تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817453694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراضات گسترده به سفر نتانياهو به خارج نزديك ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعتراضات گسترده به سفر نتانياهو به خارج نزديك ايران
سفر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به جمهوري آذربايجان هم‌مرز با ايران موجي از اعتراضات مردمي در اين کشور به راه انداخته است.
سفر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به جمهوري آذربايجان هم‌مرز با ايران موجي از اعتراضات مردمي در اين کشور به راه انداخته است. مردم جمهوري آذربايجان ضمن محکوم کردن سفر نتانياهو حمايت خود را از فلسطين اعلام کردند. اين سفر در زماني انجام شده که سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در منطقه با شکست مواجه شده و تلاشي براي برون‌رفت از انزواي صهيونيست‌هاست.
جمهوري آذربايجان که در سال‌هاي گذشته سياست مقابله با فرهنگ اسلامي را در دستور کار خود قرار داده است، روز سه‌شنبه ميزبان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بود. سفر نتانياهو به آذربايجان موجي از واکنش‌هاي داخلي را به همراه داشت. جمعي از اعضاي حزب اسلامي جمهوري آذربايجان در اعتراض به سفر نتانياهو، عصر دوشنبه مقابل وزارت خارجه اين کشور تجمع اعتراضي برپا کردند. به گزارش پرس‌تي‌وي، رهبر اين حزب در جريان تظاهرات گفت: «هدف ما از برگزاري اين تظاهرات، محکوم کردن سفر نخست‎وزير رژيم صهيونيستي به کشورمان است. سفر فردي که دست‌هايش به خون کودکان بي‌گناه آغشته است به جمهوري آذربايجان قابل‌قبول نيست.» معترضان در اين تجمع در حمايت از مردم مظلوم فلسطين شعار سر دادند. حزب اسلامي جمهوري آذربايجان در پايان تجمع خود قطعنامه‎اي به وزارت امور خارجه اين کشور تسليم کرد.

در مقابل اعتراض­‌هاي مردمي، سفر نتانياهو در رسانه‌هاي آذربايجان بازتاب گسترده‌­اي داشته است. روزنامه «يني مساوات» آذربايجان ديروز در تحليلي نوشت: «اسرائيل يکي از شرکاي راهبردي و تجهيز‌کننده تسليحاتي جمهوري آذربايجان است و در سا‌ل‌هاي اخير همکاري در اين زمينه از بعد کمي و کيفي رشد داشته است.» اين روزنامه در ادامه مدعي شد: «باکو و تل‌آويو در ساخت مشترک پهپادهايي که موفقيت آنها در نبرد اخير ناگورنو- قره‌باغ در آوريل سال‌جاري ميلادي ثابت شد، موافقت کرده‌اند و حتي قرار است اسرائيل سامانه گنبد آهنين را به باکو بفروشد و اينک اسرائيل بعد از روسيه دومين تأمين‌کننده نظامي جمهوري آذربايجان لقب گرفته است.» آذربايجان قراردادهاي گسترده‌­اي براي خريد تسليحات از اسرائيل منعقد کرده که ارزش آنها به بيش از 4 ميليارد دلار مي­‌رسد. سفر نتانياهو به يک کشور اسلامي درحالي است که رژيم صهيونيستي بارها در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين و باريکه غزه مرتکب جنايات جنگي شده است. از جمله اين جنايات در سال‌هاي اخير مي‌توان به سه جنگ عليه مردم بي‌دفاع غزه اشاره کرد.

رژيم اشغالگر قدس نمونه بارزي از بازيگران فاسد و بدنام در محيط بين‌الملل است که با سوءاستفاده از ناتواني جمهوري‌هاي تازه استقلال‌يافته شوروي تلاش مي‌کند با ايجاد ارتباط با اين کشورها، اولاً مشروعيت خود را در سطح جهان افزايش دهد و ثانياً به اهداف توسعه‌طلبانه خود در بين کشورهاي اسلامي دست يابد. در واقع رژيم صهيونيستي سياست نفوذ در غرب آسيا را به موازات عادي‌سازي روابط با کشورهاي عربي منطقه خليج فارس هدف‌گذاري کرده است. جمهوري آذربايجان و اسرائيل در سال‌هاي گذشته روابط نزديکي برقرار کرده‌­اند. اين روابط بر مبناي همکاري‌هاي نظامي و اقتصادي بوده است. همکاري­‌هاي نزديک آذربايجان با رژيم صهيونيستي بيخ گوش مرزهاي ايران مي­‌تواند تهديدات امنيتي براي کشورمان به همراه داشته باشد. ايران در سال‌هاي گذشته به باکو نسبت به توسعه روابط با تل‌آويو هشدار داده است. در سال‌هاي اخير درباره احتمال استفاده از پايگاه‌هاي نظامي آذربايجان به منظور جاسوسي اسرائيل از ايران يا حتي استفاده از اين پايگاه‌ها به منظور حمله به تأسيسات هسته‌­اي ايران، گزارش‌ها و ادعاهايي منتشر شده است.




تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن