تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799024037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونق قم در سایه حضور حضرت معصومه(س)/ بانویی که یادآور زینب(س) است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛
رونق قم در سایه حضور حضرت معصومه(س)/ بانویی که یادآور زینب(س) است

حضرت معصومه(س)


شناسهٔ خبر: 3857435 - جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
استانها > قم

.jwplayer{ display: inline-block; } قم - سفر حضرت معصومه(س) به قم و وجود بارگاه ملکوتی ایشان باعث رونق شهر قم و تبدیل شدن آن به شهر اجتهاد شد. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هزار سال می‌گذرد از روزهایی که کویر قم پذیرای قدم‌های بانویی شد که صدها کیلومتر را به شوق دیدار رضای غریب(ع) پیموده بود و رنج سفر را در حالی در راه یاری امام زمانش پیمود که دلش از آنچه جور زمان و زمامداران بر وی و خاندان اهل بیت(ع) آورده بود آزرده بود. اما در میان این آزارها، مردم قم که انگار از همان زمان‌های دور با ظلم و جور موافق نبودند پذیرای قدم‌های این بانو شدند، این را می‌توان از پذیرایی و مسرت بزرگان آن زمان از سفر کریمه اهل بیت(ع) به قم استنباط کرد. و شاید همین موضوع باعث شد که قم دری از درهای بهشت باشد، قمی که آخرین منزلگاه زندگی دنیوی کریمه اهل بیت(ع) شد و برکات این حضور همیشگی، سالیان متمادی است که این شهر را پیوسته یکی از مراکز مهم در جهان اسلام کرده است. نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امروز حضور فرزندان موسی بن جعفر(ع) در ایران باعث جذبه معنوی همراه با بصیرت شده است به وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در قم اشاره کرد و ادامه داد: هجرت کریمه اهل بیت(ع) از مدینه به قصد طوس فضای فرهنگی آن روز را تحت تأثیر یک عاطفه معنوی قرار داد و بصیرت، بیداری و پرچم‌داری مکتب اهل بیت(ع) را بار دیگر احیا کرد. حضرت معصومه(س) را عالمه‌ای دانا و مدیره‌ای بی‌نظیر بودند حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر حضرت معصومه(س) را عالمه‌ای دانا و مدیره‌ای بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: حضرت معصومه(س) مفسره قرآن و مبلغه دین و حکیمه علوم موسی بن جعفر(ع) بودند.

وی همچنین افزود: شخصیت بی‌نظیر حضرت معصومه(س) مانند مغناطیسی وجود انسان را یاد زینب کبری(س) در غربت کربلا می‌اندازد که به خوبی در دوران هجرت حضرت رضا(ع) به موضوعات زمان خود آشنا بود. عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) در زمان حضرت موسی بن جعفر(ع) پاسخگوی سئوالات اعتقادی، علمی، فرهنگی و معرفتی مردم بود و امروز متقن‌ترین بیان در مسئله زیارات سند مستحکمه زیارت مرقد حضرت معصومه(س) است. وی در ادامه به جایگاه ویژه مرقد حضرت معصومه(س) اشاره کرد و ادامه داد: امروز مرقد ایشان از جمله مراقد فرزندان اهل بیت(ع) است که بنیان‌گذار انقلاب و مراجع دینی در کنار آن دروس حوزوی برپا می‌کردند. دو مرکز مهم جهان اسلام در کنار بارگاه حضرت معصومه(س) واقع شده که محل نشر علوم اسلامی و تفقه در دین است حجت الاسلام رضوی مهر بیان کرد: برای بسیاری از مراجع تقلید حضور در کنار مرقد کریمه اهل بیت(ع) جای بسی افتخار است و مرقد بسیاری از این علما در مراجع هم در جوار این بانو قرار دارد. وی به مدرسه فیضیه و دارالشفاء اشاره و ادامه داد: دو مرکز مهم جهان اسلام در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) واقع شده است که به برکت حضور این بانوی بزرگوار صبحگاهان و شامگاهان محل نشر علوم اسلامی و تفقه در دین است و تبیین آیات الهی و سایر علوم معرفتی از این مکان به جهان اسلام منتقل می‌شود. پیشرفت علمی قم رئیس دانشگاه قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، پیرامون سفر حضرت معصومه(س) به قم و برکات حضور معنوی این بانو برای شهر قم گفت: فشارهای زمامداران حاکم باعث شده بود تا اختناق و سختی‌های زیادی بر اهل بیت(ع) تحمیل شود و همین امر باعث می‌شد که آن‌ها از مدینه خارج شده و به جغرافیایی‌هایی سفر کنند که فشار کمتری وجود داشت و در این زمینه می‌توان به خوبی علت سفر حضرت معصومه(س) را در کنار یاری برادر تحلیل کرد. حجت الاسلام عسگر دیرباز با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در مسیر حرکت خود به سمت طوس از ترویج دین اسلام و بصیرت افزایی مردم دریغ نمی‌کردند، ادامه داد: حضرت معصومه(س) به منظور یاری برادر و همچنین خلاصی از استبدادی که در مدینه وجود داشت به سمت خراسان حرکت کردند.

وی با بیان اینکه کریمه اهل بیت(ع) قم را برای اقامت خود انتخاب کردند، افزود: حضرت معصومه(س) وقتی به نزدیک ساوه رسیدند بیمار شدند و در این بین نزدیک‌ترین مکان را که همان شهر قم بود و احادیث زیادی هم از ائمه درباره این شهر وجود داشت را برای اقامت برگزیدند. حضور حضرت معصومه(س) باعث شد تا شهر قم در تمامی به خصوص بعد علمی پیشرفت چشمگیری داشته باشد این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برکات حضور کریمه اهل بیت(ع) در شهر قم عنوان کرد: حضور ایشان باعث شد تا شهر قم در تمامی ابعاد به خصوص بعد علمی پیشرفت چشمگیری داشته باشد. وی رونق حوزه علمیه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امروزه شاهد حضور مراجع، علما و بزرگان فراوانی در شهر قم هستیم و همچنین طلاب و مشتاقان فراگیری علوم اسلامی از سراسر جهان به شهر مقدس قم سفر می‌کنند که همه این‌ها به برکت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) است که باعث شد تا در حال حاضر حوزه علمیه قم یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در جهان اسلام و همچنین محل پرورش طلاب و فضلا باشد. کریم اهل بیت(ع) بعد از ۱۷ روز از سفر خود به قم بر اثر بیماری درگذشتند و قم برای همیشه در سایه بارگاه ملکوتی ایشان قرار گرفت، سایه‌ای که تا ابد بر سر این شهر و مردمانش گسترده شده و همه به شوق زیارت این بانو به قم می‌آیند و حتی برخی به شوق زیارت علی بن موسی الرضا(ع) در مسیر قم قرار می گیرند تا شاید بویی از ضریح این بانو را برای برادر سوغات ببرند بانویی که قم به یمن قدم‌هایش قم شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن