تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816598141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی نفت ۶۰ دلاری در۲۰۱۷ | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک سال پرحادثه برای بازار نفت در حال اتمام است. در سال ۲۰۱۶، قیمت نفت به ارقامی که از سال ۲۰۰۳ تاکنون سابقه نداشت کاهش یافت، اما در ماه دسامبر ترمیم شد و به بالای ۵۵ دلار رسید.

به گزارش تراز ، به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، یک سال پرحادثه برای بازار نفت در حال اتمام است. در سال 2016، قیمت نفت به ارقامی که از سال 2003 تاکنون سابقه نداشت کاهش یافت، اما در ماه دسامبر ترمیم شد و به بالای 55 دلار رسید. در این سال شاهد توافق اوپک و سایر تولید کنندگان بر سر طرح کاهش تولید بودیم. اکنون سوالی که مطرح است این است که آیا سال 2017 نیز سالی پر فراز و نشیب برای نفت خواهد بود، یا تصویری بهتر می تواند برای بازار در سال آینده ترسیم کرد.
جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که در ماه دسامبر منتشر شد پیش بینی کرده که قیمت متوسط نفت برنت و نفت خام آمریکا در سال 2017 میلادی به 52 و 51 دلار برسد. این در حالی است که بر اساس این گزارش، قیمت متوسط نفت برنت و نفت خام آمریکا در نیمه نخست سال 2017، 50 دلار و در نیمه دوم سال 55 دلار پیش بینی شده است.
همچنین پیش بینی شده که افزایش میزان ذخایر جهانی نفت در سال 2017 به طور متوسط 0.4 میلیون بشکه در روز باشد، که البته این رقم در نیمه نخست سال 0.8 میلیون بشکه خواهد بود.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده که کل تولید نفت جهان در سال 2017 به 97.42 میلیون بشکه در روز برسد و میزان تقاضا نیز 96.99 میلیون بشکه در روز باشد.
همچنین پیش بینی شده که تولید نفت اوپک به 33.2 میلیون بشکه در روز در سال 2017 برسد.
 

ریسک های متوجه افزایش قیمت نفت چه هستند؟
چند ریسک وجود دارد که به اعتقاد اداره اطلاعات انرژی آمریکا موجب محدود شدن افزایش قیمت نفت در سال 2017 خواهد شد.
1-هرچند اوپک در دو تا سه ماه نخست 2017 از مفاد توافق کاهش تولید تبعیت خواهد کرد، اما بعید است که این تبعیت بیش از این ادامه یابد. وضعیت مالی کشورهای تولید کننده نفت نمی تواند هرگونه کاهش درامدها را تحمل کند زیرا اکثر این کشورها تحت فشار ناشی از افت شدید قیمت ها قرار دارد.
2-افزایش قیمت ها موجب احیای صنعت نفت شیل آمریکا خواهد شد و شرکت های فعال در این صنعت تلاش خواهند کرد صادرات خود به بازارهای جدید را افزایش دهند. در نتیجه تهدید بازار از سوی شرکت های نفت شیل، اعضای اوپک برای از دست ندادن سهم خود از بازار شروع به افزایش تولید خواهند کرد.
3-رشد تقاضا از سوی چین و هند احتمالا به اندازه سال 2016 موجب تقویت بازار نخواهد شد. در حالی که هند با تبعات کاهش ارزش پول ملی خود مواجه است، چین مقررات داخلی خود در زمینه پالایشگاه های خصوصی را سختگیرانه تر کرده و تاسیسات ذخیره سازی نفت این کشور نیز در حال پر شدن است. هر دوی این تحولات احتمالا موجب کاهش رشد تقاضا از جانب دو کشور مهم مصرف کننده نفت خواهد شد.
4-تقویت ارزش دلار نیز در سال 2017 موجب محدود شدن تقاضا خواهد شد. اگر دولت جدید آمریکا سیاست های تجاری ای در زمینه حمایت از شرکت های داخلی اتخاذ کند، این احتمالا موجب در گرفتن یک جنگ تجاری خواهد شد و این روند ترمیم اقتصاد جهانی را تهدید خواهد کرد و موجب کاهش تقاضا برای نفت خواهد شد.
با این حال انتظار می رود در سه ماهه نخست سال آینده تحت تاثیر آغاز کاهش تولید از سوی اوپک و تولید کننده غیر عضو، قیمت نفت بالاتر برود و به 60 دلار در هر بشکه برسد. اما این قیمت ها تداوم نخواهد داشت.


منبع: تسنیم

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 8 دى 1395 - 12:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن