تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817261602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناو هواپیمابر چین راهی اقیانوس آرام شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: چین در حرکتی که نمایش قدرت این کشور در برابر آمریکا و ژاپن محسوب می شود، «لیائونینگ» تنها ناو هواپیمابر خود را به منظور انجام رزمایش دریایی راهی غرب اقیانوس آرام کرد.
 

حضور این ناو در غرب اقیانوس آرام پس از آن صورت می گیرد که اوخر آذر ماه سالجاری نیز یکسری رزمایش های مربوط به پرواز جنگنده ها، مانور ترمیمی و رزمایش های هوایی در خلیج «بوهای» در شمال چین توسط ناو مزبور صورت گرفته بود اما این نخستین بار است که این ناو در آب‌های دور از سواحل چین به انجام تمرینات نظامی مبادرت می کند.
 

وزارت دفاع چین با صدور بیانیه ای حضور لیائونینگ در غرب اقیانوس آرام را ادامه رزمایش های نیروی دریایی و هوایی این کشور و در راستای افزایش توان نظامی عنوان کرده است.
 

در این بیانیه گفته نشده که رزمایش های دیگر در چه منطقه ای برگزار خواهد شد اما عبارت «از طریق دریاها» که وزارت دفاع چین استفاده کرده گمانه زنی ها در رسانه های چین را برانگیخته که گفته اند کشتی های جنگی چین به زودی عازم آب های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی و شرقی خواهند شد.
 

«لیائونینگ» که تنها ناو هواپیمابر کشور چین محسوب می شود بر اساس ناو هواپیمابر سنگین «واریاگ» اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است که در سال 1998 از اوکراین خریداری شد.
 

حضور ناو هواپیمابر چین در غرب اقیانوس آرام پس از آن صورت می گیرد که اخیرا میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا و چین تنش های لفظی شدیدی صورت گرفته است و به باور کارشناسان نظامی، چنین حضوری می تواند نشان دهنده بازوی قدرت نظامی چین به آمریکا در منطقه در شرایط کنونی باشد.
 

گزارش ها حاکیست که این شناور غول پیکر 60 تنی را 8 کشتی از جمله 3 ناوشکن همراهی می کنند که از نزدیکی جزایر مورد مناقشه چین با تایوان و ژاپن عبور کرده است.
تنش میان آمریکا و چین اخیرا زمانی تشدید شد که ترامپ بدون اطلاع پکن در تماسی تلفنی با «تسای اینگ ون» رئیس اجرایی جزیره تایوان گفت وگو کرد که خشم مقامات چین را برانگیخت.
 

او در این گفت وگو و در اظهاراتی جنجالی گفت که آمریکا ملزم به ادامه سیاست «چین واحد» که تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند، نیست.
 

این در حالیست که نیروهای دریایی ارتش چین نیز اواخر ماه گذشته (آذر ماه سالجاری) یک فروند زیردریایی بدون سرنشین آمریکا را در دریای جنوبی توقیف کرده بودند.
 

یکی دیگر از دلایل حضور ناو هواپیمابر چین در غرب اقیانوس آرام و در اطراف دریای شرقی مربوط به تحرکات نظامی ژاپن است، بویژه که توکیو به تازگی اعلام کرد قصد دارد شمار نیروها، گشتی‎های دریایی و ناوهای خود را در اطراف جزایر مورد منازعه با چین در این دریا افزایش دهد.
 

این تصمیم در جلسه ای که اخیرا با حضور شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با دیگر مقامات کشور ژاپن برگزار شد اتخاذ گردید و آنان تصمیم گرفته اند شمار گشتی ها و شناورهای دریایی خود را افزایش داده و 200 نیروی دیگر هم به این منطقه اعزام کنند.
 

ژاپنی ها مدعی هستند که جزایر «سنکاکو» در دریای شرقی که چین آن را «دیائویو» می نامد، متعلق به آنهاست.




۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن