که ایران دوباره همانند دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تنها و منزوی شود و همه دنیا علیه کشورمان متحد شوند.




۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن