تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817514595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باریجه کاری در 650 هکتار از منابع طبیعی سرخه انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: باریجه کاری در 650 هکتار از منابع طبیعی سرخه انجام شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: بیش از 650 هکتار از این شهرستان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع طبیعی زیر کشت گیاه باریجه رفته است.

حمیدرضا همتی گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در هشت سامان عرفی در مساحت هزار و 250 هکتارطرح های مشارکتی کپه کاری باریجه آغاز شده که 650 هکتار از آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه می توان با استفاده از گیاه باریجه و بهره برداری بهینه از آن به اقتصاد و تولید ملی کمک شایانی کرد، افزود: باریجه کاری در عرصه های اروانه، جوین، عبدل آباد، امامزاده عبدالله، آشنی، خنار، پادر وایج شهرستان سرخه اجرا می شود.
وی گفت: این طرح یکی از طرح های اقتصادی بسیار مطلوب در زمینه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی است و با کیفی سازی و بهره برداری اصولی می توان در زمینه اشتغال پایداردر استان سمنان گام های اساسی برداشت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه ادامه داد: گیاه باریجه با برداشت سنتی و بدون فرآوری توسط کشاورزان و روستاییان به قیمت یک میلیون ریال برای هریک کیلوگرم فروخته می شود در حالی که با برنامه ریزی دقیق و آماده سازی زمینه برای فرآوری این محصول، می توان آن را به ارزشی نزدیک به چهار میلیون ریال به ازای هریک کیلوگرم به دیگر کشورها صادر کرد.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بهره برداری این گیاه دراستان های سمنان، خراسان و تهران صورت می گیرد که به صورت متوسط از هر بوته 50 تا 150 گرم باریجه به دست می آید.
همتی تصریح کرد: گیاهان دارویی باریجه و آنغوزه در مهار ناراحتی های عصبی کاربرد دارد که بنا بر اعتقادات دامداران مصرف بوته باریجه توسط دام های سبک در میزان و کیفیت تولید شیر آنها موثر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه دررابطه با اهمیت استفاده از این گیاه در جوامع امروزی گفت: باریجه در گذشته در درمان برخی اختلالات، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن، مورد استفاده قرارمی گرفت.
وی ادامه داد: گیاه دارویی باریجه علاوه بر اثر نیروبخش از خاصیت ضد نزله، ضد تشنج، ضد درد، ضد باکتری و ضد قارچ نیز برخوردار است که با رشد و توسعه جوامع امروزی و توجه به زندگی ماشینی، استفاده از این گیاه پر ارزش در طب داخلی به فراموش شده است.
وی با بیان اینکه نباید از موارد مصرف صنعتی این گیاه غافل شویم، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از گیاه باریجه نوعی چسب مخصوص برای چسباندن سنگ های قیمتی مانند الماس تهیه می شود .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: اهمیت اصلی مصرف صنعتی باریجه، استفاده از این گیاه معطر در صنایع عطر و ادکلن سازی است که کشور فرانسه از مشتریان اصلی بازار باریجه است.
کشت گیاهان دارویی در 10 هزار هکتار از اراضی استان سمنان یکی از برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است که در 33 سامانه برنامه ریزی برای توسعه و احیا آن اقدام شده است.
در استان سمنان 120 گونه گیاهان دارویی وجود دارد که پنج گونه آن به بهره برداری می رسد.




تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن