تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799131450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه‌های دشمن برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان تلاش می‌کنند/برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور 220 شخصیت خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رسانه‌های دشمن برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان تلاش می‌کنند/برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور 220 شخصیت خارجی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: کنفرانس وحدت امسال با حضور 220 شخصیت خارجی و 100 تن از شخصیت‌های برجسته داخلی برگزار می‌شود.



رسانه‌های دشمن برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان تلاش می‌کنند/برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور 220 شخصیت خارجی
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که امروز صبح 23 آذر ماه برگزار شد، گفت: هفته وحدت هر ساله با شکوه بیشتری برگزار می‌شود و این نشان دهنده گرایش هر چه بیشتر مسلمانان به وحدت است.


وی ادامه داد: حمله دشمن در ایجاد جنگ فرقه‌ای و فتنه بین مذهبی با شکست شدیدی مواجه شده است امروز جریان‌های تفرقه‌گرا در انزوای کامل قرار گرفته‌اند و شکست‌هایی که تکفیری ها در سوریه و عراق با آن مواجه شده‌اند مصداق روشنی بر این امر است.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی ادامه داد: کنفرانس وحدت امسال با حضور 220 شخصیت خارجی و 100 تن از شخصیت‌های برجسته داخلی برگزار می‌شود که با حضور خود ضمن اعلام همبستگی همسویی و همسیری با وحدت ابراز می‌کنند. در کنفرانس‌های سال‌های گذشته پیشنهاداتی داده شد که امروز جامع عمل به آنها پوشانیده شد که از جمله آنها می‌توان به اتحادیه‌های اسلامی مثل اتحادیه احزاب پشتیبان مقاومت اشاره کرد همچنین جشنواره بزرگ فیلم وحدت در کنفرانس امسال برای اولین بار برگزار خواهد شد.


وی تصریح کرد: رسانه‌های دشمن امروز تمامی تلاش خود را برای ضربه زدن به وحدت انجام می‌دهند مانند شبکه بی‌بی‌سی که فقط به نفاق بین‌ مسلمانان می‌اندیشد. ستیزه‌جویی این رسانه با کنفرانس وحدت خود نشان روشنی بر اثرگذاری این کنفرانس و خنثی‌سازی مثلث شوم استکبار دارد.


آیت الله اراکی با اشاره به نقش رسانه‌ها در جنگ نرم دشمن اظهار داشت: در جنگ نرم رسانه‌ها نقش اول را دارند همان طور که در جنگ سخت، ابزار اصلی سلاح است در جنگ نرم باید از رسانه‌ها کمک گرفت. اگر رسانه‌ها بتوانند حاملان حقیقت باشند آن جنگ با پیروزی به پایان خواهد رسید. یکی از نرم‌ترین خطراتی که جامعه امروز را تهدید می‌کند تفرقه و خصومت ادیان است تفرقه در جامعه عوارض پنهانی دارد که به مرور زمان خود را نشان می‌دهد.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وحدت بین علمای جهان اسلام ادامه داد: جنگی که امروز علیه جوامع اسلامی تحمیل شده است بسیار سخت است اولین مرحله دفاع در این جنگ این است که دشمن را در موضع خود تثبیت کنیم و نگذاریم که پیشرفت کند امروز آزادی مناطق اشغال شده توسط دشمن در همه زمینه‌ها در حال آغاز شدن است. در سال‌های قبل در برخی مناطق مثل اندونزی به هیچ وجه اجازه برگزاری کنفرانس وحدت داده نمی‌شد اما امروز با همکاری دولت این کشور و در محل پارلمان اندونزی یکی از بزرگترین کنفرانس‌های وحدت برگزار کرده‌ایم که نشان دهنده پیشروی ما در این مسیر است.


آیت‌الله اراکی با اشاره به جایگاه فلسطین در کنفرانس وحدت اظهار داشت: مسئله فلسطین از مهمترین دغدغه‌های این کنفرانس است به طوری که کمیسیونی در این زمینه ایجاد شده است یکی از مهمترین اقدامات ما ایجاد اتحادیه علمای مقاومت و احزاب پشتیبان مقاومت است که برای اولین بار روی داده است.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن اشاره به تفرقه‌افکنی برخی مداحان و وعاظ گفت: ما به دنبال طرح قانونی برای جلوگیری از تجاوز به ادیان و مذاهب دیگر هستیم که با وضع آن از تفرقه‌پراکنی جلوگیری شود. همچنین نشست‌هایی با مداحان و وعاظ برگزار کردیم که نشان دهنده فضای آرامش نسبی در این حوزه است.


وی تصریح کرد: شواهد بسیاری نشان می‌دهد که کنفرانس وحدت بسیار تاثیرگذارتر از سال‌های گذشته بوده است مصداق نخست آن نیز حضور مهمان‌های خارجی در این کنفرانس است امسال بیش از سال‌های گذشته تقاضای حضور در این کنفرانس وجود دارد. دلیل دیگر موفقیت کنفرانس وحدت، شانتاژ رسانه‌ای است شانتاژ رسانه‌ای علیه این کنفرانس می‌باشد که با تحریف سخنان بنده من را به خارج شدن از شیعی‌گری متهم کردند. امسال از کشورهای منبع فتنه و تروریسم مهمان داریم که با سیاست‌های کشورهای خود مشکل دارند.


آیت‌الله اراکی با اشاره به حضور نمایندگان طالبان در کنفرانس وحدت بین‌ مذاهب گفت: طالبان، طیفی است که شامل افراطیون و غیرافراطیون می‌شود که با برخی از شخصیت‌های آنها امکان گفت‌وگو وجود دارد مثلا مولانا سمیع الحق که سال‌های قبل در این کنفرانس حضور داشت امسال به دلیل بیماری نمایندگان خود را به کنفرانس می‌فرستد. 


وی با اشاره به تشیع انگلیسی و مخالفت آن با وحدت ابراز کرد: این جریان جریان جدیدی نیست تشیع انگلیسی حدود 50 سال قبل و در عراق بر ضد آیت‌الله حکیم بوجود آمد آنها به دستور انگلیس و تحت حمایت کویت قرار گرفتند و نقش یک سازمان جاسوسی انگلیسی را بازی می‌کند که قصد تخریب دین را دارند.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با توجه به نقش عربستان در ایجاد تنش‌های منطقه‌ای و راهکار کنفرانس وحدت بین‌ ادیان در مقابله با این سیاست گفت: دو سال پیش که سفیر عربستان به دفتر من آمد به او گفتم که اگر عربستان می‌خواهد به کشورهای منطقه نفوذ کند راهش جنگ نیست بلکه آبادانی و خرج کردن برای کشورهای منطقه است، ایران آنقدر بزرگ و عزیز است که نیازی به کشورگشایی ندارد و این خود مردم منطقه هستند که ایران را دوست دارند زیرا می‌دانند که ایران از مصالح آنها دفاع می‌کند کاری که عربستان قصد انجام دادنش را داشت علیه خودش انجام شد آنها می‌خواستند جهان عرب را به جان ایران بیاندازند در حالی که امروز جهان عرب بر ضد عربستان بسیج شده است.


وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در مسئله وحدت گفت: حوزه‌های علمیه باید در گفتمان وحدت فعال باشد وحدت باید به یک فرهنگ تبدیل شود، وحدت باید در تمامی زمینه‌های قومی، سیاسی و مذهبی شکل بگیرد یکی از برنامه‌های ما برای پیشبرد وحدت در حوزه ایجاد فقه تقریب است.







۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن