تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817038601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودکشي رسانه‌هاي عربي و غربي براي تروريست‌هاي حلب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خودکشي رسانه‌هاي عربي و غربي براي تروريست‌هاي حلب
حلب به كانون توجه‌هاي جهاني تبديل شده، در حالي كه طرفداران مقاومت از اين پيروزي سرنوشت ساز غرق در شادي هستند دشمنان مقاومت تلاش مي‌كنند با سمپاشي‌هاي رسانه‌اي اين پيروزي را تلخ كنند.


حلب به كانون توجه‌هاي جهاني تبديل شده، در حالي كه طرفداران مقاومت از اين پيروزي سرنوشت ساز غرق در شادي هستند دشمنان مقاومت تلاش مي‌كنند با سمپاشي‌هاي رسانه‌اي اين پيروزي را تلخ كنند. هر چند ناظران تأكيد دارند حناي اين رسانه‌ها ديگر رنگي ندارد و حملات تبليغاتي آنها نخواهد توانست واقعيت بر روي زمين را تغيير دهد.

به گزارش جوان، نگاهي به عملكرد رسانه‌هاي عربي و غربي نشان مي‌دهد كه آنها هنوز نتوانسته‌اند شكست گروه‌هاي مسلح تحت حمايت خود را در نبرد حلب هضم كنند. دستگاه‌هاي رسانه‌اي غربي و عربي تصاويري گسترده از آنچه قتل‌عام غيرنظاميان در حلب مي‌خوانند منتشر كرده‌اند. شبكه‌هاي خبري بي‌بي سي، سي ان ان و غيره طي چند روز گذشته به نقل از منابع ناشناس و مجهول بارها مدعي شدند كه بيش از 80 غيرنظامي از جمله 18 زن و كودك توسط ارتش سوريه در شرق حلب به صورت ميداني اعدام شدند. به رغم جنجالي كه درباره قتل عام غيرنظاميان در حلب منتشر شده هيچگونه سند و شاهدي در اين زمينه وجود ندارد و تصاويري كه منتشر شده‌اند جعلي هستند. حملات تبليغاتي و استفاده از اخبار و تصاوير جعلي عليه محور مقاومت تنها به رسانه‌هاي دسته جمعي محدود نمي‌شود، بلكه در شبكه‌هاي مجازي مثل توئيتر و فيس‌بوك اين حملات به مراتب بيشتر هستند چراكه انتشار و جعل اخبار در اين شبكه‌ها آسان‌تر و سريع‌تر صورت مي‌گيرد. براي مثال يك اكانت با عنوان «بحرا الاشواق» در توئيتر با انتشار عكسي از دختر بچه كه در حال دويدن در خيابان است، نوشته: «تمام خانواده اين دختر كشته شده‌اند و او براي زنده ماندن در حال فرار است. اين هاليوود نيست. اين سوريه واقعي است. حلب را نجات دهيد. » اما خيلي زود مشخص شد كه عكس منتشر شده از از ويديو كليپ يك خواننده لبناني به نام «هيبا» برداشته شده است. اما آنچه باعث تعجب ناظران شده جعلي بودن اين اخبار نيست بلكه حجم گسترده بازنشر و بازتاب اين تصاوير جعلي حتي در رسانه‌هاي حرفه‌اي است. رابرت فيسك، تحليلگر سرشناس انگليسي در روزنامه انگليسي اينديپندنت با اشاره به حمايت رسانه‌اي غرب از معارضان و ارائه آمار غلط و اغراق‌آميز از تعداد غيرنظاميان حاضر در حلب، گفته است كه كشورهاي غربي از جمله امريكا، بريتانيا و اعراب خليج فارس از «معارضان» حمايت كرده و زماني كه آنها حلب را اشغال كردند اين چنين اخبار غم‌باري از اين شهر گزارش نشد، زيرا سعي مي‌كردند معارضان را «افراد خوب» و نيروهاي دولت سوريه را «افراد بد» نشان دهند.

رسانه‌هاي غربي و عربي همچنين تلاش دارند نقش نيروهاي ارتش سوريه را در اين نبرد كم نشان دهند و مي‌گويند اگر كمك‌هاي روسيه و ايران نبود، دولت سوريه نمي‌توانست حلب را به صورت كامل به تسلط خود در آورد. ناظران نقش ايران و روسيه را كم اهميت نمي‌دانند اما رويكرد اين رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار مي‌دهند و مي‌گويند رسانه‌ها بخش‌هاي مهمي از واقعيت را نشان نمي‌دهند و نمي‌گويند اگر حمايت گسترده امريكا، دولت‌هاي اروپايي، تركيه، قطر و عربستان نبود و آنها از سرتاسر جهان تروريست‌ها را به سوريه گسيل نمي‌كردند اين كشور الان با اين همه ويراني مواجه نبود.
 
ادلب، مقصد بعدي
حالا كه نبرد حلب تمام شده است نيروهاي مقاومت خود را براي مرحله آتي جنگ در سوريه آماده مي‌كنند. منابع نزديك به مقاومت، استان ادلب واقع در غرب استان حلب را هدف بعدي نيروهاي مقاومت اعلام كرده‌اند. فارس به نقل از يك منبع آگاه نوشت: «ادلب به طور موقت مقر تجمع تروريست‌هاست و پس از پايان عمليات حلب آزادسازي ادلب آغاز خواهد شد و اين استان به آغوش مردمان و آزادگان شريفش بازخواهد گشت.» استان ادلب حدود دو سال پيش به صورت كامل به كنترل گروه‌هاي تروريستي به رهبري القاعده در آمد. اين استان به دليل همسايگي با استان‌هاي لاذقيه و حما از اهميت زيادي برخوردار است. بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه چند روز قبل و به مناسبت آزادسازي حلب اعلام كرد دمشق و متحدانش بر اساس اولويت‌ها هدف بعدي را مشخص خواهند كرد.   اتحاديه عرب در نشست روز پنج‌شنبه خود درباره تحولات سوريه جامعه جهاني را به اعمال فشار عليه نظام سوريه براي ايجاد گذرگاه‌هاي امن انساني در حلب فرا خواند. پيش‌بيني مي‌شود وزراي خارجه اتحاديه عرب روز دوشنبه نيز نشستي را درباره اوضاع حلب برگزار كنند. در همين حال، باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا در آخرين كنفرانس خبري خود پيش از پايان سال ميلادي درباره سوريه و اوضاع حلب گفت: «يكي از سخت‌ترين مسائل مربوط به اوضاع بشري همين مسئله حلب و سوريه است كه من در دوران رياست جمهوري خودم با آن دست و پنجه نرم كردم. من به دنبال يك نيروي نظارتي بين‌المللي بي‌طرف هستم كه بتواند به كمك رساني در منطقه بپردازد و يك توافق آتش بس گسترده برقرار شود. من ايران، روسيه و دولت سوريه را مسئول تداوم وضعيت اسفبار در سوريه مي‌دانم.» البته باراك اوباما هيچ اشاره‌اي به حمايت گسترده واشنگتن از گروه‌هاي تروريستي در سوريه نكرد كه چگونه جلوي دوربين سركودكان را مي‌برند. او همچنين اشاره نكرد كه ارتش سوريه و متحدانشان در حال بيرون راندن القاعده از حلب بودند، گروهي كه نام آن در ليست‌هاي سازمان تروريستي خود امريكا قرار دارد.
 
تسليح القاعده
هر چند بعضي سياستمداران منتقد امريكايي به صراحت از نقش واشنگتن در حمايت از القاعده گفتند اما تولسي گابارد، نماينده زن كنگره شب جمعه در صفحه توئيتر خود نوشت: سيا جنگجويان وابسته به سازمان تروريستي القاعده را به منظور سرنگون كردن حكومت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه مسلح كرده است. وي اعلام كرد: «طي چهار سال، سيا به صورت مستقيم و غير‌مستقيم در حال مسلح كردن مخالفان به اصطلاح «ميانه رو» بود كه با القاعده متحد شده بودند تا حكومت سوريه را سرنگون كنند. تولسي گابارد همچنين تأكيد كرد اگرچه باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا در كنفرانس خبري بعد از ظهر جمعه در مورد نيازهاي بشردوستانه مردم شهر حلب سوريه سخنراني كرد اما او در مورد عملكرد دولت خود به تشديد اين بحران حرفي نزد.

در همين حال، شوراي امنيت بنابر درخواست فرانسه روز جمعه با هدف بررسي استقرار ناظران در حلب تشكيل جلسه داد و در اين جلسه انگشت اتهام به سوي حزب‌الله لبنان نشانه رفت. استفن اوبراين، هماهنگ كننده امور بشردوستانه در سازمان ملل رسماً مدعي شد، حزب‌الله لبنان مانع از خروج صدها غيرنظامي از شرق حلب به حومه غربي آن از طريق گذرگاه الراموسه در جنوب غربي حلب شده است. اتهامات اين مقام سازمان ملل عليه حزب‌الله لبنان در حالي است كه حتي بعضي رسانه‌هاي نزديك به مخالفان اذعان كردند علت اخلال در روند خروج گرو‌ه‌هاي مسلح در حلب، كارشكني جبهه النصره در زمينه خروج زخمي‌هاي دو شهرك فوعه و كفريا در حومه ادلب است كه بيش از دو سال در محاصره تروريست‌ها قرار دارند.

 به رغم اقدامات و مواضع خصمانه دولت‌هاي غربي، متحدان دمشق خود را براي مرحله‌اي جديد آماده مي‌كنند تا بتوانند هر چه زودتر صلح را در سوريه برقرار كنند. ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه تأكيد كرد كه گام بعدي در مورد سوريه آتش‌بس سراسري در كل اين كشور است. رئيس‌جمهور روسيه با اشاره به رايزني با رئيس‌جمهور تركيه در مورد حلب، افزود: با اردوغان به توافق رسيديم كه پيشنهاد آغاز دور جديدي از گفت‌وگو‌ها را به طرف‌هاي درگير در سوريه ارائه دهيم. ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل از ترتيب دادن مذاكرات بين دولت سوريه و مخالفان چه داخلي و چه خارجي خبر داد كه هدف از آن ايجاد توافق گسترده سوري درباره ايجاد راهكار سياسي براي بحران بود. در همين حال، بهرام قاسمي سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان از برگزاري نشست سه‌جانبه وزراي خارجه ايران، روسيه و تركيه درباره بحران سوريه در مسكو خبر داد. اين نشست قرار است هفتم دي ماه برگزار شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن