تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817407357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج فوق العاده لقب چه بازیکنانی بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پنج فوق العاده لقب چه بازیکنانی بود؟
آخرین باری که هر پنج بازیکن برای ساراگوسا به میدان رفتند، به ۲۴ سپتامبر ۱۹۶۷ برمی‌گردد. آنها برابر رئال مادرید بازی کردند و بازی بدون گل به پایان رسید.خوانکرا در آن زمان سنگربان مادرید بود و آخرین دروازه‌بانی نام گرفت که برابر پنج فوق العاده بازی کرد. جالب اینجاست خوانکرا چند ماه بعد با ساراگوسا قرارداد امضا کرد.
پنج بازیکن از تیم فوتبال رئال ساراگوسا به علت بازی های درخشانی که ارائه می‌کردند، پنج فوق العاده نامیده شدند.


به‌ گزارش ‌ایسنا، آنتونی رامایتس دروازه بان بزرگی بود که در بارسلونا بازی می کرد. او در دهه پنجاه، سنگربان آبی‌اناری‌ها به حساب می آمد. در آن سال ها «کوبالا»ی بزرگ نیز در این تیم پا به توپ بود.


رامایتس در تیم ملی اسپانیا نیز حضور داشت و توانست در این ۱۰ سال با لاروخا عنوان چهارمی جام جهانی ۱۹۵۰ را کسب کند. رامایتس پس از خداحافظی از دنیای فوتبال به حرفه مربیگری روی آورد. او در فصل ۶۴-۱۹۶۳ سرمربی رئال ساراگوسایی بود که در مرحله حذفی جام فریاس (جام یوفا پیشین و لیگ اروپا کنونی) حضور داشت. ساراگوسا در آن زمان تیم خوبی به حساب می آمد و در جام فریاس تیم های ایراکلیس، لوزان و یوونتوس را حذف کرده بود.




 این تیم باید در نیمه نهایی باید برابر رویال لژیا قرار می گرفت. بازی رفت در ورزشگاه راکورت لژیا برگزار شد. در آن روز رامایتس برای نخستین بار کاناریو، سانتوس، مارسلینو، ویا و لاپترا را در ترکیب در کنار هم قرار داد. بعد ها این بازیکنان را پنج فوق العاده نامیدند. این لقب از عنوان یکی از فیلم های وسترن و موفق آن روز گرفته شده بود. نخستین بار از این لقب در چهار اکتبر سال ۱۹۶۴ در دیدار ساراگوسا و اتلتیکومادرید استفاده شد. در آن بازی ساراگوسا چهار بر یک پیروز شد.


این پنج بازیکن ویژگی های فوق العاده ای داشتند که به نوعی هر یک دیگری را کامل می کرد. کاناریو مهاجم گوش قدرتمندی بود که شوت هایش معروف بود. او در رئال مادرید نیز بازی کرده بود، سپس به سویا پیوست و در نهایت به سارگوسا رفت. سانتوس برزیلی، هافبک باهوش و پرتلاشی بود که از تنریف راهی این تیم شده بود. 


مارسلینو هم مهاجم توانمندی بود که ضربات سر خوبی می زد. او از ال فرول آمده بود. ویا نیز یک مهاجم میانی و دریبل زن قهار بود که از تیم دوم مادرید به ساراگوسا رفته بود. لاپترا مهاجم گوش محسوب می شد اما به عقب بازمی‌گشت تا به هافبک ها و بازی سازی تیم کمک کند. او اهل اوئسکا بود.


ساراگوسا با حضور این پنج بازیکن و بهره بردن از دو ملی پوش دیگر به نام های ریخا (مدافع) و ویولتا (هافبک) تیم خوبی به حساب می آمد. در آن سال توانست رویال را شکست بدهد و در فینال با پیروزی برابر والنسیا به نخستین عنوان مهم خود در اروپا برسد. ۱۱ روز بعد ساراگوسا جام دیگری را فتح کرد. این تیم با شکست دو بر یک اتلتیکو قهرمان جام اسپانیا شد. 


پیش از دو فینال پنج فوق العاده فینال یورو را تجربه کردند. اسپانیا برابر شوروی سابق قرار گرفت و پیروز شد. تنها مارسلینو و لاپترا در آن دیدار در ترکیب اصلی حضور داشتند و توانستند در ۱۴ روز سه جام مهم را بالای سر ببرند. سه بازیکن ساراگوسا ریخا و ویا در فینال یورو نیمکت نشین بودند.


این پنج مهاجم به علت بازی شاداب و هوشمندانه شایسته احترام همه فوتبال اسپانیا بود. آن ها همیشه نمی توانستند در کنار هم بازی کنند چون گاهی اوقات مشکلات جسمانی و یا مسائل دیگر مانع از حضورشان در میدان می شد. با این حال ۶۱ بازی در کنار هم انجام دادند که به نظر کم می رسد اما در برابر دیگر مهاجمان مشهور جهان زیاد است. 


آخرین باری که هر پنج بازیکن برای ساراگوسا به میدان رفتند، به ۲۴ سپتامبر ۱۹۶۷ برمی‌گردد. آنها برابر رئال مادرید بازی کردند و بازی بدون گل به پایان رسید.خوانکرا در آن زمان سنگربان مادرید بود و آخرین دروازه‌بانی نام گرفت که برابر پنج فوق العاده بازی کرد. جالب اینجاست خوانکرا چند ماه بعد با ساراگوسا قرارداد امضا کرد.


تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 26 December 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن