تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815892431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش تکان دهنده «لس آنجلس تایمز» از معضل اعتیاد در ایران: هیچ کس در خیابان هنگام پیاده روی از گزند مواد فروشان در امان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گزارش تکان دهنده «لس آنجلس تایمز» از معضل اعتیاد در ایران: هیچ کس در خیابان هنگام پیاده روی از گزند مواد فروشان در امان نیست
روزنامه امریکایی «لس آنجلس تایمز» با انتشار گزارشی به معضل اعتیاد در ایران پرداخته است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-این روزنامه می نویسد:«زیر پل عابر پیاده لابلای درختان و چمباتمه زدن های معتادان این ها تصاویر آشنایی برای شهروندان ایرانی هستند. بغرنج تر آن که حتی پزشکان و پرستاران نیز مصرف کننده هستند. مشکل مواد مخدر در ایران به یک بیماری همه گیر ملی تبدیل شده است. مقام های وزارت بهداشت و پزشکان محلی می گویند که فقرا به علاوه ثروتمندان، سکولارها و هم چنین برخی  از افراد مومن هم اسیر مواد مخدر هستند از جمله شیشه و مواد توهم زای مصنوعی تا مواد مخدر سنتی از جمله هروئین و تریاک. دکتر «حسن رضوی» رییس مرکز توانبخشی کوچکی در غرب تهران می گوید:«هیچ کس در جامعه مصون نیست. حتی فرزندان برخی از روحانیون نیز به کلینیک های ما مراجعه می کنند». 


این روزنامه امریکایی اشاره می کند که دفتر سازمان ملل متحد می گوید که ایران از نظر جرایم مرتبط با مواد مخدر یکی از بزرگترین کشورهای دارای بحران اعتیاد در دنیا است.


 لس آنجلس تایمز می نویسد:«مقام های وزارت بهداشت تخمین می زنند که ۲.۲ میلیون معتاد به مواد محدر در سرتاسر ایران ۸۰ میلیونی وجود دارند که ۲.۷۵ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند اما پزشکان می گویند امار و ارقام واقعی بیش از این میزان است. مقایسه ای میان تعدادمعتادان در ایران با امریکا جالب توجه است. در امریکا حدود ۲۱.۶ میلیون نفر با مشکل سوء مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند که ۶.۸ درصد از جمعیت چند صد میلیونی آن کشور را تشکیل می دهند». 


لس آنجلس تایمز اشاره می کندکه یک دلیل عده برای معضل مواد مخدر در ایران در دسترس بودن آن است. این روزنامه می نویسد:«ایران در مسیر نقل و انتقل خشخاش که منبع اصلی تهیه تریاک و هروئین است از افغانستان به اروپا قرار دارد. علاوه بر آن پزشکان معتقدند که رکود اقتصادی بدنبال تحرمی های بین المللی باعث ایجاد حس سرخودرگی اجتماعی در سالیان اخیر شده است که خود باعث گرایش بیش تر جمعیت به سوء مصرف مواد محدر شده است. 


این روزنامه اشاره می کند که در میان جوانان ثروتمندتر ایرانی استفاده از امفتامین ها برای مثال، شیشه یکی از روش های از دست دادن وزن، تمرکز بر روی امتحانات  یا شاد شدن در پارتی ها قلمداد می شود و مصرف می شود. 


اقای رضوی در ادامه این گزارش اشاره می کند که بیکاری حتی در میان طبقات تحصیلکرده جامعه و احساس عدم رضایت از زندگی در کنار تحریم ها و انزوای بین المللی همگی از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش میزان گرایش جوانان ایرانی به سوی اعتیاد بوده اند. لس تایمز می  نویسد:«در مرکز شهر تهران خرده فروشان از کلمه دارو برای مواد استفاده می کنند. عرضه یک روز تریاک در روز کمتر از یک دلار هزینه دارد آن هم در جایی که میانگین پول در اخیتار یک فارغ التصیل دبیرستانی در ایران در حدود ۱۰ دلار در روز است. هر چند بسیاری از معتادان در اران دارای شغل و زندگی هستند اما پیدده معتادان بی سرپناه با وضعی ژولیده نیز در شهرهای ایران رایج شده است. 


این روزنامه در ادامه اشاره می کند که متاسفانه عرضه داروی متادون برای ترک اعتیاد در بازار سیاه و قیمت بالاتر آن از قیمت تعیین شده وزارت بهداشت نیز یک علت دیگر در تحریک معتادان و  قاچاقچیان به خرید و فروش متادون در بازار سیاه است. اقای رضوی می گوید که بیمارانش را مدیران شرکت های دولتی، معلمان، کارگران حقوق بگیر، هنرمندان و بازیگران تشکیل می دهند.  
این روزنامه هم چنین اشاره  می کند که برخی نیز باور دارند که یک علت رشد معضل اعتیاد به مواد مخدر در ایران یک به دلیل دسترسی محدود تر به مشروبات الکلی است.  








۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن