تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816675599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف بزرگ بانوان والیبالیست؛ تجربه جهانی :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: هدف بزرگ بانوان والیبالیست؛ تجربه جهانی
ندا چملانیان ستاره تیم ملی والیبال بانوان در آستانه مسابقات انتخابی قهرمانی جهان از علت تغییرات عمده در والیبال بانوان، شرایط لیگ و اهداف آینده بانوان برای موفقیت های بیشتر می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال بانوان ایران امسال موفق شد یکی از بهترین سال های خود را پشت سر بگذارد و برای اولین بار مرزهایی را جا به جا کرد که تا به حال در تاریخ والیبال بانوان بی سابقه بوده است. حضور در جمع 8 تیم و کسب عنوان پنجمی آسیا در دو تورنمنت پی در پی اتفاق بسیار مهمی بود که تیم ملی امسال تجربه کرد. بانوان والیبالیست سال جاری و سال آینده مسابقات بسیار مهمی دارند که این بار اهداف جدیدی برای آن دارند که حضور در مسابقات جهانی و کسب سکو شاید از جدیدترین آن باشد.
ندا چملانیان ستاره اصفهانی تیم ملی والیبال بانوان در گفت و گویی از جزئیات موفقیت های تیم ملی و اهداف آینده خودشان می گوید:
* امسال تیم ملی سال فوق العاده را پشت سر گذاشت، چه طور به شما گذشت ؟
خیلی خیلی تغییرات زیادی داشتیم. سالن در اختیار تیم بانوان قرار داده شد، مربی خارجی آوردند و به اردوهای خارجی رفتیم که هر کدام از آنها تاثیرات بسیار زیادی داشتند. حضور مایدا، مربی اسلونیایی تیم ملی خیلی موثر بود که او توانست سیستم جدیدی را در تیم ملی نهادینه کند. ما قبل از این به یک سبکی بازی می کردیم که مربیان قبل قصد داشتند آن را تغییر بدهند اما او آمد و فقط در همان سبک تیم را تقویت کرد. در کنار تمام این اتفاقات امسال یکی از بهترین سال هایی بود که تیم ملی هم خیلی یکدست بود و هم یک دل که این موضوع به نظر من بی سابقه بود.
* چه اتفاقی افتاد که این شدت از همدلی و انگیزه در تیم ایجاد شد ؟
اگر بخواهم دلیل واضحی بگویم واقعا شاید خودم هم ندانم اما شرایط تیم طوری بود که ما هر سال از گروه بالا می رفتیم و معمولا با قزاقستان یا چین تایپه بازی می کردیم اما معمولا شکست می خوردیم و هشتم می شدیم اما این بار ما بچه ها خودشان را باور داشتند و رفتیم برای برد. ما برای اولین بار همراه مایدا به اسلونی رفتیم و با بازی کشورهای مطرح از نزدیک آشنا شدیم و آنجا بود که متوجه شدیم، نه آنها هم کار عجیبی نمی کنند. مثل بقیه تمرین می کنند، بازی می کنند اما خودشان را باور دارند. ما با اتریش و اسلونی بازی کردیم و دیدیم نه، این خبرها نیست که وای چه تمرینی می کنند یا همچین چیزهایی. این موضوع بسیار مورد انگیزه برای ما شد.
* این تفاوت سیستم ها در چه بود که قبل ها معمولا جواب مثبت نمی داد ؟
ما در والیبال بانوان دو نوع سیستم داریم که مرسوم به سیستم اروپایی و آسیایی است. سیستم آسیایی مبتنی بر سرعت و کارهای تاکتیکی است که معمولا بازیکنان سرعتی نقش مهمی دارند اما در سیستم اروپایی قدرت نقش بیشتری دارند. ما کار خاصی انجام ندادیم و تنها کاری که کردیم در سیستم سابق قوی تر شدیم و نیاز به تغییرات نبود.
* پس می توانیم امیدوار باشیم که خانم ها هم مثل آقایان آسیا را فورا فتح کنند و رفته رفته به فکر درخشش در جهان باشیم ؟
تفاوتی که والیبال خانم ها با آقایان دارد این است که تمام قدرت های دنیا در آسیا هستند. چین، کره و ژاپن 3 تیم آسیایی هستند که جزو برترین قدرت های جهان هم به شما می روند و ما باید با آنها مقابله کنیم تا قهرمانی قاره را به دست بیاوریم اما در آقایان این طور نیست و تیم های آسیایی در جهان حرفی برای گفتن ندارند. با این حال ما تلاش می کنیم و هدف مان این است که شرایط را از این که هست خیلی بهتر کنیم.  


* به حضور تیم ملی بانوان در مسابقات جهانی خوشبین می توان بود؟
این اولین دوره است که ما قصد داریم در مسابقات انتخابی جهانی شرکت کنیم و می رویم که سهمیه را کسب کنیم. این طور نیست که فقط حضور داشته باشیم و از رقبا بترسیم. باور تیم بسیار بالا رفته است و رفته رفته هدف های تیم تغییر پیدا می کند اما برای رفتن به مسابقات جهانی باید زمان مناسب داشته باشیم و با بهترین های جهان در آسیا بازی کنیم که این کمی کار را سخت می کند.
* والیبال بانوان ایران چه زمانی به صدر آسیا خواهد رسید ؟
ببینید ما چند سال است که به فکر استعدادیابی و تشکیل تیم های پایه افتاده ایم در حالی که رقبای ما سال ها است که این کار را انجام می دهند. در مسابقات AVC کاپ که حضور داشتیم من با بازیکنان تیم ژاپن صحبت می کردم همه آنها 17 – 18 ساله بودند و مدیران آنها می گفتند برای المپیک 2020 برنامه دارند. ما سال 86 اولین تیم نوجوانانی بودیم که تشکیل شدیم و کار والیبال بانوان از رده های پایه شکل گرفت. باید این زمان را مقایسه کرد با شرایطی که تیم های دیگر دارند اما با تمام این اتفاقات ما امیدوار هستیم که هر چه زودتر به موفقیت برسیم.
* شما خودتان چه طور به تیم ملی راه پیدا کردید؟ من همراه تیم اصفهان در مسابقات کشوری بودیم که مربی تیم دانش آموزی همان مربی ما بود که وقتی از فدراسیون اطلاعیه دادند که برای جذب استعدادها بازیکنان مستعد را از استان ها معرفی کنید، من به همراه چند تن از دوستانم به اردو آمدیم، تست دادیم که در نهایت عضو تیم ملی شدیم. اولین مسابقاتی که ما رفتیم قهرمانی نوجوانان آسیا در فیلیپین بود.
* به نطر می رسید لیگ بانوان برای امسال با اقبال بیشتری رو به رو شود.
الان لیگ 7 تیم دارد که 7 تیم بسیار خوب است. بازیکنان در اکثر تیم ها پخش هستند و بازی های بسیار خوبی می بینیم و به نظر من این با کیفیت ترین لیگی است که تا به حال داشته ایم. البته چند تیم مثل شهرداری ارومیه هم قصد داشتند تیم داری کنند که موفق نشدند اما در حال حاضر لیگ خوبی داریم.
* اما امکانش هم بود بهتر شود، این طور نیست ؟
قطعا. البته باید در نظر داشت که وضعیت اقتصادی تیم ها نسبت به گذشته شرایط خوبی ندارد و بسیاری هم قصد تیم داری داشتند اما امکان پذیر نبود. ضمن اینکه تعداد تیم ها معیار یا ملاک لیگ خوب نیست. کشوری مثل اندوزی که والیبال مطرحی ندارد 18 تیم در لیگ والیبال بانوانش بازی می کنند اما کشوری هم مثل چین تایپه که همیشه در جمع 5 تیم اول آسیا است لیگ آن فقط 4 تیم دارد. بازیکنان این تیم معمولا در تایلند و ترکیه بازی می کنند.
* شما یا سایر بازیکنان ایرانی شرایط لژیونر شدن دارند ؟
من خودم امسال از اندونزی پیشنهاد داشتم اما نرفتم. حتی سال گذشته اربیل عراق هم چند بازیکن از ایران می خواست که من باز هم پیشنهادات آنها را قبول نکردم. من زیاد از سطح لیگ های آنها مطلع نبودم و دوست داشتم پیشرفت کنم نه اینکه آنجا بروم و هیچ پیشرفتی هم نباشد.

13:32  1395/09/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن