تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816833916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دیوان محاسبات: گزارش‌های صداوسیما کاریکاتوری‌ شده‌اند/ پژوهشگران گاهی دچار جوزدگی می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: رییس دیوان محاسبات: گزارش‌های صداوسیما کاریکاتوری‌ شده‌اند/ پژوهشگران گاهی دچار جوزدگی می‌شوند
متاسفانه صداوسیما در گزارش‌های خود یک بخش را که می‌تواند مُعضل یا ویژگی مثبت مورد پسند یک جریان باشد، با درشت‌نمایی به تصویر می‌کشد، به عنوان مثال اگر گزارشی از وضعیت اشتغال در کشور می‌دهد آمار شهرهایی که سطح اشتغال آن‌ها پایین‌تر است را همچون بخش‌هایی از یک کاریکاتور درشت‌تر کرده و بر روی آن تاکید می‌کند.
 رییس دیوان محاسبات با بیان اینکه گزارش‌های صداوسیما کاریکاتوری شده‌اند، گفت: متاسفانه صداوسیما در گزارش‌های خود یک بخش را که می‌تواند مُعضل یا ویژگی مثبت مورد پسند یک جریان باشد، با درشت‌نمایی به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایلنا، عادل آذر امروز در پنجمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری با تبریک هفته پژوهش عنوان سخنرانی خود را «روش‌شنایی‌های نوپدید در حوزه تحقیقات پارلمانی یا تحقیقات سیاست‌پژوهی» عنوان کرد و گفت: با توجه به اقتضائات و شرایط موجود در حوزه پارلمانی نمی‌توان روش‌های جدید را کشف و در حوزه سیاست‌گذاری اجرا کنیم اما در عین حال باید در این تحقیقات ابداعاتی نیز وجود داشته باشد که از آن به عنوان «نوپدید» نام می‌بریم.

رئیس دیوان محاسبات افزود: در حوزه قانونگذاری با پیچیدگی‌هایی روبرو هستیم؛ پیچیدگی رفتاری بدین معنا که گروه‌ها و فضاهای تحلیلی و تصمیم‌گیری مختلف در قانونگذاری دخالت می‌کند البته این معضل و بسیاری از معضلات دیگر در این حوزه فقط خاص ایران نیست چرا که سیاست زدگی و اعمال سلایق و علایق توسط گروه‌های مسلط در همه جای دنیا وجود دارد اما سوال این است پژوهشگر حوزه پارلمان چطور می‌تواند بر این امور غلبه کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه پژوهشگران گاهی تحت تأثیر شرایط قرار گرفته و به نوعی دچار جوزدگی می‌شوند، گفت: بار‌ها در کمیسیون‌ها دیده‌ایم که یک پژوهشگر متأثر از فضای جلسه یا فضای فکری نمایندگان گزارشی را ارائه می‌دهد.

آذر با تأکید بر اینکه دنیا ساز و کاری برای غلبه به این موضوع و انجام تحقیقات خوب و صادق پیدا کرده است، گفت: ویژگی‌های شخصیتی پژوهشگر و ابزارهایی که به دست پژوهشگر می‌دهند (مکانیزم پژوهشی) از جمله این سازو کار‌ها هستند.

وی در توضیح ویژگی‌های شخصیت پژوهشگر، گفت: این ویژگی در قالب اصول اخلاق حرفه‌ای پژوهشی تعریف می‌شود لذا اگر بگویم مهم‌ترین ویژگی یک پژوهشگر خوب در این فضای سیاست زده و مشکلات موجود چیست قطعا می‌گویم شجاعت و استقلال فکری اصلی ‌ترین ویژگی چنین پژوهشگری است.

آذر با بیان اینکه اگر پژوهش‌گر شجاعت و استقلال فکری نداشته باشد، دچار گزارش‌های کاریکاتوری شده یا گزارش‌هایی مورد پسند گروه حاکم یا اکثریت مجلس ارائه خواهد کرد، گفت: معتقدم پژوهشگر باید خود را از عوامل تاثیرگذار بر کار و تفکرش جدا کرده و گزارش‌های او عاری از این تاثیرگذاری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های صداوسیما کاریکاتوری شده‌اند در حالی که این رسانه باید در نقش یک پژوهشگر اصیل و صدیق ظاهر شود، افزود: متاسفانه صداوسیما در گزارش‌های خود یک بخش را که می‌تواند مُعضل یا ویژگی مثبت مورد پسند یک جریان باشد، با درشت‌نمایی به تصویر می‌کشد، به عنوان مثال اگر گزارشی از وضعیت اشتغال در کشور می‌دهد آمار شهرهایی که سطح اشتغال آن‌ها پایین‌تر است را همچون بخش‌هایی از یک کاریکاتور درشت‌تر کرده و بر روی آن تاکید می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دنیای پیشرفته «اصول اخلاق پژوهشی» را تدوین و برای آن مکانیزم ارائه کرده‌اند، گفت: در این جهان تقریبا پژوهش‌های تطبیقی منسوخ شده‌اند اما ۳ ویژگی «استواری در مقابل تلاش‌ها»، «معتبر بودن» و «قابل اعتماد بودن» را به عنوان ویژگی‌های اصلی یک پژوهش خوب معرفی کرده‌اند.


تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 19 December 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن