تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799054420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل لس آنجلس تایمز از موضع ایران در قبال برجام پس از پیروزی ترامپ


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


کارشناسان به لس آنجلس تایمز درباره موضع ایران در قبال برجام پس از پیروزی ترامپ می گویند
تحلیل لس آنجلس تایمز از موضع ایران در قبال برجام پس از پیروزی ترامپ
روزنامه امریکایی «لس آنجلس تایمز» با انتشار گزارشی با طرح این موضوع که روحانی گفته است که نمی خواهد توافق هسته ای لغو شود می نویسد:«حسن روحانی» رییس جمهوری ایران در روز یکشنبه در مجلس آن کشور سخنرانی ای را در برابر نمایندگان ایراد کرد.
روز نو : روزنامه امریکایی «لس آنجلس تایمز» با انتشار گزارشی با طرح این موضوع که روحانی گفته است که نمی خواهد توافق هسته ای لغو شود می نویسد:«حسن روحانی» رییس جمهوری ایران در روز یکشنبه در مجلس آن کشور سخنرانی ای را در برابر نمایندگان ایراد کرد.

تحلیل لس آنجلس تایمز از موضع ایران در قبال برجام پس از پیروزی ترامپ

به گزارش سايت روزنو، این روزنامه می نویسد:«روحانی در این سخنرانی از تمدید ۱۰ ساله تحریم ها علیه ایران از سوی قانونگذاران امریکایی به شدت انتقاد کرد  و گفت که این موضوع سبب تضعیف برجام می شود اما تاکید کرد که ایران قصد ترک توافق هسته ای را ندارد. تحریم های ده ساله ای که از سوی سنا مورد تایید قرار گرفتند بسته ای طولانی مدت و بلند بالا زا تحریم های تجاری ، حوزه انرژی، دفاعی و بانکی علیه ایران را در بر می گیرند. 
روحانی و اوباما هر دو برجام را دستاورد سیاست خارجی خود می دانستند اما آینده این توافق اکنون هم از جانب تندروها در داخل ایران و هم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا در معرض خطر قرار گرفته است. ریس جمهوری میانه روی ایران در پاسخ به منتقدان داخلی توافق هسته ای که می گویند این توافق مزایای اقتصادی نداشته است با ارامش پاسخ داد. اقتصاد ایران یک سال پس از لغو محدودیت های تجارت بین المللی و فروش نفتی آن کشور در حال تلاش برای احیای مجدد است. روحانی گفت که مزایای توافق هسته ای برای همه روشن است اکنون ایران طبق مفاد قرارداد هسته ای می تواند به هر جایی که ممکن باشد نفت صادر کند هم چنین حمل و نقل بین المللی ارزان تر و امضای بسیاری از قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری خارجی نیز از نظر او از مزایای توافق هسته ای بوده اند». 
این روزنامه در ادامه می نویسد:«تحریم های یکجانبه امریکا علیه ایران در حوزه برنامه موشکی  است. دولت ایران اما معتقد است که این موضوع که به محدود شدن دسترسی ایران به معاملات دلاری نیز می انجامد نقض روح برجام است. هر چند که دولت امریکا چنین نظری را ندارد. «نادر کریمی جونی» تحلیلگر مستقل در تهران می گوید:«فارغ از آن چه دولت امریکا بگوید یا نگوید دولت ایران از توافق هسته ای عدول نخواهد کرد و دلیل آن نیز ساده است چرا که ایران اکنون گزینه در دسترس بهتری ندارد». 
لس آنجلس تایمز با اشاره به این که مجلس سنای امریکا با ۹۹ رای موافق و بدون رای مخالف تحریم های ده ساله علیه ایران را تمدید کرد اشاره می کند که رییس جمهوری امریکا مخالف تمدید قانون تحریم هاست اما آن را وتو نمی کند. این روزنامه می افزاید:«این در حالیست که مقام عالی رهبری ایران نیز موضع اخیر امریکا را نقض برجام دانسته اند و بر شدت اظهارات ضد امریکایی خود افزوده اند. رسانه های  ایران نیز روز یکشنبه گزارش دادند که ۱۴۵ نفر از نمایندگان مجلس ایران که نیمی از مجلس ۲۹۰ نفره را تشکیل می دهند درخواست تحریم کالاهای امریکایی را ارائه کرده اند. 
در صورت تصویب این طرح می توان گفت که قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری ایران با بوئینگ برای ارتقای ناوگان مسافربری هوایی اش به مخاطره می افتد. اخیرا نیز در مجلس زمانی که روحانی گفت کمیته ویژه ای از سوی شورای امنیت ملی ایران برای ارائه گزارش درباره اجرای توافق هسته ای تشکیل شده است محافظه کاران در مجلس شعار مرگ بر امریکا سر دادند. 
با این حال، توافق هسته ای هنوز در ایران محبوب باقی مانده است را که سبب کاهش انزوای دیپلماتیک و در پایتخت های غربی سبب افزایش امید برای همکاری با تهران درباره سایر مسائل از جمله مبارزه با داعش در سوریه شده است. در هفته های پیش از مراسم تحلیف ترامپ، مقام های دولتی ایران و امریکا به دنبال تقویت برجام برآمده اند. «جان برنان» رییس سیا هفته گذشته گفت که اگر ترامپ برجام را لغو کند حماقت بزرگی را مرتکب شده است و ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز اخیرا گفته بود که سیاست مجازات یکجانبه امریکا علیه ایران شکست خورده است. البته او اشاره کرده بود که ایران گزینه های جایگزینی ندارد». 
لس آنجلس تایمز اشاره می کند که بسیاری از تحلیلگران باور دارند که مخاطرات کناره گیری از اجرای مفاد برجام برای ایران بسیار بالاست و در این باره می نویسد:«ایران در یک سال گذشته صادرات نفت خود را به میزان دو برابر در روز افزایش داده و به ۲.۶ میلیون بشکه در روز رسانده است. محافظه کاران که از توافق هسته ای انتقاد می کنند بی سر و صدا در حال بهره مندی از مزایای افزایش تجارت با کشورهای خارجی هستند». 
لس آنجلس تایز اشاره می کند که علیرغم شعارهای ضد ایرانی ترامپ ؤ اعضای دولت او از جمله ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع و ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی او، بریتانیا، آلمان، چین و دیگر امضاکنندگان توافق هسته ای از تداوم برجام حمایت می كنند. این روزنامه اشاره دارد که حتی ژنرال متیس نیز گفته که اگرچه مخالف توافق است اما معتقد است که در حال حاضر برای پاره کردن آن خیلی دیر شده است. به گزارش روزنو،«علی واعظ» پژوهشگر گروه بین المللی بحران می گوید:«ایرانیان می دانند که در صورتی که باعث رنجش جامعه بین المللی شوند این موضوع می تواند مشکلات زیادي را ایجاد کند و در واقع گل به خودی خواهد بود. در صورتی که تهران تصمیم بگیرد تا پیش از قدرت گرفتن ترامپ برجام را تضعیف کند این یک اشتباه تاریخی بزرگ خواهد بود». 






تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن