تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798782202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا «ترامپ» ژاپن را به سمت سلاح اتمی سوق می دهد؟ | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تحلیلگر روزنامه ژاپن تایمز با اشاره به «غیر قابل اعتماد» بودن سیاست های رئیس جمهور آتی آمریکا از احتمال حرکت ژاپن برای دستیابی به سلاح اتمی خبر داد.

به گزارش تراز ،تحلیلگر روزنامه ژاپن تایمز، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان ریس جمهور آمریکا را به منزله بمبی دانست که فضای دیپلماتیک ، سیاسی و نظامی جهان  را هدف قرار داده است بطوریکه مداخله های غیرقابل پیش بینی وی سوال ها و نگرانی هایی را درباره «قابل اعتماد» بودن وی ایجاد کرده است.
 
ژاپن یکی از کشورهایی است که به خاطر وابسته بودن امنیتش به آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی نگرانی های جدی در این خصوص دارد و آن این است که آیا ژاپن در خصوص ادامه تضمین امنیتش می تواند به آمریکا وابسته باشد یا باید خودش بمب اتمی مورد نیاز خود را بسازد.
 
به اعتقاد نویسنده بی تجربگی ترامپ در عرصه سیاست خارجی یکی از معظلات است بطوریکه وی دهانش را باز می کند و حرفی می زند و بعدا مجبور به انکار آن می شود.
 
ترامپ در ماه آوریل در گفتگویی با مجری شبکه فاکس نیوز با اشاره به تحولات شرق آسیا گفت: کره شمالی دارای سلاح هسته ای است و ژاپن هم با این کشور مشکل دارد. شاید حقیقتا بهتر باشد که آنها(ژاپنی ها) از خودشان در برابر کره شمالی دفاع کنند.
 
اما بعدا در ماه اکتبر وقتی که هیلاری کلینتون وی را بخاطر این اظهاراتش مورد انتقاد قرار داد، ترامپ با عقب نشینی از موضع قبلی خود هیلاری کلینتون را «دروغگو» خواند. به همین دلیلی بسیاری از کارشناسان بر این باورند وقتی ترامپ قدرت را در دست بگیرد آرام تر خواهد شد.
 
نویسنده در ادامه با اشاره به برنامه اعلامی صد روز اول ترامپ که در آن از پاره کردن توافق تجاری TPP خبر داده بود و همچنین با اشاره به اهمیت این توافق برای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، این اظهارات ترامپ را مشتی در دهان آبه خواند که این توافق را برای رشد اصلاحات اقتصادی ژاپن بسیار مهم می داند.
 
نویسنده در ادامه به خشم چین از تماس تلفنی ترامپ با رئیس تایوان و همچنین معادلات تجاری و بازرگانی خانواده ترامپ با چین پرداخته و می نویسد: البته چین نباید نگران این مسئله باشد زیرا قطعا ترامپ دلایل تجاری خانوادگی فراوانی برای معامله خوب با چین دارد. به جای چین این تایوان، ژاپن، استونی، اوکراین و آلمان هستند که باید نگران سیاست های ترامپ در جهان باشند.
 
نویسنده معتقد است روحیه تجاری ترامپ موجب خواهد شد تا وی معامله هایی با روسای جمهور روسیه و چین داشته باشد تا سه کشور با هم جهان را اداره کنند.
 
وی در ادامه تصمیم ترامپ برای بازسازی آمریکا را موجب آسیب پذیری ژاپن دانسته و با انتقاد از اظهارات ترامپ دربار هزینه های امنیت ژاپن برای آمریکا می نویسد مشکلی نیست اگر آمریکا نمی خواهد دیگر نقش پلیس جهانی را بازی کند. اما ژاپن در این منطقه خطرناک بدون اتحاد با آمریکا در برابر چین که در حال افزایش توانمندی ها و هزینه های نظامی خودش است تنها خواهد ماند و این مسئله امنیت ژاپن را تهدید می کند. به همین دلیل برخی تحلیلگران بر این باورند که ژاپن باید هزینه های نظامی خود را دو برابر بکند، امری که ژاپن را به سومین کشور جهان از نظر میزان هزینه های نظامی تبدیل خواهد کرد.
 
نویسنده در ادامه می نویسد البته یک راه کم هزینه تر هم برای ژاپن وجود دارد و آن هسته ای شدن است زیرا ژاپن پلوتونیم کافی برای ساخت هزاران سلاح اتمی را در اختیار دارد و به گفته «جو بایدن» این کشور یک شبه می تواند سلاح اتمی تولید کند.
 
نویسنده معتقد است ژاپن در یک دو راهی مانده است از یک سو به خاطر عدم حمایت های احتمالی آمریکا و ترامپ به مسابقه تسلیحاتی و یا دستیابی به سلاح اتمی فکر می کند و از سوی دیگر به خاطرات بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی می اندیشد که بیانگر این حقیقت است که جنگ ها به ندرت می توانند مشکلات را حل کنند.
 
نویسنده در پایان می نویسد: قدررت سلاح های امروز وحشتناک است و گزینه اتمی می تواند به زمستان اتمی و پایان حیات در کره زمین بیانجامد، لذا وظیفه ژاپن به عنوان اولین قربانی سلاح اتمی تلاش برای صلح و ایجاد دوستی با ههمسایگانش است هر چند از دست دادن چتر حمایتی آمریکا این کار را بسیار سختتر خواهد کرد. 
 
 



منبع: مهر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 5 دى 1395 - 21:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن