تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846749353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بعضي‌ها اكران‌نشده‌اش را دوست دارند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بعضي‌ها اكران‌نشده‌اش را دوست دارند


تلويزيون- ترجمه - اميررضا نوري‌زاده:
در صبح روز 15 مي سال 2007 كارلتون كيوز و ديمون ليندلوف در حال انجام آخرين مراحل تدوين اپيزود نهايي فصل سوم سريال گمشدگان بودند.

اين اپيزود دو ساعتي قرار بود پاياني مخفيانه داشته باشد اما همه چيز آن طور كه اين دو تهيه‌كننده سريال مي خواستند پيش نرفت و پس از اين كه آنها از كار فارغ شدند و سري به كامپيوترهايشان زدند، متوجه شدند كه باكس نامه‌هاي الكترونيكي آنها پر از نامه‌هاي
هشدار دهنده است و متن تمامي اين نامه‌ها يكسان بود: فردي به نام lostfan108 در وبلاگ‌ شخصي‌اش داستان كامل اين اپيزود را كه قراربود تا روز پخش مخفي بماند منتشر كرده بود.

ليندلوف از اين روز به‌عنوان يكي از بدترين روزهاي زندگي اش ياد مي كند و مي‌گويد:درست مثل اين بود كه شما يك سال براي همسرتان يك ميهماني را برنامه‌ريزي كنيد تا او را غافلگير كنيد و در آخرين لحظه يكي از دوستان همه چيز را بر هم بزند.

البته شبكه اي بي سي سايت متخلف را مجبور كرد تا اين مطلب را از سايت پاك كند اما ديگر كار از كار گذشته بود و داستان تقريبا در تمامي سايت‌هاي مربوط به علاقه‌مندان اين سريال وجود داشت.

ليندلوف و كيوز هنوز هم نمي‌دانند اين اتفاق چطور رخ داد و چه كسي مسبب اين موضوع بود، اما در ماه‌هاي آتي و در جريان توليد فصل چهارم اقداماتي صورت گرفت تا از وقوع اتفاقات مشابه جلوگيري شود ولي در روز 19 مي سال 2008 سرو كله همان دوست قديمي دوباره پيداشد و بار ديگر داستان كامل اپيزود نهايي فصل چهارم از ابتدا تا به انتها در اينترنت خودنمايي كرد. كيوز درباره اين قدرت نمايي مي‌گويد: واقعا افتضاح بود اما ما ديگر كاري به كارش نداشتيم و حتي قضيه را پيگيري هم نكرديم.

لفظ spoiler كه اكنون از آن براي توضيح اقدامي كه اين علاقه‌مند عجول سريال گمشدگان انجام داده است، استفاده مي شود تا چند سال قبل لغتي كاملا كم كاربرد در زبان انگليسي بود ولي حالا بهترين معادل براي آن مي‌تواند اطلاعات ممنوعه در دنياي فيلم و سريال و يا حتي كتاب باشد. اين لغت اكنون بخشي از فرهنگ معاصر شده است و هر كسي كه علاقه‌اي به يكي از اين مقولات داشته باشد قطعا در هفته يكي- دو بار با آن در اينترنت مواجه خواهد شد.

در اين امر لازم نيست كه همه چيز را در سايت‌هاي شخصي جست‌وجو كنيد چرا كه برخي از رسانه‌ها هم در اين روزها عاملي براي افشاي داستان كتاب‌ها و فيلم‌ها شده‌اند. براي مثال در سال قبل يكي از سايت‌هاي اينترنتي چند صفحه از آخرين كتاب هري پاتر به نام هري پاتر و قديس‌هاي مرگبار را منتشر كرد اما كساني كه واقعا داستان را براي علاقه‌مندان لو دادند روزنامه‌هاي نيويورك تايمز و بالتيمور سان بودند كه در نقدهاي زودهنگام بخشي از داستان را در اين نقدها منتشركردند.

اين مشكل تازه اينترنتي مدافعاني نيز دارد و برخي معتقدند افرادي كه نمي‌توانند براي اطلاع از داستان اپيزود بعدي سريال گمشدگان و يا داستان فيلم پرونده هاي مجهول انتظار بكشند با مراجعه به سايت‌هايي كه داستان اين فيلم و يا اين اپيزود سريال را پيشاپيش پخش مي‌كنند كنجكاوي خود را از بين مي‌برند.

ايزابل روي مدير يكي از همين سايت‌هاي رفع كنجكاوي(!)معتقد است: اين سايت‌ها براي كساني است كه نمي‌توانند كتابي را به پايان برسانند، بدون اينكه صفحه آخرشان را در ميانه راه بخوانند! ما در دنيايي زندگي مي كنيم كه انتظارات مردم مثل گذشته نيست و برخي خواهان پاسخ فوري هستند، البته بايد اذعان كرد كه تعداد اين افراد در دنيا رو به افزايش است چرا كه سايتي كه خانم روي مديريت آن را بر عهده دارد و تنها در آن مي‌توان اطلاعاتي در مورد داستان سريال‌ها و فيلم‌هاي نمايش داده نشده پيدا كرد تنها در ماه مي 25 ميليون بازديد كننده داشته است.

اكنون جمع گردانندگان اين سايت‌هاي به ظاهر كوچك بزرگان هاليوودي و شبكه‌هاي تلويزيوني جهان را مبارزه مي‌طلبند و حتي باعث شده‌اند تا شيوه كار برخي از استوديوها و شبكه هاي تلويزيوني درارائه محصولاتشان تغيير كند. اما اينكه اين اطلاعات چگونه به دست اين افراد مي‌رسد يكي از رازهاي بزرگ جهان است هر چند كه فاش شدن داستان‌ها و جزئيات در هر استوديو و شبكه‌اي ديده مي‌شود وگاهي تهيه‌كنندگان اجرايي و مدير برنامه‌ها خودشان از عوامل اصلي ماجرا هستند چرا كه دوست دارند پيش از اكران فيلم و يا به روي انتن رفتن آخرين اپيزود از عكس‌العمل علاقه‌مندان باخبر شوند.

برخي نيز اين سايت‌ها را به عنوان نوع مدرني از گزارش‌هاي مصرف محصولات سرگرم كننده مي‌دانند. براي نمونه افرادي كه از تماشاي فيلم‌هاي دهكده و يا بانويي در آب نايت شيامالان به شدت سرخورده شده‌اند اطلاع از داستان فيلم نمي‌تواند چندان بي منطق جلوه كند و از آن گذشته سايت‌هايي كه دست به اين اقدام مي‌زنند بخشي از تجارت چند صد ميليارد دلاري بازار محصولات سرگرم‌كننده محسوب مي شوند، بسياري از علاقه‌مندان پروپاقرص دست به هر كاري مي‌زنند تا از داستان فيلم بعدي در سري فيلم‌هاي
اسپايدر من ويا بتمن اطلاعاتي كسب كنند و در عين حال از ميزان صداقت استوديو نسبت به داستان كسب اطلاع كنند.

اما نبايد انتظار داشت كه خالقان آثار هنري هم چنين نگاهي به اين مقوله داشته باشند.جي جي آبرامز خالق سريال‌هاي محبوبي چون آلياس و يا گمشدگان رشد اين سايت‌ها را بسيار خطرناك و هشدار دهنده مي‌داند و حتي در پاسخگويي به اين پديده تازه ولي مخرب فيلمي ساخته است. فيلم او كلاور فيلد نام دارد و در آن مضراتي كه تجربه چيزهاي مختلف از سوي مردم مي تواند در بر داشته باشد در قالب يك هيولا به تصوير كشيده شده است.

آبرامز اكنون مشغول ساخت قسمت جديدي از سري فيلم‌هاي سفر ستاره اي است و طبيعي است كه فشارهاي زيادي به او براي افشاي بخش‌هايي از داستان وارد مي شود. آبرامز تاكيد دارد كه مطلع شدن از جزئيات داستان فيلم يك نكته است و شيوه استفاده از آن در فيلم نكته‌اي كاملا متفاوت، بنابراين انتشار برخي از جزئيات داستان فيلم چندان ايرادي ندارد و حتي مي‌تواند به موفقيت فيلم ويا اپيزودي از سريال كمك كند.

تلاش‌ها براي كسب اين اطلاعات هميشه از راه هاي منطقي صورت نمي‌گيرد و برخي از گردانندگان اين سايت‌ها به واقع تبهكار هستند و به هر راهي براي كسب اطلاعات در مورد فيلم مورد علاقه شان دست مي‌زنند. يكي از نمونه‌ها مربوط به فيلم ترانسفورمرز مي شود كه تهيه‌كنندگان فيلم در حين توليد فيلم با بيش از 7000 بار تلاش هكرها براي كسب اطلاعاتي در مورد طراحي روبات‌هاي قهرمان فيلم روبه‌رو شدند و زماني كه هيچ كس نتوانست اطلاعاتي در مورد داستان فيلم جديد اينديانا جونز و قلمرو جمجمه كريستال به‌دست آورد سرانجام سارقي به دفتر توليد فيلم دستبرد زد و كامپيوتر و فايل‌هاي موجود در آنجارا به سرقت برد تا تهيه‌كنندگان فيلم را نااميد كند.

از طرفي تهيه‌كنندگان و كارگردانان هم پس از رشد ناگهاني اينترنت در اواخر دهه 1990 حالا با شيوه‌هايي واقع گرايانه با اين مسئله برخورد مي‌كنند. در آن سال‌ها هري نوولز كه نقدهايي را پيش از اكران در سايت شخصي‌اش منتشر مي‌كرد به‌عنوان دشمن شماره يك استوديو‌ها معرفي شده بود اما با گذشت زمان و افزايش محبوبيت نوولز و نوشته‌هايش حالا او يكي از ميهمانان اصلي اكران هاي افتتاحيه فيلم‌هاي مهم جهان است.

همچنين استوديوها با انتشار اطلاعات پيش از اكران در مواردي روند درز كردن اطلاعات فيلم‌ها را كنترل مي‌كنند. براي مثال پيتر جكسون و كوين اسميت كه در بين كاربران اينترنتي از طرفداران زيادي برخوردار هستند از هم اكنون پايگاه هاي اينترنتي متعددي را براي تبليغ در مورد فيلم جديد هابيت از گيلرمو دل‌تورو ايجاد كرده‌اند. دل تورو در مورد اين همكاري تازه مي گويد:شايد درصورتي كه شما 80 درصد داستان فيلم‌تان را شخصا لو دهيد حفظ 20 درصد باقي مانده كه از نظر شما حساس است بسيار آسان‌تر باشد و براي فيلمي مثل هابيت كه داستان آن براي برخي در حكم انجيل است همه چيز بايد پيشاپيش شفاف باشد و آنها بايد بدانند كه شما در چه مسيري گام برمي‌داريد.

ورايتي -12 ژوئن2008

تاريخ درج: 2 تير 1387 ساعت 09:13 تاريخ تاييد: 2 تير 1387 ساعت 12:33 تاريخ به روز رساني: 2 تير 1387 ساعت 12:29
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن