تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817048594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشکانی: مگر بهترین تیم ما در المپیک چه کار کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: علی اشکانی درباره عملکرد ضعیف افشین بیابانگرد و یوسف قادریان دو فرنگی‌کار ایران در مسابقات قهرمانی جهان، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم مسابقات اوزان غیر المپیکی برای نخستین بار توسط اتحادیه جهانی کشتی در سال المپیک برگزار شد اما تمام نفراتی که از کشورهای دیگر در این مسابقات حاضر بودند بیشتر کشتی‌گیرانی بودند که شانس حضور در المپیک را داشتند اما هر کدام به دلایل مختلف در آخرین لحظه خط خورده بودند بنابراین به لحاظ بدنی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند اما دو کشتی گیر ما پس از دو ماه استراحت به اردوی تیم ملی آمدند و ما با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم نمی‌توانستیم آنها را به آمادگی صددرصد برسانیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه کشتی‌گیران ناآماده کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت نداشتند، گفت: برای اولین بار بود که می‌دیدم کشورهایی مانند کره جنوبی و کوبا به دلیل اینکه نفر آماده‌ای برای حضور در این رقابت‌ها نداشتند قید این مسابقات را زدند. البته نمی‌خواهم کسب نتایج ضعیف را توجیه کنم و خودم هم به هیچ وجه پیش‌بینی چنین نتیجه‌ای را نمی‌کردم اما قوانین در کشتی فرنگی به طور کلی تغییر کرده و این رویداد اولین مسابقه رسمی بود که با قوانین جدید برگزار می شد. توقع و پیش‌بینی ما کسب حداقل یک مدال برنز بود اما متاسفانه دو کشتی‌گیر ما علیرغم اینکه به راحتی می‌توانستند پیروز باشند بر اثر غفلت نتیجه را واگذار کردند.

وی با بیان اینکه بیابانگرد و قادریان به دلیل اجرای قوانین جدید بر روی تشک کشتی گنگ بودند، افزود: ما در مجموع سه اردوی 10 روزه برای حضور در این مسابقات داشتیم که سعی کردیم بر روی مسائل روحی و روانی و همین طور آمادگی بدنی آنها کار کنیم اما مهمترین اشتباه ما این بود که این دو کشتی‌گیر را پیش از اعزام به مسابقات جهانی به تورنمنت باکو نفرستادیم تا در یک مسابقه با قوانین جدید شرکت کنند و صاحب تجربه شوند. ما به این دلیل آنها را به باکو نفرستادیم که مبادا دچار آسیب‌دیدگی شوند یا اینکه فشاری به بدنشان به خاطر کاهش وزن وارد شود در حالیکه تصور ما اشتباه بود و حضور آنها در باکو باعث می شد با قوانین جدید بیشتر آشنا شوند.

اشکانی با تاکید دوباره بر اینکه مهمترین عامل این ناکامی آشنا نبودن کشتی‌گیران ایرانی با قوانین جدید و دوری یک ساله این دو کشتی‌گیر از مسابقات بوده است، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم ناآمادگی بدنی عامل این شکست‌ها بوده چرا که کشتی‌گیرانی که موفق به شکست بیابانگرد و قادریان شدند خیلی شناخته شده نبودند و نفرات ما حتی با 50 درصد آمادگی هم می‌توانستند آنها را شکست دهند. خود بیابانگرد و قادریان نیز پس از مبارزات‌شان اعلام کردند به هیچ وجه به لحاظ بدنی کم نیاوردند اما به خاطر قوانین جدید روی تشک گنگ بودند به گونه‌ای که اصلا دست و پاهایشان با هم هماهنگ نبود و همانند روش سابق به دنبال این بودند که از حریف اخطار بگیرند و در خاک بر روی آنها فن اجرا کنند‍!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف چرا اقدام قابل توجهی برای آشنایی کشتی‌گیران ما با قوانین جدید در اردوی تیم ملی انجام نشده است، گفت: ما سعی کردیم بر اساس قوانین جدید تمرینات‌مان را انجام دهیم. یکسری فیلم هم با کشتی‌گیران مشاهده کردیم اما این فیلم‌ها بر اساس همان قوانین قدیم بود چرا که اولین مسابقه رسمی با قوانین جدید همین مسابقات جهانی بود. به هر حال باید کشتی‌گیران ما در مسابقات مختلف شرکت کنند تا بیشتر با این قوانین آشنا شوند و بتوانند خود را با آن وفق دهند.

اشکانی در ادامه گفتگو با ایسنا با بیان اینکه از شکست کشتی گیران ایران در مسابقات جهانی بسیار ناراحت است، خاطرنشان کرد: مگر ما در المپیک ریو با تمام شایستگی و بهترین تیمی که در اختیار داشتیم توانستیم نتیجه مناسب که در خور شان کشتی فرنگی ایران باشد به دست بیاوریم؟ باید به این موضوع توجه کنیم که کشتی ما طی دو سه سال گذشته افت شدیدی داشته و اگر ما خوب بودیم در همان المپیک نتیجه لازم را می‌گرفتیم. واقعیت این است که فعلا کشتی فرنگی ما در شرایطی نیست که بخواهیم خیلی زود نتیجه بگیریم. البته خدا را شکر با توجه به نتایج جوانان ایرانی در کشتی باشگاه‌های جهان می‌توانیم به آینده امید زیادی داشته باشیم چرا که استعدادهای بسیار خوبی در این مسابقات دیدم. به عنوان نمونه علی‌اکبر حیدری که در مسابقات قهرمانی کشوری با قوانین جدید توانست دو سه کشتی‌گیر خوب را شکست دهد در این مسابقات نیز از سد کشتی‌گیرانی مانند مهدی علی‌یاری گذشت. حیدری کشتی‌گیری است که می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی کند.

اشکانی در پاسخ به این سوال که آیا نفرات جدیدی به کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه خواهند شد یا خیر؟ گفت: به دنبال این موضوع هستم تا نفرات جدیدی را به کادرفنی اضافه کنم و از مربیانی استفاده کنم که می‌توانند با تجربه بالایشان به تیم ملی کمک کنند. البته نفرات فعلی در کادرفنی حضور خواهند داشت و از وجود آنها استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه اولین تجربه سرمربیگری در مسابقات جهانی مجارستان برای او تجربیات ارزشمندی به همراه داشته است، گفت: به جرات می‌گویم این مسابقات باعث شد پنج سال به تجربه من اضافه شود چرا که دید من را نسبت به بسیاری از مسائل باز کرد و باعث شد شناخت بسیار خوبی را نسبت به وضعیت کشتی، قوانین آن، داوری و کشتی کشورهای دیگر به دست بیاورم. ان‌شاءالله از این تجارب استفاده می‌کنم تا در میادین بعدی به نتیجه مناسب برسم.

وی در درباره برنامه‌های پیش‌رو نیز گفت:  بعد از رقابت‌های اوپن اولین اردوی تیم ملی تشکیل می شود که در آن از همه فرنگی‌کاران واجد شرایط چه با تجربه و چه جوان دعوت خواهم کرد. به دنبال این هستیم که از همه نفرات دعوت شده به تیم ملی در قالب چهار تیم در جام تختی استفاده کنیم.

اشکانی در پاسخ به این سوال که اگر کشتی‌گیری علیرغم دعوت به اردوی تیم ملی از حضور در اردو خودداری کند چه عکس‌العملی خواهید داشت، گفت: به هر حال برخی کشتی‌گیران ما که در المپیک حضور داشتند و سال‌ها برای تیم ملی افتخارآفرینی کردند ممکن است شرایط حضور در اردو را نداشته باشند و بعضا بخواهند مدتی را استراحت کنند اما این موضوع باید با هماهنگی باشد. ما به دنبال این هستیم تا محیطی فراهم کنیم تا همه بچه‌ها به کمک تیم ملی بیایند و ارتباط نزدیکی با هم داشته باشیم. اینطور نیست که بگویم اگر یک کشتی‌گیری به اردو نیامد دیگر شانسی برای حضور در تیم ملی نخواهد داشت. کشتی یک رشته پهلوانی است و من هم اهل تعاملم نه خط و نشان کشیدن. البته من هم مانند سایرین با ورزشکارسالاری به هیچ وجه موافق نیستم چرا که دودش در نهایت به چشم کشتی خواهد رفت. ما به دنبال این هستیم ضمن استفاده از جوانان و میدان دادن به افراد مستعد، از نفرات باتجربه نیز استفاده کنیم.

اشکانی در پایان با درخواست از برخی کارشناسان برای نگاه واقع‌بینانه به کشتی فرنگی، گفت: من کسی نیستم که بخواهم به هر شکل ممکن و به هر شیوه‌ای در تیم ملی بمانم اما از آنها که عاشق کشتی هستند توقع دارم نگاه واقع‌بینانه‌ای به مسائل داشته باشند. ما در المپیک با قانونی که چهار سال با آن کشتی می‌گرفتیم نتوانستیم نتیجه مناسبی بگیریم حال با قوانین جدید باید این فرصت را به تیم ملی بدهیم تا نفرات ما خود را با شرایط جدید وفق دهند. این شکست برای من سنگین بود و بیش از همه خود من ناراحتم.



۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن