تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817491400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکلی برای حضور همه وزرای بعد از انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: اولین‌بار در ماه رمضان امسال گرد هم آمدند و در آنجا زمینه تأسیس تشکلی فراهم شد؛ تشکلی با عنوان مجمع وزرای بعد از انقلاب. در ضیافت افطاری که با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شده بود، بحث و تبادل‌نظر برای ایجاد این تشکل فراگیر صورت گرفت.

محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات در ارتباط با «مجمع وزرای بعد از انقلاب» می‌گوید: «هدف از تشکیل این مجمع انتقال تجربیات است. ما تصمیم گرفتیم که همه وزرا و معاونین اول دولت‌های بعد از انقلاب را دور هم جمع کنیم. اتفاقاً اخیراً مجوز آن را از ورات کشور  گرفتیم. الان هم اعلام می‌کنیم، هر کسی که وزیر یا معاون رئیس‌جمهور بوده، می‌تواند عضو این تشکل شود.»

او همچنین با اشاره به هدف تشکیل این مجمع گفت: «مهم‌ترین هدف مجمع وزرای سابق، انتقال تجربه است. در واقع تصمیم گرفتیم که اتاق فکرهایی در یک فضای غیر دولتی تشکیل دهیم تا بتوانیم از طریق تشکیل این اتاق فکرها نیز به دولت‌های مختلف با انتقال تجربیات کمک کنیم.»

وی همچنین درباره هیأت مدیره و تشکیل این انجمن هم خبر داد: «ابتدا جمع ۸۰ نفره‌ای تشکیل شد که این جمع ۸۰ نفره تعدادی را به عنوان اعضای هیأت مؤسس انتخاب کرد. هیأت مؤسس نیز در نهایت گروهی را از میان خود به عنوان هیأت مدیره انتخاب کرد. در حال حاضر اعضای هیأت مدیره هم من (محمدرضا عارف)، غلامرضا شافعی، محمد شریعتمداری، اسماعیل شوشتری، عبدالمجید محمد خان و آقای رضوی هستند. همچنین آقای غلامرضا شافعی، دبیر و قائم مقام رئیس است که فعلاً مسئول پیگیری امور هستند.»

شوشتری: در مجمع به روی همه وزرای سابق باز است

در همین زمینه اسماعیل شوشتری، وزیر پیشین دادگستری که عضو هیات مدیره مجمع است، به «امید ایرانیان» می‌گوید:« تمام وزرای سابق در صورتی که خودشان بخواهند، می‌توانند، عضو مجمع وزرای سابق باشند. این مجمع برای حضور هیچ کس محدودیتی ندارند و همه وزرا و معاونین در هر دولتی می‌توانند، در صورت تمایل، عضو باشند.»

شوشتری ادامه می‌دهد: «هدف ما این است که مجموعه تجربیاتی که در زمینه فعالیتی داشته‌ایم انتقال دهیم که بتواند برای نظام، دولت و ملت مفید باشد.»

او همچنین درباره بازنشسته شدن مدیران نسل اولی توضیح می‌دهد: «وقتی این مجمع تشکیل شود، به خودی خود مدیران جوان می‌توانند بیشتر در عرصه فعال شوند و در عین حال هم از تجربیات مدیران نسل اول هم استفاده می‌کنند.»

وی همچنین در پایان این بحث می‌گوید:« هنوز اساسنامه این مجمع به تصویب نرسیده است. بعد از تصویب اساسنامه، می‌توان فعالیت‌های جدی‌تر و مستمرتری را آغاز کرد.»

لزوم تشکیل مجمع غیر دولتی

هر دو جناح، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، متفق القول معتقد به استفاده از مدیران جوان و بازنشسته شدن مدیرهای نسل اولی، البته با استفاده از مشاوره‌ها و تجربیات آنها، هستند.  میان اصلاح طلبان هم بارها افراد مختلف از جمله محمدرضا عارف به حضور نسل جدید و کنار رفتن نسل مدیران نسل اولی، اشاره داشته‌اند. از میان اصولگرایان نیز چندی پیش واعظ آشتیانی، تحلیلگر اصولگرا، در گفت‌وگویش با امید ایرانیان به این موضوع اشاره کرد و گفت که برخی مدیران گذشته، فضا را برای نسل جدید باز نمی‌کنند و به همین دلیل است که الان با پیرترین کابینه دولت‌ها مواجه هستیم. حال تشکیل این مجمع می‌تواند، کمک بزرگی به انتقال تجربه به مدیریت نسل جدید کند و در این صورت هم فضایی هم ایجاد شده که نسل اولی‌ها در آنجا به انتقال تجربه و مدیریت پشت پرده امور بپردازند.

استقبال نسل اولی‌ها از مجمع جدید

احمد خرم، وزیر دولت اصلاحات نیز که عضو این مجمع است، درباره لزوم تشکیل چنین مجمعی به امید ایرانیان می‌گوید: «تشکیل چنین مجمعی، به جوانان و حتی نسل اولی‌ها بسیار می‌تواند کمک کند، چراکه در درجه اول نسل اول، پس از بازنشستگی می‌تواند، داده‌های خود را به نسل جوان از طریق فراهم شدن چنین فضایی انتقال دهد. در این صورت فضا برای  فعالیت و مدیریت جوانان نیز باز می‌شود.»

او می‌افزاید: «از سوی دیگر این مجمع می‌تواند به دولت‌ها نیز کمک کند. بدین ترتیب که برای مثال اگر دولتی با مشکلی چون بحران کار در جامعه رو به رو است. می‌تواند از تجربیات وزرای کار دولت‌های سابق استفاده کند و به نظریه جامعی در این زمینه برسد. در این صوررت بسیاری از مشکلات با انتقال تجربیات مرتفع خواهد شد.»

خرم در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره لزوم حضور همه وزرا از همه دولت‌ها می‌گوید: «وزرای دولت‌های متفاوت با هر نگاهی و هر سبک مدیریتی که عضو این مجمع باشند، می‌توانند به نوشتن برنامه‌های جامع در حوزه کاریشان کمک کنند. بنابراین در این مجمع نگاه یا جهت‌گیری جناحی نباید وجود داشته باشد و هدف اصلی همان طور که گفته شد، انتقال تجربیات، کمک به مدیران جوان و تهیه برنامه‌های جامع برای کمک به مدیران جوان است.»

با توجه به این اظهارنظرها و اهداف مجمع وزرای سابق، تشکیل چنین مجمعی را می‌توان به فال نیک گرفت و با تشکیل چنین مجامعی می‌توان امیدوار بود که جایگاه نسل اول حفظ و زمینه‌های رشد مدیران جوان نیز فراهم شود.




۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن